Ik ben erg misselijk geweest maar het enige wat ik redelijk goed kon eten was ei. lekker rommeltjes ei in de pan zoals ik dat noem, lekker klutsen. nu las ik dat een ei vit a bevat en ik weet dat je moet uitkijken met vit a in de zwangerschap. ik eet soms wel 2 eitjes per dag, soms ook weer een paar dagen niet en dan weer een paar dagen wel.. zitten hier nu grote hoeveelheden vit a in? of kan ik het gerust eten?
Heb nog nooit van de waarschuwing "matig met ei" gehoord tijdens je zwangerschap, dus ik zou er zelf niet teveel aan trekken... Ze waarschuwen voor leverproducten, rauw vlees etc, maar niet voor ei. Dus lekker van genieten! Tenslotte heb je ook extra eiwitten nodig in je zwangerschap en die kan je daar weer prima uit halen...
In 1 ei zit 95 microgram vitamine A, 1 boterham belegd met leverworst bevat 660 microgram, een veilige hoeveelheid tijdens je zwangerschap is 1000 microgram vitamine A per dag. Je hebt juist ook vitamine A nodig als bouwstof voor je kindje. Ga dus niet panisch alle vitamine A vermijden want dan loopt je kindje juist tekorten op! Jij en je kindje lopen pas schade op bij inname van 3000 mg voor langere periode achter elkaar. bron: vodingscentrum Vitamine A | Voedingscentrum, eerlijk over eten Zelf ben ik ook erg misselijk (hyperemesis) en leef echt op een 2 boterhammen met leverworst. (beleg voor ruim 1 en dan dubbele boterham) Wel laat ik dan de multivitamine weg op dagen dat ik leverworst eet om opstapelen te voorkomen.