spierspanning

Discussion in 'Aangeboren afwijkingen' started by cat2, Jan 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb een dochtertje van 10 maanden. Vanaf het begin is zij erg sterk. Houdt spullen stevig vast, je krijgt het niet zomaar uit haar handje. Al vroeg haar nekje optillen, buikspieroefeningen doen. Daarnaast maakte ze al snel typische bewegingen. Vaak met 1 beentje hard op en neer bewegen/bonken. Dit ging best hard, maar deed haar geen pijn. Nooit helemaal stil met de benen liggen. Altijd nog wat op en neer bewegen met haar benen zonder de grond aan te raken. Een andere typische beweging is het vastpakken van haar hoofd bij haar oren. Dif ziet er niet prettig uit, juist erg gespannen. De dokter zegt dat ze niks mankeert aan haar oren, geen ontsteking oid.
    De laatste tijd bonkt ze minder met haar beentje. Maar nu doet ze weer iets anders: ze kan ineens met haar armen gaan trillen. Ook dat ziet er heel gespannen uit. Het lijkt allemaal om hoge spierspanning te gaan. Ik weet niet of ik dit nu als uitingen van frustraties moet zien of dat er iets anders aan de hand is. Herkent iemand dit?

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik zou naar een fysiotherapeute gaan. Kan je heen zonder verwijzing. Hij/zij zal al snel zien of het door verhoogde spierspanning komt oid. Als hij/zij het niet vertrouwd zal die je doorsturen naar een kinderarts.

Succes!

3. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

Jun 11, 2014
    442
    92
    28
    Female
    huismama ♡
    Eindhoven
    Mijn zoontje heeft dit ook voornamelijk in de beentjes ik merkte tijdens mijn zwangerschap dit gevoel al op nu blijkt hij dit te doen als hij erg gespanne is hij zat erg klem in de baarmoeder de vruchtzak was te klein e als hij nu bijv. In bad gaat wat hem aan de baarmoeder doet denken dan doet hij dit weer en dan vooral dhs heel snel op en neer trekken van de been

Share This Page