Hoi, ik heb een vraag. Ik had me voorgenomen om voor het eerst te gaan zwemmen, in een klein zwembad in een hotel. Ik vroeg me alleen ineens af of het wel hygienisch genoeg is? Ik voel me er toch niet helemaal prettig bij. Net voor mijn zwangerschap heb ik een virus gehad waar ik een jaar last van heb gehad, dus ben toch wat voorzichtig nu. En het duurde lang voordat ik zwanger was dus tja.. Het is een goed hotel, erg warm in de zwembadruimte en er zwemmen veel mensen. Het lijkt me niet dat het water regelmatig ververst wordt, maar ja, in elk zwembad is dat wel? Wat zouden jullie doen? Bedankt voor jullie reacties. Ik heb wel veel zin om te zwemmen!
Geen zorgen om maken! Beebje zit wel veilig. Baarmoedermond is afgesloten door de slijmprop en dan heb je de baby in een afgesloten vruchtzak. Lekker van geniet, veel plezier!
Als het goed is is je baarmoedermond nog gesloten en kan eridd niks bij komen.. Wat betreft het zwembad water, nee het wordt niet "ververst" maar het wordt wel continue gefilterd dmv tanks en het is vermengd met bijv. chloor of andere middelen om bepaalde ziektekiemen/virussen enzv tegen te gaan.. Het is natuurlijk per zwembad ook verschillend maar in principe als ze het goed schoonhouden moet dit geen probleem zijn.. Ik heb 5 jaar in een zwembad gewerkt en nooit klachten gehoord hierover, maar wij waren ook wel netjes wat schoonmaken betreft vind ik..