Ja hier precies zo idd. Nog even gekeken nav dit topic en idd de eerste 4 cijfers komen overeen. Later in de week door een ander nr. En weer de eerste 4 cijfers overeen.
Dat vind ik het gekste! Gebeld worden door oplichters komt helaas te vaak voor, maar het systeem met de nummers snap ik niet! Ben wel heel nieuwsgierig hoe dit werkt, het lijkt geen toeval nml.
Hé sorry zie het nu pas. Spoofing (moet je maar eens opzoeken) is het gebruiken van iemand anders z'n nummer. Mijn man heeft dat laatst ook gehad, werd hij continu terug gebeld door anderen die zeiden dat hij hen had gebeld. Mijn man zijn nummer begon trouwens ook met 0640 Uiteindelijk heeft de provider gratis zijn nummer gewijzigd. Het is helaas niet strafbaar... Doel: ordinaire oplichting, hopen dat iemand erin trapt. Super vervelend zowel voor degene wie zijn nummer wordt gebruikt, als degene die gebeld wordt.
Maar hoe gaat dat dan? Hoe kunnen ze het regelen dat ze je nummer kunnen gebruiken? En waarom komen die nummers zo overeen?