Vervelende buurtkinderen

Discussion in 'Mama en gezin' started by ikke84, Mar 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Vandaag was het weer zover mijn dochter (8 jaar) kwam huilend thuis want werd weer gepest door de buurtkinderen (leeftijd 10 tot 12 jaar)
    daar bleef het dit keer niet bij want ze hadden haar ook geduwd en geschopt, en uitgelachten toen ze moest huilen. toen ik kwam waren ze natuurlijk al gevlogen.

ouders hebben we er op aangesproken doen er weinig mee of dan is het even klaar, begint het weer.
    zelf de kinderen op aanspreken heb ik ook al gedaan helpt ook niks

ik snap dat er wel eens een ruzietje is maar ze hoeven haar geen pijn te doen

wat moet ik hier nu mee? iemand een idee?

2. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Tegen je dochter zeggen dat ze gelijk naar huis moet komen zo dra ze ze ziet en jou moet komen halen zo dat je ze eens flink de oren kan komen wassen.
    Zijn ze nou helemaal besodemieterd! Een kind van 8 schoppen.
    Dat is sowieso NOT done maar kom op zeg ! Lekker makkelijk.
    Zo jammer dat je ze de mond niet met zeep mag uitwassen ;)

Ik woon in een buurt waar je kinderen van een ander nog mag aanspreken op ongewenst gedrag zonder dat je een grote bek krijgt of gelijk de politie gebeld word om dat de ettertjes gezegd hebben dat je ze geslagen hebt.

Die kleine mag strax van mij na 2x waarschuwen van zich af meppen. En er word niet gepest punt!. Ik ben voeger heel erg gepest en mij. Ouders zeiden altijd negeer maar dan houden ze wel op, nou vergeet t maar. Het hield pas op na dat ik flink uit m'n vel gesprongen was.

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Dit!!!

4. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ja, sluit ik me ook bij aan. Bij ons gebeurt dit ook wel op school, er zijn altijd kinderen die niet willen deugen. En ik wil mijn kind graag leren dat je ruzies niet oplost door te slaan, maar je hoeft je NIET door een ander zomaar aan te laten vallen. Ik heb mijn dochter verteld dat ze moet trappen waar zijn piemel zit als hij aan haar zit. Hopelijk doet ze het als het nodig is zo hard dat hij verder voor altijd van haar af blijft.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook van die gezellige buurtkinderen....de eerste tientallen keren heb ik die kinderen (hier voornamelijk 1 jongetje dat het op haar gemunt heeft) netjes aangesproken en ook aan de deur bij de ouders geweest. Tot ze lichamelijk gingen worden (duwen, van de fiets af schoppen) en toen was ik het helemaal zat. Ik heb mijn dochter een keer gezegd dat ze naast onze poort moest staan...ik stond erachter en toen dat ettertje weer begon heb ik ineems de poort opengegooid..hij schrok zich dood en viel van schrik om met zn fiets. Daarbij heb ik hem nog even haarfijn uitgelegd dat wanneer hij nog 1 verkeerde stap richting mijn dochter zet ik hem hoogstpersoonlijk van zn fiets af trap.

bij sommigen werkt maar 1 manier.

6. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    haha dit waren mijn gedachten dus ook omdat te zeggen maar vond het wat te ver gaan.

Heb nu ook zulk iets als ze doorgaan mep maar terug en hard ook :x

ik kan sowiso het kind wat gister schopte er op aan spreken op het schoolplein dat ik het nooit weer wil horen

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Mijn man heeft een tijdje terug ook een jongetje aangesproken de hoofdpester, hij schrok zich kapot. later kwam zijn moeder aan de deur met wat man had gezegt. elke keer als hij hem ziet schijt hij in zijn broek helaas gaat het pesten wel door

8. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Dan is i nog niet hard genoeg geschrokken:x
    Klein k*ootzakkie zo te lezen.
    Die moet zo hard schrikken dat i met z'n broek vol huilend naar z'n mammie rent :cool:

En anders leer je je dochter dat ze met vlakke hand op het oor moet meppen dat doet gruwelijk zeer
    (Weet t is niet netjes en t kan er voor zorgen dat t trommelvlies scheurt maar dan heeft ze nooit meer last van m. En waarschijnlijk van de rest van de groep ook niet)

Laat haar weten dat je achter haar staat haar steunt en trots op haar bent.
    Pesten zorgt voor zon enorme deuk in je zelf vertrouwen.
    En dat het haar schuld niet is maar van die etter blagen.

Als ze mijn dochter zou zijn had ze er oplos mogen meppen. Je hoeft je niet te laten slaan. Door niemand niet ! .
    Zo leer je haar ook dat als haar toekomstige partner losse handjes heeft dat ze dat niet hoeft te pikken.;)(gelukkig is dat nu nog veeeer weg :))

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Toch maar eens wat woeste krachttermen er tegen aangooien? Wat een helden. Beetje kleine meisjes schoppen. Bij mij hielp het enigszins dat ik een grote broer had die beter in de groep lag, maar ik kwam ook regelmatig huilend thuis. Ik hoop dat het mijn dochter bepaard blijft.

10. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Het zijn meerdere etters helaas

11. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Onze zoon word niet gepest als die wel word gepest, dan bijt hij letterlijk van zich af al is hij jonger

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wijkagent inschakelen? Klinkt misschien zwaar, maar bij sommige kinderen is het wel goed dat ze op tijd in het zicht komen bij de politie. Kijk, kinderen van 11/12 die een meisje van 8 schoppen en slaan, dat is gewoon niet normaal.

Ik werk zelf in het onderwijs en wij werken nauw samen met de buurt en onze wijkagent.

13. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Die kids aan de oren naar hun ouders slepen en eisen dat het stopt. Zo niet ga je naar de politie. (Kan dat eigenlijk wel?)
    Ooh ik voel plaatsvervangende kwoadheid opkomen, ik vind kinderen pesten en slaan/schoppen zó vreselijk vervelend!

14. momfertje

momfertje Bekend lid

Jul 8, 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Mee eens.

15. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

Dec 17, 2013
    1,326
    0
    0
    Dat was het eerste wat mijn vriend riep.
    Politie bellen en evt aangifte doen
    Ja t zijn kinderen maar je dochter word stelselmatig gepest en geslagen dat valt volgens mij onder mishandeling en verbaal geweld

16. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

Feb 28, 2010
    3,062
    507
    113
    Weet niet of de politie er op deze leeftijdsgroep je er wat aan doet? Maar 1 jochie is al
    Bijna 13

Morgen gelijk het schopende kind aanspreken ben benieuwd of zet het toegeeft

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Jeetje zeg... ik zou ook niet weten wat ik zou moeten doen. Ja, die jongen er op aanspreken. En dan misschien met de nadruk, dat hij wel een heel erg zielig jongetje is, dat hij wel durft tegen meisjes van ruim 3 jaar jonger, maar dat hij niks durft tegen jongens van zijn eigen leeftijd.

En anders misschien inderdaad wel de wijkagent. Ik had er zelf niet meteen aan gedacht, maar in principe hebben ze hier voor mij wel gelijk. Het gaan over kinderen, die toch wel een stuk ouder zijn.

Zouden ze weten wat Dumpert is? ;)

18. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik ben het met iedereen eens...
    moest wel lachen je achter een poort verstoppen en dan laten schrikken ik zie het al helemaal voor me.

Ik zou idd proberen te zorgen dat je de pester te pakken krijt en dan mee nemen naar zijn ouders en zeggen dat dit niet de bedoeling is.

Hier in de buurt woont ook een vervelend kindje gelukkig mogen wij hem wel op zijn gedrag aan spreken en luister hij dan goed.

heel veel sterkte ...

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Nog één keer naar de ouders gaan van die klote kinderen en waarschuwen dat als ze je meisje nog één keer pijn doen op wat voor manier ook....jij en je man niet voor de gevolgen zullen instaan EN aangifte zullen doen bij de politie! :x

Stelletje schoften, die ouders zijn natuurlijk geen haar beter als ze niet optreden naar hun 'schatjes' toe! Bah, ook ik word plaatsvervangend kwaad.

Echt doen hoor, 1. nogmaals naar de ouders 2. wijkagent inschakelen 3. aangifte gaan doen

Sterkte voor je meisje!

20. MommyA

MommyA Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,016
    0
    36
    Ik word zo kwaad als ik dit lees. Als mijn kind bewust en meerdere keren word gepest en geslagen ben ik het punt van aanspreken heel gauw voorbij. Weet niet of ik me dan kan beheersen en denk dat ik die kinderen flink bij de arm zou pakken en echt heel boos zou worden. Overal is wel eens ruzie maar dit kan echt niet.

Share This Page