Hi Ladies, Lekker onderwerp, Maar misschien herkent iemand van jullie dit; Ben nu voor het eerst weer ongesteld na mijn bevalling (keizersnede) maar als ik een tampon in wil doen gaat dit ten eerste al erg lastig/stroef, en als hij eenmaal zit, zit hij niet lekker.. voel een soort druk terwijl hij er toch goed inzit. Wat kan dit zijn???
Ik had dit ook na mijn eerste bevalling (nu nog niet ongi geweest) he heef even tijd nodig tot alles weer is zoals normaal...en je bent gewoon nu erg droog vanbinnen. Je vagina moet zich nu gewoon nog helemaal herstellen denk ik...dan bedoel ik de werking of hoe zeg je dat hahahaha...en er heeft toch een baby gezeten in je bm alles heeft ruimte gemaakt enz....
Ik had altijd begrepen dat je juist GEEN tampon mag gebruiken bij je eerste ongesteldheid na je bevalling? Omdat de boel nog niet genezen is, maar ook omdat er nog veel oud bloed uit kan komen. Dus ik zou een maandverband indoen
Misschien dat dit is bij een 'gewone' bevalling? Niet bij een keizersnee volgens mij, want ik heb er ook niets over gehoord en bij mij was het ook een keizersnee geworden. @MissT; bij mij was het de eerste keer ook een beetje pijnlijk om een tampon in te brengen, ging beetje stroef ook. En ik heb ook een paar keer het gevoel gehad dat het niet goed zat, terwijl ie er echt goed inzat. Beetje pijnlijk gevoel, niet helemaal lekker. Maar ik had bedacht dat het met je hormoonhuishouding te maken heeft, waardoor het allemaal wat anders aanvoelt. Had tijdens de zwangerschap ook vaak dat sex ook anders aanvoelde en volgens de vk had dat ook te maken met m'n hormonen.
Oh ik lees nu pas dat het een keizersnede was Dan heb ik niks gezegd.. Ik denk dat het dan inderdaad met je hormonen te maken heeft. Maar als het niet gaat, dan niks forceren. Probeer het dan een andere keer opnieuw
Ik had na de bevalling ook last van een ontzettende druk daar beneden. Ik had wel een gewone bevalling dus ik weet niet of het dezelfde druk is. Ik had er zelfs zoveel last van dat het pijn ging doen als ik te lang stond. Waarschijnlijk gewoon omdat alles weer op z'n plek moet komen. Ik weet trouwens niet meer hoe dat ging met een tampon, werd door bv pas na een tijd weer ongesteld. Maar als je er last van hebt gebruik je toch eerst een tijdje maandverband?
ik heb dat ook wel gehad na de bevalling!! wat bij mij goed hielp was die tampons met inbreng huls.... echt ideaal, zit meteen op de goede plek en die huls is heel glad dus gaat er makkelijk in..... (klinkt lekker allemaal hihi) miisschien heb je er wat aan! liefs Muis
dit had ik ook vorige week (eerste ongie na bevalling) alleen de eerste 2 dagen daarna leek het weer normaler te worden. had ik trouwens bij mijn oudste ook. heel gek, en wat het is weet ik ook niet. weet alleen wel dat het iets tijdelijks is... alsof je lichaam weer moet wennen aan die tampon er in ofzo.
ik ben ook voor het eerst weer ongesteld en voelde bij mij ook heel rot, nou net 2 dagen ofzo dat het 'beter' zit.
Na mijn 2e bevalling vind ik het ook niet prettig meer om een tapon te dragen dus zit helaas vast aan een surfplank in me slipje
Ik heb dit helaas altijd gehad met tampons. dus weet niet of het komt doordat je bevallen bent. maar misschien een kleinere proberen? misschien dat er iets met hormonen is dat het wat stroever is allemaal?
Ik heb dat ook altijd gehad. Ben nu helemaal blij met de tampons met inbrenghuls, dat werkt echt ideaal! enneh: als je weer opnieuw ongesteld wordt na een bevalling (keizersnede of vaginaal) mag je wel tampons gebruiken. Net na de bevalling mag dat niet omdat de wond van de placenta dan nog moet genezen en je met een tampon meer kans hebt op infecties (omdat bacterien door een tampon al dieper je lijf ingebracht worden). Dus als je na de bevalling niet meer vloeit (dan is de inwendige wond genezen) en je wordt ongesteld, mag je wel weer tampons gebruiken !