Achterbank Golf VI (autostoeltjes)

Discussie in 'De lounge' gestart door minon, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Gisteren met onze eerste echo ons beetje kapotgeschrokken. We krijgen een tweeling! Nu rijden wij een Golf 6 als auto. Wie weet of hier twee maxicosi's in passen (liefst op een maxi cosi family fix) en in het midden een autostoeltje groep 1 (later een vervolgstoel)?

2. Koon

Koon Niet meer actief

Geen ervaring met 3 autostoeltjes, maar van harte gefeliciteerd! Dat zal wel even schrikken zijn geweest ja. Zeker gezien je onderschrift.
    Geniet ervan en succes met je zwangerschap.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Ik denk dat dit niet gaat passen, te smal denk ik eerlijk gezegd maar als je de stoel in het midden zet kan je meten hoeveel cm je nog hebt. Of met je oude mc passen.

Em van harte gefeliciteerd natuurlijk!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb een Seat gehad en heeft zelfde achterbank als golf en nee past niet ;( . Middenstuk is dan net groot genoeg voor een paar kinderbillen zonder stoeltje en is geen echte zitplek ondanks gordels. Mocht je alleen met de Kids rijden kan er een maxicosi eventueel voor ( of de oudste in stoeltje) of kijken voor andere auto met 3 zitplaatsen . Hebben nu een grote Kia en daar passen wel 3 stoeltjes in. Tussen de 2 stoeltjes komt wel is maxicosi van vriendin :). Tussen de 2 stoeltjes past zelfs een volwassenen

5. minon

minon Niet meer actief

Het stoeltje rechts of links en de twee maxi cosi naast elkaar zou ook nog kunnen natuurlijk. Zullen we nog een andere auto moeten :(

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dat gaat niet passen denk ik, maar van harte gefeliciteerd :D

7. minon

minon Niet meer actief

En een audi a4 zou dat passen? We rijden de auto nl zakelijk en moeten we zowieso dit jaar gaan vervangen voor een andere. We tellen de auto prive bij.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dat denk ik wel maar ik zou eerst passen voordat je koopt haha. Misschien staat er op achterwaartsvervoeren.nl een autolijst waar 3 stoeltjes op de achterbank kunnen of op de facebookpagina :)

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In onze Audi-A3 Sportback past het niet. In de Golf 5, 6 van mijn zus, s-ouders en buren past het ook niet. Allen gordelbevestiging.

Ik denk dat de A4 ongeveer gelijk is aan een VW Passat. Geen idee of daar 3 stoeltjes achterin passen.

Bij kan ook de airbag van de passagiers bij onze auto niet uitgezet worden. Misschien kan dat bij jullie wel? Dan zou je kunnen overwegen om 1 voorin te zetten.

10. minon

minon Niet meer actief

De airbags kunnen uit in het dashboard kastje maar als we bijvoorbeeld weg gaan moeten we toch met vijf in de auto waarvan drie dus in een stoeltje. Pff wat een gedoe zeg haha.

11. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Audi A4 weet ik niet. In de golf gaat het niet passen, wel in een passat!

12. minon

minon Niet meer actief

Volgens de specs is de achterbank van een audi a4 iets kleiner als van een passat dus gaan we daar maar eens naar kijken dan.

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    #13 consider, 7 feb 2014
    Laatst bewerkt: 7 feb 2014
    Wij hebben een peugeot 307 en daar past het wel in.
    Die heeft namelijk 3 afzonderlijke stoelen als achterbank, dus niet 1 lange achterbank.
    De stoelen zijn ook onderling af te stellen.

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    wij hebben een passat en daar past het zeker in....
    maar eerst passen hoor voor je iets gaat kopen...

en anders idd 1 kindje voor op de passagiersstoel en een volwassenen achterin in het midden...

niet ideaal maar als je geen andere oplossing hebt..

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Onze peugeot 307 sw past het ook :)

16. minon

minon Niet meer actief

We zijn ook een beetje gebonden aan uiterlijk. Auto moet ook weer niet te groot. Hebben nl een rijschool als zaak dus moet er ook nog wat sportief uitzien :) maar we hebben nog even haha. En we gaan zeker eerst passen en dan pas wat kopen. Onze dochter zit op het randje van een vervolgstoel dus dat is ook even kijken want volgens mij zijn die nog breder dan een stoeltje groep 1

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Audi A4 gaat wel ;) wij hebben nu 2 auto stoeltjes en ik kan er nog tussen in zitten dus een stoeltje erbij past zeker!

Scoda octavia is ook heel ruim je zit ook met je kinderwagen / duowagen he dus denk ook aan een ruime kofferbak ;) van de octavia is erg groot A4 ook wel

van harte gefeliciteerd! van de schrik bekomen?

18. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    octavia is even groot als passat
    leon en golf is ong t zelfde
    fabia en polo is ong t zelfde

allemaal op t zelfde onderstel dus scheelt qua ruimte niet heel veel van elkaar...

vw is alleen wat duurder dan skoda, je hebt meer kwaliteit voor je auto...
    en audi staat dan weer boven vw...

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #19 Damay77, 7 feb 2014
    Laatst bewerkt: 7 feb 2014
    Dochter is van 2012 en dan op het randje van een vervolgstoel? Dat lijkt me wel erg snel. Mijn dochter is van 2011 en flink aan de maat,lijkt wel een kleuter. En zij zit nu pas op het randje naar vervolgstoel. Doe dit alsjeblieft niet te vroeg. Kan een hoop narigheid van komen.

En wanneer je voor een auto kijkt, let dan wel op dat de middelste zitplaats een 3 puntsgordel heeft. In veel auto's zit daar nog alleen een heupgordel en daar kan je geen stoeltje mee vast zetten.

20. minon

minon Niet meer actief

Ee beetje bekomen maar hakt er wel in. Alleen financieel al dat zie je haha. A4 heeft wel een ruime kofferbak gelukkig. We gaan wel eens het een en ander vergelijken bij de dealer en natuurlijk ook in achterhoofd dat het ook een lesauto moet kunnen zijn.
    Huis moet ook aardig verbouwd gaan worden anders kunnen we ze niet eens kwijt.

Deel Deze Pagina