Via marktplaats heb ik een servies set verkocht.. Mevrouw wilde deze verstuurd hebben met dhl. Alles extra goed ingepakt etc. Krijg ik vandaag een mail dat een aantal dingen stuk zijn. 1 bordje is doormidden 1 mok is de oor eraf En op 3 andere items zijn er kleine stukjes af.. Wat zouden jullie doen? Ene kAnt heb ik zoiets van verzenden is eigen risico dus helaas. Andere kant was het wel 60 euro dus best veel geld.. En erg lullig! Dus dames, wat zou een oplossing zijn of is het echt eigen schuld?
Heeft de dame bewijs? Zo ja dan deel compenseren. Eigenlijk is Marktplaats garantie tot aan de deur en had ze het maar moeten komen ophalen maar om beide partijen een beter gevoel te geven zou ik deze oplossing aanbieden.
Ik zet altijd in een advertentie dat het risico van verzenden voor de koper is. Als iemand extra verzendkosten betaald wil ik het verzekerd verzenden. Is dat niet het geval en gaat er tijdens het verzenden iets kapot, jammer maar helaas.
Dat is een lastige, ik zou servies nooit laten verzenden dan zou ik het gewoon ophalen. Ik denk niet dat ik iets zou terug betalen.
ik zou zeggen, jammer maar helaas dingen als een servies verzenden dan weet ze dat het een risico is. en ga er vanuit dat jij alles goed hebt ingepakt, dus je hebt je plicht gedaan. Ik zou het dus niet vergoeden, hoe lullig ook. als het bij mij zou gebeuren zou ik ook balen, maar wel begrijpen dat de verkoper er niets aan kan doen
Ik zou niets compenseren! Lijkt me niet meer dan logisch dat het risico voor de koper is.. Daarom zulke dingen alleen ophalen, jammer voor haar..
helaas pindakaas hadden zij aan moeten geven het verzekerd te laten versturen dat zou ik doen maar als je lief bent dan zou ik inderdaad 10 euro terug storten
Dat is zeker logisch! Ik zou dan ook echt niks vergoeden. Die mevrouw wilde het toch zeker zelf verstuurd krijgen? Dan had ze kunnen weten dat het risico zou zijn dat er iets sneuvelt, daar is helaas niks aan te doen. Bij MP is het nu eenmaal dat je geen garantie hebt en als ze dat wel wilde dat had ze meer moeten betalen dan had je het verzekerd kunnen versturen.
Niks over een 'oplossing'.. Heb alleen de mail gehad met de foto's en dat ze er van baalt.. Heb nogniks terug gemailt.. Weet niet wat ik moet mailen..
Ik heb het ook gehad vorige week. Ik had de ontvanger 6,95 (post.nl) laten betalen aan verzendkosten. Ik had er zelf een hard hoofd in (ook al had ik alles zeer goed ingepakt) en dus heb ik zelf 1,50 extra betaald en het pakketje toch aangetekend (en verzekerd tot 500) verzonden. Het was een heel gedoe (onderzoek, veel telefoontjes/mailtjes) maar ik heb nu net bericht dat post.nl de schade vergoed. Als post.nl niet zou vergoeden dan had ik de schade gedeeld, dus allebei de helft. Zij heeft tenslotte nu geen geld en geen servies. En ja het is haar eigen risico maar ik vond het zo rottig. Maar ja dit is puur mijn gevoel. Ik kan zelf heel moeilijk zeggen ja het is je eigen risico dus dikke pech. Ik ben daar niet zo goed in, vandaar dat ik dus ietsje extra heb betaald voor mijn eigen gemoedsrust en gelukkig maar blijkt nu achteraf in mijn geval.
had dat laatst met een stenen klok ook gehad, ik was de koper en woonde te ver om te halen dus met wederzijdse instemming op mijn risico laten verzenden. er was helaas toch en stukje af gebroken , moet erbij zeggen was niet super goed ingepakt voor iets wat breekbaar is maar goed, ook dat risico ben ik aangegaan. gelukkig kon ik het lijmen. maar dan is het ook jammer maar helaas want ik was het ermee eens dat het verzonden werd had ik zekerheid willen hebben had ik het op moeten halen. in jouw geval dus zou ik ook niet vergoeden eigen risico zij wilde dat het verzonden werd
Serieus?? Een servies laten opsturen, en het dan gek vinden dat er wat gebroken is? Ik zou toch echt in de lachmodus schieten..