Wat voor soorten vlees kan je allemaal geven? Ik geef nu meestal kip of gehakt of vis. Maar mag ook al zoiets als varkenvlees? Je weet wel bak karbonaad.
Wij zijn begonnen met rundergehakt, kip en vis. Vanaf een maand of 10 ook half-om-half gehakt. Karbonade krijgen we niet zo vaak. Schnitzels nog wel af en toe. Ik denk dat mijn zoontje rond het 1e jaar voor het eerst een hapje heeft geproeft. Maar erg veel eet hij daar niet van. Dat is toch vaak taaier. We hebben standaard wat zelfgemaakte, voorgebraden mini-gehaktballen in de vroeger, voor als wij moeilijk vlees eten (schnitzel, biefstuk etc). Maar weet niet wat de officiele richtlijnen zijn.
heeey dat is handig mini gehaktballen, die ga ik ook maar eens maken, super wat een tip! Doe je ook wat door het gehakt heen? paprikapoeder ofzo? of gewoon zoo!
Tegenwoordig kruiden we ze wel (vanaf de 1e verjaardag). Vaak wat paprikapoeder, peper, kerrie, klein scheutje ketjap. Daarvoor meestal naturel.
Met varkensvlees wacht ik nog even omdat het relatief veel vet bevat maar verder eigenlijk kan alles wel: rund, lam, kip, kalkoen, eend, kabeljauw, zalm, tonijn, forel etc.. Lekker hoor Paprika poeder? Kan maar hoeft niet hoor. Je kindje kent nog geen smaken en zal het niet smakelijker vinden door de paprikapoeder (behalve als ie dat zelf een erg lekker smaak vindt). Bakken geeft extra smaak maar ook extra voedingstoffen. Vet van bakken is goed voor je.
Hier ook redelijk wat variatie, kip, vis, gehaktballetjes,...soms ook een eitje of kaas. Varkensvlees relatief weinig.Ook omdat ze dat niet goed kan wegkrijgen.
Hier nog steeds vlees loos gegeten denk dat wij binnenkort ook maar eens gaan beginnen met vlees. Varkensvlees zal ze niet krijgen want dat eten we zelf ook niet. Maar lekker wat kip, gehakt en vis zal ze wel lekker vinden (Hoop ik )
hoi hoi, Hier ook gehakt (runder), kip en af en toe rundvlees. Ook krijgt ze af en toe een stukje vis (kabeljauw). Ik bak het in olijfolie of boter... ligt er ook aan wat wij eten (als wij bijvoorbeeld pasta eten bak ik eerst het gehakt ongekruid, haal voor haar een portie eruit en kruid dan ons vlees). Hier trouwens ook miniporties ingevroren, niet als gehaktballetjes maar gewoon los gehakt.
kip, gehakt, rundvlees, kalfvlees (erg favoriet, wel prijzig) en wordt gebakken in margarine, vanwege kma. effe de staafmixer er door, klaar. ik koop bv 1 kipfilet en snij die in stukjes van 20 gram en gooi die ind e vriezer, in boterhamzakjes. werkt prima.