Gebakken ei

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 2 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Nu heb ik zin in een ei met zachte dooier…. ‘Helaas’ zwanger haha

Mamavandrie34 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hahaha ja hier net zo :o:

3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Oh ik hou echt van snot-ei. Gekookt en gebakken.

4. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    Opgeslagen! Dit ziet er echt heeeeerlijk uit.

5. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Jij mag bijna weer :D

ik ben 19 weken dus nog flink geduld, maar heb m’n lijstje al klaar met eten wat ik wil haha.

Ben sinds okt ‘20 bezig geweest zwanger te raken, paar miskramen gehad en tussendoor voor de zekerheid ook altijd gegeten alsof ik zwanger was dus kan niet wachten :D

6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Had er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er zoveel kaas en vlees bij een ei wordt gegeten. Wij eten ei namelijk echt als vleesvervanger. Maar misschien is dat eerder uitzonderlijk :D

7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ooh jeetje! Nee dat heb ik nooit gedaan, dus voor mij is het minder lang geleden haha. Gefeliciteerd met je zwangerschap, fijn dat het nu gelukt is!

8. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ja t is ook vrij extreem maar mij gaf t rust, dat ik zeker wist dat ik niks ‘fout’ deed. Dan geniet je er anders toch ook niet van.

bedankt! Jij succes met de laatste loodjes. Heb jouw verhaal ook gelezen met alle onzekerheden. Fijn dat alles goed is, en wat gaat de tijd snel dat je al bijna mag bevallen!

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn favoriete restje rijst recept is met gebakken ei:

Ui snijden en aanbakken, ei en rijst erbij, even roerbakken.

Lekker met wat sla of een wrap (of beiden). Soms doe ik er nog wat pinda's bij.

Vanavond eten we rijst, heel toevallig heb ik dan morgen weer een restje rijst :p

citroenrasp vindt dit leuk.
  10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja, je moet doen waar jij je het beste bij voelt :)

Ja dank je wel! Het einde is echt in zicht! :D

11. PeChAn

PeChAn Actief lid

11 mrt 2022
    288
    316
    63
    Vrouw
    Hier de meest voorkomende baksels want met ei kan je zoveel wat lekker is :D

2 eieren met hele dooier of 1 dubbeldooier, ham of rookvlees of spek en kaas meebakken. Beetje kerriepoeder en bieslook erop.
    Met brood of zonder brood. Soms handje sla erbij.

Scrambled met ui, knoflook en verse spinazie of andijvie.

Roerei (met of zonder melk) met groentemix van prei, knoflook, ui en paprika erboven op.
    Of met sla, komkommer, tomaat erop

Kaal gebakken ei met een beetje zout en peper.

Boterham zachte eruit snijden, ei in het gat bakken met zout en peper.

Afbakbroodje uithollen, beetje kaas erin. Ei erin wat lenteui en kerriepoeder. Beetje kaas erop. In de oven afbakken.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Vlees eet ik sowieso nooit, maar een broodje met kaas en een gebakken eitje (eerst met hele dooier laten bakken, dan halverwege de dooier kapot maken, alles moet wel gestold zijn)... hmmmmm.... is ook zeker niet uniek Nederlands of zo hoor. Bij Turkse restaurants kan je vaak een omelet met feta of sucuk bestellen.
    (En ja in essentie is het gewoon luxe natuurlijk en is een ei een prima vleesvervanger)

Verder doe ik graag eireepjes (geklutst ei zonder melk, dun gebakken) in mn poke bowl, en maak ik een omeletje (wel scheutje melk, en wat groenten zoals prei, paprika, champignons) als eenvoudig avondeten.

citroenrasp vindt dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Was ook heerlijk

14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Klopt wel hoor, maar omdat wij het eigenlijk nooit samen met een ander dierlijk eiwit eten stond ik er gewoon niet echt bij stil. Culinair gezien is het iig geen gekke combinatie :) Hier doen ze wel van die puntjes kaas (in mini stukjes gesneden) door de brick, maar daar is volgens mij nog weinig echt kaas aan. :roflmao:

Die omeletreepjes deed het gastgezin van mijn zus uit Japan ook, door de sushi :D Lekker is dat!

15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    2 eieren klutsen, scheutje melk. Gesneden cherrytomaten, Italiaanse kruiden en wat zout erdoor. In de pan, paar plakjes kaas eroverheen. Heerlijk:D

Bijgevoegde bestanden:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  16. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Scrambled eggs op de Gordon Ramsey manier.

Of geklutst met een lepeltje pesto er doorheen.

Of een omelet met wat groente er door op een geroosterde boterham en dan ipv boter en beetje mayonaise :oops:

17. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Wisselt echt per keer. Meestal wisselt het hier tussen: Gewoon gebakken (met hele dooier), roerei met tomaat en peper, roerei met ui en kerrie masala kruiden (met naanbrood!). Als avondeten maken we ook wel eens een roerei met groente die nog in de koelkast rondzwerft. Meestal iets van ui, champignons en tomaat/spinazie/prei. Gebakken ei met zalm en spinazie is ook heerlijk als avondeten. Laatste 2 dan op een Italiaanse bol.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik vind heel simpel ei, ui en tomaat ook lekker om te roerbakken op een Italiaanse bol of kaiserbroodje. Beetje zout, peper en klein beetje kerriepoeder als topping, heerlijk!

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Gekookt eitje. Gebakken ei met lopende dooier. Omelet ham kaas of met bacon. Maar voor ei telt ik kan alleen niet veel van eten. De max is wel een m ei. (Geen galblaas meer)

20. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.049
    1.712
    113
    Vrouw
    Op relax ochtenden...
    Gepocheerd ei met hollandaise saus, soldaatjes en gestoomde spinazie....
    Kwijl...

Zuul en Splitijsje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina