Mijn zoontje heeft me 2 dagen geleden gebeten in m'n moedervlek op mijn arm . Het bloedde en er zit ook een wondje op . Moet je daar eigenlijk mee naar de huisarts ? Ik weet dat je bij bijtwonden vaak een tetanus prik moet , maar ook bij je eigen kind ? En als een moedervlek bloed , maar niet uit zichzelf moet je daar mee naar de ha ?
Sorry, maar hoe krijgt je kind het ooit voor elkaar om je zo hard te bijten tot bloedens toe? Prik heb ik geen verstand van
Hoeft niet eens hard te zijn hoor.. net een belletje of net een scherp tandje wat langs een dun velletje komt... Vind je reactie nogal veroordelend overkomen!! Bij menseneter altijd contact met de huisarts opnemen.. tetanus maar ook ontstekingsgevaar ...
Ik ben er ook niet in thuis, maar ik zou zeker even de HA bellen. Kon je via Google niks er over vinden? Dat doe ik altijd als ik twijfel.
Bedankt voor de reacties . ik kwam op Google niet verder alleen dat mensen ziektes met zich mee kunnen dragen (waaronder ook hiv) maarja je eigen kind is dan anders denk ik . Ik zal morgen even de ha bellen voor advies maar ik denk dat het na 2 dagen al wel heftig geworden zou moeten zijn als het niet goed zou zijn ?
Nou ik heb ook wel eens een hap bij mijn tiet gehad klein beetje en hoppa wondje. Ik ga er van uit dat t.s beschermd is voor haar eigen kindje hihi wij moeders hebben antistoffen voor onze kindjes. Als je het zeker wil weten bel dan de ha.
Google zegt: Wat moet ik doen, wanneer ik door een mens ben gebeten? Wanneer je bent gebeten door een ander persoon en er is een wond ontstaan, dan moet je de wond zo snel mogelijk ontsmetten. Maak de wond goed schoon en stelp het bloeden. Vervolgens ga je meteen naar de huisarts of de EHBO, hier kan de wond bekeken en behandeld worden. De behandelend arts zal meestal antibiotica voorschrijven om te voorkomen dat er een infectie ontstaat. Vaak wordt er ook een tetanusinjectie gegeven, wanneer de laatste tetanusprik langer dan 10 jaar geleden was. Wanneer je toch bent blijven doorlopen met een bijtwond (ook een bijtwond van een dier) en de huid begint rood en dik te worden, ga dan alsnog meteen naar de huisarts of de EHBO. Wanneer de wond dik en rood wordt, dan is er al sprake van een infectie.