hallo! ik moet vandaag een kuur nemen van antibiotica ik zal zo even kijken hoe het heet iets met anzyti nog iets Nu staat er met grote letters in de handleiding dat je geen bv mag geven ,maar van de arts mocht ik t wel gebruiken heeft iemand een idee wanneer de antibiotica uit je melk is? geld dit net als alcohol dat het na 3 uur eruit is ?
Nee dat werkt niet net als met alcohol helaas. Ik weet niet waar je Ab voor hebt, maar er is ook Ab die wel samen kan met de bv. Op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding kun je een heel overzicht vinden met welke medicijnen er wel allemaal kunnen, welke absoluut niet en welke je kan gebruiken mits je je kindje erbij goed in de gaten houdt.
hallo! bedankt voor je reactie! ik heb idd op BV .com gekeken maar kon niks vinden... hopelijk wel via jouw link bedankt!!!! Helaas moet ik deze antibiotica hebben en geen ander :9 voordeel is wel dat het maar 2 pillen zijn dus ik hoef (hopelijk) maar 24 uur te kolven ? )
Ik heb het even voor je op de site opgezocht. Met deze link kom je op het overzicht terecht! Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Overzicht: medicijnen en borstvoeding
super!!! heel erg bedankt !!! ik kan het dus gewoon nemen gelukkig ik wou al hyperallergene voeding kopen voor 2 dagen
Dankjewel voor je reactie bij nader inzien heb ik toch nutrilon hyperallergeen gekocht vanmiddag ik durfde het niet aan en heb net gelezen dat de AB 2 dagen in je bloed blijft ,ik baal er heel erg van... ik moet mijn baby dus 2 dagen uit de fles voeden en kan geen bv geven pas maandag weer
Azitromycine krijgt een L2 notering in de lijst van Hale, dat betekent dat het veilig is om te gebruiken. Bovendien is azitromycine een mediciijn dat ook voorgeschreven wordt voor babies. Ik zou gewoon door blijven voeden als ik jou was. Medicijnfabrikanten zetten vrijwel altijd in hun bijsluiter dat het niet mag in combinatie met bv uit angst voor claims.Dr Hale is een amerikaanse arts die onderzoek heeft gedaan naar medicatie en bv en er kan echt heel veel meer dan dat fabrikanten zeggen. Ik zou het enorm zonde vinden om hiervoor kv te gaan geven!
heel erg bedankt voor je reactie ja ik heb het gelezen idd.... Mijn zoontje heeft zelf ook dit medicijn gekregen ,maar is net klaar met de kuur mijn medicijn werd elke keer verkeerd uitgeschreven waardoor ik nu pas beginnen kan en ben bang dat hij dan zo een dubbele dosis krijgt ,hij had al erg kramp gehad van het medicijn... ook heeft hij nu een spruw medicijn waar hij erg last van zijn buikje van kreeg en wilde hem niet overbelasten .... hij is al 3 weken aan de medicijnen geweest . ik denk dat ik hem vanavond 1x aanleg en morgen gewoon weer begin met voeden dan zijn er zeker 24 uur voorbij
Mijn huisarts zei dat de meningen verschillen qua borstvoeding geven bij het gebruik van antibiotica, ze zei beter van niet. Dus ik heb hele kuur gekolfd en kunstvoeding gegeven. 24 uur na de laatste tablet is de antibiotica eruit heb ik mij laten vertellen. Succes!