Down voelen die rot hormonnen ook.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Beer8888, 10 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beer8888

Beer8888 Actief lid

14 jun 2016
    114
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames.

Op 6 augustus is mijn dochter Mara geboren. Alles ging goed met de bevalling. Alleen na de bevalling voelde ik mijn erg down. Naar de huisarts geweest en nu loop ik bij de pycholoog omdat ik dit zelf wilde. Nu lijkt het beter te gaan voel mij sinds een week minder down. Daar ben ik blij om. Met stapjes kom ik er wel. Ik geniet iets meer van mijn zelf en van de kleine. Ene kant schaam ik mij er voor maar kan er niks aan doen. Alleen het slapen gaat soms moeizaam. Medicatie helpt niet meer heeft misschien nog een tip? Hoop dat jullie het verhaal beetje begrijpen of misschien zelf nu mee maken of mee gemaakt hebben.

Groetjes

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ook meegemaakt. Na 4 maanden psychotherapie ging het wel weer beter. Het kost tijd en doorzettingsvermogen. Heel veel succes ermee!

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik maak het nu voor de 2e keer mee. Je kan er niets aan doen en het is niets om je voor te schamen. Bij mij ging het de eerste keer na 3 maanden beter. Dat hoop ik nu ook. Goed dat je hulp hebt gezocht.

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb hetzelfde meegemaakt.
    Ik was na de bevalling heel erg down, erg verdrietig en voelde mij heel eenzaam, en ongelukkig. Ik heb de eerste 2 weken alleen maar gehuild.

Het heeft hier 3 maanden geduurd. Ik stond op het punt om naar de psycholoog te gaan, maar toen kreeg ik ook goede dagen waardoor ik wist dat ik ooit weer een gekleurde wereld zou zien.

Niets om je voor te schamen, je hormonen liggen overhoop en daarnaast verandert je leven compleet en dat is gewoon moeilijk.

Digi knuf!

5. Beer8888

Beer8888 Actief lid

14 jun 2016
    114
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel lieve meiden.
    Heb wel besloten om nog niet te gaan werken.
    Kan er ook niks aan doen

6. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Moet zeggen dat weer gaan werken bij mij een welkome afleiding bleek te zijn waardoor het ook weer wat beter ging. Het hielp bij mij in ieder geval niet om tussen 4 muren te blijven zitten. Helpt natuurlijk wel dat ik ook echt zin had om mijn collega's weer te zien en ik heb een leuke baan.

Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk.

7. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Rare beestjes die hormonen, ik heb er zelf ook veel last van (gehad). Ik voel me niet top, maar gelukkig ook niet zwaar down, wel onuitstaanbaar voor mensen om me heen.

De eerste twee maanden nog een behoorlijk kort lontje gehad en erg kriebelig van mensen om me heen. Merk de laatste weken dat ik weer meer kan verdragen en word ook weer een leuker mens. Het gaat voorbij...

8. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik ben in overleg met mn manager met 50% gestart en toen uitgebouwd naar 75% en 100% gedurende twee maanden. Hielp wel om soms ook even los te moeten laten.

Maar is voor iedereen anders.

9. Beer8888

Beer8888 Actief lid

14 jun 2016
    114
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zijn zeker rare beestjes die hormonnen maar zal wel goed komen.
    Voel mij nu wel rot hoor. Misschien dat ik ook ongesteld moet worden

Deel Deze Pagina