Zwembaden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Semmie83, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Hoi, ik heb een vraag. Ik had me voorgenomen om voor het eerst te gaan zwemmen, in een klein zwembad in een hotel. Ik vroeg me alleen ineens af of het wel hygienisch genoeg is? Ik voel me er toch niet helemaal prettig bij. Net voor mijn zwangerschap heb ik een virus gehad waar ik een jaar last van heb gehad, dus ben toch wat voorzichtig nu. En het duurde lang voordat ik zwanger was dus tja..

Het is een goed hotel, erg warm in de zwembadruimte en er zwemmen veel mensen. Het lijkt me niet dat het water regelmatig ververst wordt, maar ja, in elk zwembad is dat wel? Wat zouden jullie doen? Bedankt voor jullie reacties. Ik heb wel veel zin om te zwemmen!

2. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker zwemmen en genieten!!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niet zo druk maken en inderdaad gewoon gaan zwemmen heerlijk :D

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Geen zorgen om maken! Beebje zit wel veilig. Baarmoedermond is afgesloten door de slijmprop en dan heb je de baby in een afgesloten vruchtzak.
    Lekker van geniet, veel plezier!

5. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Thanks voor de reacties, ik heb heerlijk gezwommen! Misschien straks nog eens..

6. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Als het goed is is je baarmoedermond nog gesloten en kan eridd niks bij komen..
    Wat betreft het zwembad water, nee het wordt niet "ververst" maar het wordt wel continue gefilterd dmv tanks en het is vermengd met bijv. chloor of andere middelen om bepaalde ziektekiemen/virussen enzv tegen te gaan..
    Het is natuurlijk per zwembad ook verschillend maar in principe als ze het goed schoonhouden moet dit geen probleem zijn..
    Ik heb 5 jaar in een zwembad gewerkt en nooit klachten gehoord hierover, maar wij waren ook wel netjes wat schoonmaken betreft vind ik..

Deel Deze Pagina