2 vraagjes..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tamara24, Apr 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamara24

Tamara24 Actief lid

Sep 15, 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    Vraag 1:
    Dit gaat over lumpias. Kun je gewoon lumpias die je verpakt koopt in de supermarkt en vervolgens bakt in olie gewoon eten? Ik vind namelijk lumpias met gehakt erin heel lekker, maar ben soms bang dat het gehakt niet goed door gekookt is...

Vraag 2:
    Ik heb gehoord dat je geen rauwe melk mag drinken.. bedoelen jullie met rauwe melk, melk die je bij de melkboer haalt, of wordt er mee bedoeld koude melk? misschien een dom vraagje. maar was ff niet zeker. ik hoor verschillende dingen daarom.

xxx Tamara

2. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Die loempia's eet ik ook wel eens en die zijn prima doorbakken. Echter wel erg vet, dus niet teveel en te vaak.

Rauwe melk is melk die niet is gepasteuriseerd (verhit), dus eigenlijk zo goed als rechtstreeks van de koe komt. Alles wat je in pakken koopt in de winkel is wel gepasteuriseerd, dus de gangbare merken. Gewoon melk drinken dus.

Geen paniek!

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Neem aan dat je loempia's bedoeld? Zoja, die kan je gewoon eten hoor.
    En dat van de rauwe melk...heb er persoonlijk nog nooit van gehoord.

Groetjes

4. Tamara24

Tamara24 Actief lid

Sep 15, 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    Jaaa wat dom,, Ik bedoel Loempia's ja.. Sorry typfoutje.. hihih
    Bedankt voor de reacties dames.

xxx Tamara

5. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Het klopt dat rauwe melk niet mag.
    Vandaar ook dat je kaas gemaakt van rauwe melk niet mag hebben.

Men heeft het vooral altijd over de kaas, maar het gaat om de daarin verwerkte melk. ( dat melk verhaal is alleen belangrijk voor vrouwen die boerin zijn, of hun melk dus supervers bij de boer halen)

Kaas gemaakt van rauwe melk is in Nederland ook zeldzaam, en als het zo is staat het ALTIJD op de verpakking.

Als je op vakantie naar Frankrijk gaat is het oppassen geblazen, maar daar is ook prima kaas te vinden van gepasturisseerde melk.

Hoop dat je hier voldoende aan hebt .

6. Tamara24

Tamara24 Actief lid

Sep 15, 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    Ik weet nu voldoende, bedankt voor de reacties dames. Is altijd fijn hier dat je zo snel een antwoord krijgt. Nu weet ik er meer over en ben meer gerust.

xxx Tamara :)

7. Danique

Danique Bekend lid

Nov 19, 2006
    572
    0
    0
    overigens mag boerenkaas weer wel, het gaat alleen om de zachte kazen.

8. almira

almira Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    1,217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    Heey tamara

Zal eerst ff een vraag beantwoorden: Je mag gewone melk uit pak gewoon drinken houdbare een dagmelk kan geen kwaad.
    Die rauwe melk zit vooral in de buitenlandse kaasjes (ik geloof oon ik brie) Maar ik dee goudse kazen en beemster zit t niet.

En nu:
    GEFELICITEERD!
    Na lang wachten is het dan eindelijk gelukt! :D:D:D
    Wat een geweldig nieuws!

9. aafje87

aafje87 Actief lid

Jan 11, 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    loempia's is geen probleem!
    Wat de melk bestreft, het gaat alleen om ongepasteuriseerde melk(dus onverhit) dit is alleen de melk rechtstreeks van de koe. Alle melk die in het koelvak van de super staat is gepasteuriseerd!
    Wat betrfet kaas gaat het alleen om zachte kaas van rauwe melk, vooral franse kaas gebruikt dit soort melk.(in harde kaas(boeren bv) kan de listeria bacterie niet overleven ondanks dat dit niet word verhit voordat er kaas van wordt gemaakt)
    Als er op de verpakking staat au lait cru is het van rauwe melk gemaakt.
    Overgens is het in nederland nog zeer moelijk om rauwe kaas te kopen, eigenlijk is alles tegenwoordig gepastauriseerd.

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Oppassen met Feta. Ik heb nu voor de tweede keer in een restaurant gevraagd of ik de feta kon eten en beide keren was het van rauwe melk gemaakt! Dus als je de verpakking niet kunt lezen: altijd vragen!

groetjes
    Amber

Share This Page