Dat verwacht je toch niet van een dagje dierentuin!! Je zult wel geschrokken zijn en je meisje ook! Ik zou zeker een brief schrijven met dit voorval. Succes.
jammer dat jullie dag zo is verlopen.. heb het gelukkig nog nooit zelf meegemaakt en kom er vaak.. zou het wel laten weten aan de apenheul.. weet dat ze begin van het seizoen met waterpistolen liepen om ze weg te jagen bij de bezoekers..
We hebben het wel gezegd tegen een medewerker die daar liep en het enige wat hij zei was; "Ja ze zijn erg vervelend nu gelukkig gaan we bijna sluiten", toen liep hij weg. Op dat moment waren we druk bezig met het troosten van ons meisje en wilde we eigenlijk gewoon weg daar , niet over gedacht om een andere medwerker te gaan zoeken om het nogmaals aan te melden. Achteraf had ik dat misschien wel moeten doen maar op dat moment gewoon niet meer aan gedacht.
Mijn vader is ooit gebeten door een aap en moest meteen een Aids test doen. Omdat apen vaak de dragers zijn van het virus. Dit was in Afrika hoor, maar ik zou toch even de HAP bellen!
Jeetje wat eng! goed dat je toch even de HAP hebt gebeld en jullie voor de zekerheid een ABkuurtje krijgen! toen wij vorig jaar gingen liepen de medewerkers met plantenspuiten, aappies kwamen niet op het pad. kinderwagens moest je ook stallen voor je naar binnen mocht, omdat ze het stuk zouden kunnen maken (ofzoiets)
Ik zou de apenheul bellen (het liefst hun dierenarts of bedrijfsarts). Zij kennen heb protocol bij apenbeten het beste. Volgens mij moeten de apen overigens met regelmaat getest worden op diverse ziekten, waaronder op de mens overdraagbare ziekten. Ik vind de reactie van die medewerker wel erg onder de maat en niet mee levend. Daarnaast als de apen het zo moeilijk hebben, bescherm dan de bezoekers en de apen en houd de bezoekers op afstand.
Apen zijn grote overbrengers van rabies. Rabies is dodelijk bij mensen zodra je het ontwikkeld hebt. Nu denk ik dat ze bij Apenheul hun apen wel inenten, maar ik vind het raar dat ze bij de HAP je geen rabies spuiten hebben gegeven. Als je in het wild door een aap wordt gebeten (of een hond) roept de GGD altijd direct dat je rabies inentingen moet halen! Nou wil ik je niet bang maken, maar bel Apenheul om te vragen of ze de apen inenten tegen rabies. En ga daarna rabies inentingen halen. Die doe echt super zeer, maar ik herhaal, er is geen medicijn tegen rabies als je het eenmaal ontwikkeld hebt en het is dodelijk.
ja alle apen zijn natuurlijk gewoon netjes gevaccineerd dus daar zie ik geen probleem mee, alleen tetanus voor jezelf (kids zijn tot hun 18e beschermd , ze krijgen nog een vervolgprik) niet netjes van de medewerker en zou over hem zeker een klacht indienen, het minste wat een medewerker kan doen is je naar de EHBO brengen, en je inlichten over welke entingen e.d. je evt zou moeten hebben (of wat een vervolgstap is) SUCCES!!
Doet het park wel, de aapjes mogen eigenlijk ook helemaal niet meer bij de mensen komen omdat ze dus veel klachten kregen over mensen die gebeten werden .. Gelukkig krijgen jullie nu een prik en antibiotica, hopen dat je niet ziek word .. Succes !
Ik zou inderdaad ook een klacht indienen bij de Apenheul. Ik vind het niet normaal dat er gewoon wordt gezegd dat de apen eind van de dag vervelend zijn en de medewerker wegloopt. Succes vandaag met je tetanusprik.(ik zou ook navragen ivm rabies.)
Nou voor de medewerker die zo reageerde zou ik idd ook even bellen en vragen naar een meerdere. Je weet natuurlijk geen naam oid maar even melding maken lijkt me handig. Ook vakantiewerker moeten adequaat en netjes reageren. Bedoel die aapjes kunnen er niet veel aan doen, het blijven dieren. Maar die medewerker had even heel anders mogen reageren. Dan had je mss meteen goeie informatie gehad! Rabiës komt idd voor bij apen, echter niet bij die in de apenheul of andere dierentuinen. Als ze dat zouden hebben dan zouden ze even kunnen sluiten. Zelfs de verzorgers worden daar niet tegen ingeënt!
Ik ben als kind ook gebeten door een aap maar daar is toen volgens mij niet zoveel mee gedaan. Weet nog wel dat het een pijnlijk gebeuren was! Stomme aap. Was trouwens een chimpansee, bij een belgische show waarbij de kinderen bij de dieren mochten.
Sorry, maar ik vind het allemaal een beetje overdreven reacties. Natuurlijk is het vervelend als je gebeten wordt en hadden ze er bij de Apenheul even anders op mogen reageren. Maar als je tussen de apen (zijn en blijven wilde beesten) loopt wéét je toch dat je dat risico loopt om gebeten te worden? Tegen een aap kan je nou eenmaal niet zeggen dat ze geen mensen mogen bijten.. Snap dat het voor jullie erg vervelend is, maar de Apenheul kan hier weinig aan doen en het zou voor mij echt geen reden zijn om er niet meer heen te gaan.
onzin dat apen gaan bijten aan het einde van de dagm wij zijn in mei ook geweest en op het einde van de dag nergens last van gehad, smorgens wel een aapje wat op de buggy wilde springen, maar medewerktser stond er met een spuit(water) bij nergens last van gehad. ik zou idd even een klacht indienen, ik zou het of via de mail doen of schriftelijk.
Natuurlijk het blijft een beest MAAR het personeel had dan beter moeten informeren en helpen (daar zijn HUN voor)
Goed plan... de laatste keer dat wij daar waren begaf de bus het en hebben we 3 kwartier in de brandende zon stilgestaan. Geen airco natuurlijk. Uiteindelijk moesten we door een cordon van medewerkers naar de andere bus lopen... D'r kan overal wat gebeuren. Is het niet bijtende aap of een kapotte bus, dan hang je op z'n kop in een achtbaan of struikel je over een schuine stoeptegel ofzo. Vervelend dat het gebeurd is. Balen dat je een prik en ab moet halen. Prima dat ts er een melding van maakt bij de Apenheul, maar verder niet te veel drukte over maken hoor. Gewoon leuke uitstapjes blijven maken!
Nou de prik is gezet en kleine meid en ik zijn beide met de antibiotica begonnen. Begrijp me niet verkeerd want ik weet dat het beesten zijn en dat het kan gebeuren, leuk was het niet maarja op de kinderboerderij kan een geit ook bijten . De reden dat ik ze een mail wil sturen is meer om hun te laten weten dat hun apen dus wel bijten en dat er geen medewerker te zien was die de apen verjaagde. We hebben een hele leuke dag gehad en het is ook echt een mooi park maar volgende keer kiezen we toch een park uit waar de beestje achter een hek zitten, wil niet dat mijn dochter een dieren trauma oploopt