De lekkerste ijsjes maak je zelf!

Discussion in 'De lounge' started by rijo, May 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Toch?!? :D Kom maar op met die recepten!

2. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Ik lees mee!

3. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ik had toevallig vandaag in de stad een bakje frozen yoghurt gekocht. Nog nooit gehad maar best lekker met vers fruit! Was benieuwd of je dat ook gewoon zelf kan maken met gewone yoghurt.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier zijn ze gek op diksap ijsjes.

5. Givenchy

Givenchy Bekend lid

Jan 28, 2016
    873
    0
    16
    ooh ik lees ook mee! hmmm.. wij maken hier soms zelf slush puppy.
    We doen raketijsjes en van die "goedkope" invries ijsjes van de AH Basic in de blender.
    Even een beetje laten staan.. en slurpen maar!!
    Ook hebben we weleens van smoothies ijsjes gemaakt, maar dat vond ik persoonlijk toch niet echt een succes.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Als ik dat probeer, zit er altijd onderin (dus bovenaan als je het ijsje uit de houder haalt) een laag met bijna pure diksap en daarna heel veel bevroren water. Ik bedenk nu net net dat ik de booster van de vriezer weleens zou kunnen aanzetten, dan gaat het misschien wel goed voordat alles weer los van elkaar is geraakt.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Dan zou ik zeggen: ander diksap gebruiken (waarvan de dichtheid meer gelijk is aan water) of inderdaad proberen sneller te laten bevriezen.

Ik ga van de zomer voor mezelf waterijsjes van limoensap proberen te maken.

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Een aantal bananen in schijfjes snijden en los op een bakplaat (of iets anders) 4 uur in de diepvries leggen. Daarna door de blender samen met een blik kokosmelk (deze moet min 24 uur in koelkast hebben gestaan). En daarna of zo ijs eten of een smaak toevoegen (verse aardbeien voor aardbei ijs, vanille voor vanille ijs etc..)

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zag in de Allerhande een recept op basis van banaan of avocado. Die ga ik eens proberen

10. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

Sep 15, 2015
    173
    0
    0
    Gewoon 2 bananen en een halve bak aardbeien in de blender, de dikke drap die dan overblijft in ijsvormpjes gieten en in de vriezer. Volgende dag gezonde en oh zo lekkere ijsjes a-la-minute 😄

11. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij heeft dit ook met het merk diksap te maken. Met diksap van de Kruidvat eigen merk had ik dit nooit zo, ander merk weer wel.

12. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier waren gister de druiven op een stokje uit de vriezer een groot succes! Druiven gewoon afspoelen, laten drogen en aan een sateprikker rijgen (iets uit elkaar), vervolgens minimaal een uur of 4 in de vriezer: druiven-ijsjes!

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Heeft iemand al een keer fristi geprobeerd? Als vervanger van de yogo yogo ijsjes lijkt me dit het meest in de buurt komen, maar wellicht is het helemaal niet lekker.

14. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

Jul 10, 2008
    1,619
    1,332
    113
    Westland
    Heet water met diksap invriezen wil ook misschien wel helpen ? Hoe gek het ook klinkt, heet water bevriest eerder dan koud water....

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Bevroren aardbeien of frambozen in de keukenmachine met wat yoghurt en honing. Paar minuutjes laten draaien en heerlijk ijs!

16. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
  17. Valenti

Valenti Actief lid

Feb 11, 2013
    457
    15
    18
    Verse aardbeien en frambozen met Griekse yoghurt, amandelmelk en beetje honing. Heerlijk!

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Niet zelf gemaakt maar je moet eens een danone kinder yoghurtje in de diepvries doen. Met die gekleurde potjes.
    Dat vind ik de lekkerste ijsjes :)

19. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    galiameloen invriezen en daarna in de blender.. Echt heerlijk! Ook lekker om in de blender een banaan of druiven bij te doen.

20. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Ga ik dat eerst eens proberen. Mocht dat niet helpen, zal ik een keer andere diksap kopen, ik wist niet dat daar ook verschil in zat.

Share This Page