Gebeld en opgehaald

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Aapje22, May 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ladies,

Gisteren was ik aan het werk en was me dochter bij het kinderdagverblijf. Maandag bij mijn schoonmoeder had ze waarschijnlijk weer krampen. M'n schoonmoeder heeft haar netjes getroost.

Gisteren werd ik op mijn werk gebeld dat Britt weer krampen had. Wel stil te krijgen was, maar daarna het weer op een blerren zette.

Ze zei: Ja ik bel je even om het te melden. Gelukkig was mijn vriend vrij en in de buurt om haar op te halen..

Eigenlijk zijn wij een beetje teleurgesteld in het kdv. Want toen mijn vriend daar aankwam om haar te halen, lachtte ze in de rondte. Ze keek naar alle andere kindjes die er liepen. De hele middag is er niets aan de hand geweest.

Achteraf snap ik het wel hoor, want ze poepte die middag groen. Dus het had wel krap gezeten.

Ik mag aannemen dat de leidsters toch bellen als het echt niet meer gaat, alles geprobeerd hebben?(ik heb zelf in het kdv gewerkt, maar bij ons bleven ze wel)

2. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Voor krampen is bij mijn weten nog nooit gebeld..ja om te melden dat het erg was en of ze nog wat mocht eten extra (drinken) (ze had geen speen dus eten was enige optie...)

Verder liepen ze gewoon hele tijd met haar rond, zelfs in de draagdoek als het echt niet ging.....

Enkel bij koorts werden we gebeld of we haar op wilden halen.....

3. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

Mar 7, 2011
    1,792
    0
    0
    overijssel
    Bij ons op het kdv waar ik gebeld heb probeerden we ook van alles maar als we een kindje niet stil kregen en echt niks hielpbelden we wel of het mogelijk wa op te halen

4. adi

adi Niet meer actief

Maar ze belden toch om het te melden aan jou? Of vroegen of jullie haar meteen wilden halen?

Ik werd ook weleens gebeld dat mijn kindje hele ochtend onrustig was/ziekjes/ niet wilde eten. En dat ie bijv inmiddels in bed ligt, en of ze een extra flesje mogen geven of groente overslaan ivm krampen enz. Ik vind het persoonlijk fijn dat ze me op de hoogte hielden.

5. dt50

dt50 Actief lid

Jan 5, 2009
    215
    0
    16
    Ik zou niet mopperen maar gerust gesteld zijn. Ze vroegen niet of je haar kon ophalen, maar belde om het mede te delen.

Nu kunnen jullie toch zelf de keus maken of je man (die toch thuis was) haar ging ophalen of niet.

Ik heb het omgekeerd gehad. Ze hadden niet gebeld (ondanks ze er over twijfelde om te bellen), terwijl ik die dag redelijk makkelijk overuren had kunnen opnemen.

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    waarschijnlijk.belde ze.niet omdat ze krampjes had, maar omdat ze daardoor bleef huilen als ze haar niet vasthielden. En aangezirn ze nog tien andere kinderen hebben kan je kindje niet continue op schoot. Dat ze thuis weer prima in haar doen was is niet zo gek, ze was in haar vertrouwde omgeving en bij papa, das toch even wat anders dan op een drukke groep. Ze hebben de keus aan jullie gelaten, wat ik alleen maar netjes vind. Ik zou het pas erg vinden als ik 's avonds bij het ophalen verneem dat ze de hele dag huilde als ze niet op schoot kon en dat terwijl mijn vriend gewoon thuis was...

7. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik heb het nog een keer van een andere kant bekeken en begrijp het wel. Vandaag was het ook weer zo bij mijn moeder. En die zei ja ik blijf rustig en zit 1 op 1 met haar. Maar ik snap als er nog meer kinderen zijn dat het niet kan. Toen dacht ik: oh ja! Oops!

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Same here.

Share This Page