Hoe zit dat met

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Fairytale, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik heb even een vraagje
    Ons zoontje heeft last van zijn darmpjes, en heeft moeite met ontlasting. Ze hebben daarom gezegd dat hij 10 extra water moet.
    Alleen hoe zit dat met de flesvoeding? Hoeveel water moet er dan bij? en met de schepjes van de voeding? Want 1 schepje is dus 30 cc, hoe zit dat precies? Hij krijgt nu 85 cc. Ik snap dus de vergelijking niet..

2. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Gewoon 10ml extra in de fles doen, dus bijv.

3 scheppen op 90ml, doe je dan 3 scheppen op 100ml.

Zo was het bij mij destijds.. alleen hielp het hier niet.

3. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

ja maar op 1 schepje heb je eigenlijk 33 cc..
    dan krijgt hij toch teveel?

4. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Wat weegt ie?

Ik ben er ook met 10 weken mee begonnen, en het gaat schijnbaar om de schepjes voeding, niet om het vocht.

Je kunt ook, als ie het pikt (lukte hier niet) 10cc afgekoelt gekookt water in een fles geven.

5. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    je moet er niet meer voeding bij doen maar meer water.
    dus zoals al gezegd is doe je bij een fles 10 cc extra water zonder poeder. dus het verdunt de fles. maar hier hielp het ook niks.

6. misa

misa Niet meer actief

Zoals gezegd: als je normaal 90 ml met 3 scheppen doet, dan doe je nu 100 ml met 3 scheppen. Als er iets meer water dan voeding in zit is niet erg, maar meer voeding dan water is niet goed.

Je kunt ook gewoon de fles maken op de manier zoals je nu doet en een keer een flessenspeentje met extra water geven, dus zonder voeding.

Succes!

Deel Deze Pagina