nasi?

Discussie in 'Voeding' gestart door elsa, 4 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi,

florian eet sinds 2 weken volledig met de pot mee en dat gaat prima gelukkig! Nu heb ik het wel nog redelijk veilig gehouden in de vorm van aardappelen/vlees/groenten. ik ga vanavond nasi maken voor ons, ik gebruik altijd veel groenten etc. maar ook van conimex een pakje met kruiden om te mengen. mag hij dit hebben of zal dit waarschijnlijk nog te spicy zijn? ik heb het idee dat ik vrij behoudend ben, maar weet nog niet precies wat wel en niet kan/mag.

alvast bedankt!

2. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    inderdaad, dat scheelt niet veel, leuk!

had er nog niet over nagedacht, maar die kruiden doe je er inderdaad pas op het laatst doorheen, dus ik kan voor florian alvast een bakje maken........niet slim van mij :D :D

geef jij nog helemaal geen zout? ik doe er wel een heeeeeeeel klein beetje overheen en dan voor ons later zelf nog wat meer, maar ik vind het af en toe best lastig.

ben al lang blij dat hij zo goed mee eet en het ook heel erg smakelijk vindt, maar ook qua hoeveelheden, hoeveel geef ik hem? doorgeven totdat hij niet meer hoeft werkt hier niet, want dan eet hij gewoon door.......hahahaha

geef hem ongeveer 3 eetlepels groenten, 3 eetlepels aardappelen en een half stukje vlees, maar hij zou nog wel meer lusten. denk dat dit wel genoeg is.

welkom in de wereld van de dreumessen! ineens drinkt hij ook gewone halfvolle melk dus ik vind het allemaal best weer even schakelen allemaal. wel erg leuk!

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Onze dochter krijgt een hapje van de nasi mee, vind ze het lekker? Dan mag ze nog meer, als ze het niet lekker vind heeft mama nog een extra maaltijd achter de hand :).

Ik schep het ook in haar bordje voordat ik de kruiden toevoeg en heel af en toe geef ik haar een hapje van ons maar ze vind het heeeeeeeerlijk, gelukkig eten we niet elkweek nasi ;).

Het is idd weer even schakelen met het schema en melk ja, heb ik hier ook hoor :)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gebruiken normaal gesproken geen zout in het eten. Dus af en toe zo'n pakjes kan ook niet zoveel kwaad.
    Vanaf een jaar mag je kun je daar ook wel iets makkelijker mee omgaan. Al proberen wij het ook nog steeds niet teveel te doen.

Qua kruiden ligt het net aan je kind. C eet zonder problemen spicy eten met ons mee. Maar die eet dan ook bijna alles. We hebben hem dat langzaam laten wennen. Steeds iets meer pittige saus door zijn bakje gedaan.

5. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Voor Dewi heb ik al wel dunne bami gemaakt, lekker met de '5-chinese-kruiden' erdoor :D Dit is niet pittig ofzo, geeft t alleen wel een lekkere oosterse smaak.

Gewoon idd eerst maar een beetje proberen dan, ben benieuwd! Laat t ons maar ff weten!

6. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    nou, hij vond het wel lekker :)

heb hem eerst zonder de kruiden gegeven, maar dat vond hij volgens mij maar flauwtjes....daarna meegegeten met onze prut en dat vond hij duidelijk lekkerder!

denk dat ik me teveel bezig houd met wat hij wel en niet mag, gewoon proberen. in het ergste geval krijgt hij er even buikpijn van.

dank voor alle reacties!

Deel Deze Pagina