gebakken ei met hele dooier??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Berretje27, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Vandaag een gebakken ei met hele dooier gegeten,...was wel gewoon goed gebakken, maar dus wel zacht eigeel,...mag dit wel...? hoorde van mijn schoonmoeder dat het niet goed is, maar dat wist ik helemaal niet....
    niet meer doen, of kan het geen kwaad....??

thanx voor jullie hulp ;)

2. Que

Que Niet meer actief

ik heb het ook al een paar keer zo gegeten, volgens mij is er niets mis mee hoor.....

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ze zeggen beter van niet. Ook geen zacht gekookt eitje. Maar dat geldt ook voor als je niet zwanger bent.
    Ik eet t gewoon, vorige zwangerschap ook en t is heerlijk

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Het is beter om geen ei met zacht eigeel te eten, dit ivm de kans op salmonellabesmetting, maar dat geldt ook als je niet zwanger bent.

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    je kan er salmonella van krijgen idd.. maar dat kan voor de beeb geen kwaad. in princiepe als je verse eieren heb kan t geen kwaad (ik had het toen nagevraagd ;)) maar misschien weer zo iets waar de meningen over verdeeld zijn

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

een goed doorbakken eitje mag wel, maar niet dat het eigeel nog echt zacht is

7. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    thanx ladies, ik hou er rekening mee...

8. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Wat ik laatst had gedaan was wel een spiegelei bakken, maar dan zo lang laten sudderen dat het geel ook hard was :p Bijna alsof het een gekookte dooier was...

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Yech, als iets vies is (naar mijn mening) zijn het hard gekookte of gebakken eieren. Salmonella is het risico (zeeeer gering risico trouwens) en dat is vervelend en extra vervelend als je zwanger bent maar het valt verder allemaal wel mee.

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahaha, ja er gaat niks boven een gebakken eitje met een hele, zachte dooier waar het eigeel lekker uitdruipt als je je mes erin zet. Mjammie, ik krijg er helemaal zin in. Wat ik trouwens helemaal vies vind zijn van die té hard gekookte eieren waarbij het eigeel helemaal groen is uitgeslagen...

11. Popkoorn

oehhh ja ik ook !!! heeerlijk is dat !!!!!

ieuwww ja indd, ik hou zobiezo niet van hard gekookt

12. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Gedsie, nee hier ook geen hard gekookte of doorgebakken eieren hoor! Ik vind dat echt niet zo lekker... :p Eet de mijne gewoon, maar let wel op dat het niet té rauwig is ;)

Liefs Elea

13. Tulli

Tulli Niet meer actief

Ik at ook gewoon mooie spiegeleieren met druipende dooier! Lette wel op dat ik het niet vaker dan 1x per week at...verder gewoon gegeten!

14. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ooow en dan lekker t brood soppen in de dooier ,,,,,,,,,ooow lekker ontbijtje dadelijk

15. Popkoorn

hahaha ja joh... laten we elkaar lekker gaan zitten maken ;););)

krijg er echt helemaal zin in :p

16. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hhahahaha:D dit wordt zo nog is een "lekker" leuk luchtig topic!

hmmm.. JAM JAM JAM en ik ben niet eens zwanger:p

17. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ja lekker, ik eet het ook gewoon hoor! Heerlijk zo af en toe!

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik vroeg me dat ook af, maar eet t wel gewoon. het gaat er om als je besmet wordt met salmonella, dan is dat naast je zwangerschapskwaaltjes gewoon erg vervelend. Ik heb nog niet begrepen dat het slecht is voor je kindje. Dus als je het lekker vindt, moet je t gewoon eten.

19. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik weet nu wel wat ik morgen als ontbijtje ga eten :D Mmmmmmm.... :p

20. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    heerlijk ja een hardgekookt ei bah.

Maar ik let er wel op dat de eieren niet te lang liggen. Dus probeer zo vers mogelijk te houden. voor de rest eet ik het gewoon. lekker genieten

Deel Deze Pagina