...stiekem zwanger worden. Ja echt. Heb ik onlangs geconcludeerd. En ik zie zojuist elders een topic waarbij vraagtekens omtrent integriteit bestaan. Dus ik trap de open deur even in. In mijn omgeving alleen al, nee geen vrienden, slechts kennissen, zijn er vier vrouwen die stiekem de anticonceptie aan de kant hebben gegooid om hun vent te strikken. Eentje heeft er een huwelijk uit weten te slepen, een ander is nu alleenstaande moeder en een derde heeft zich zelfs vervolgens tot een abortus laten overhalen. De vierde heeft nu een suïcidale vent in huis die de GGZ spekt en dagelijks antidepressiva slikt. Heel oneerbiedig, zoals ik dit uittyp, maar ik vind het dan ook nogal wat. Wat bezielt sommige mensen? Hoe verzín je zoiets als vrouw? Maar gewoon stiekem een kind maken en vervolgens “oh oeps foutje, maar het komt wel” weten uit te brengen? Mijn partner en ik hebben ook niet altijd op één lijn gelegen wat betreft de kinderwens. Sterker nog; bij vlagen nog steeds niet, voor wat betreft waar de grens ligt. We zijn immers al eventjes bezig. Maar geen haar op m’n hoofd dat eraan zou hebben gedacht om dan maar gewoon te dóén om m’n zin door te drijven. Los van het stukje “het lukt niet”. Welke weldenkende vrouw kan hier nou zo lichtzinnig mee omspringen en er vervolgens nog lolletjes om maken ook (ik weet bovenstaande immers niet voor niks)...? Benieuwd of hier ook CBS statistiekjes voor zijn...
Ik ken ook 3 vrouwen die zonder medeweten van hun vriend de ac de deur uit hebben gedaan en zwanger zijn geworden terwijl hij daar (nog) niet klaar voor was. Ze zijn alle drie alleenstaande moeders nu. Tja wat vind ik daarvan. Ik vind het egoïstisch om zo te werk te gaan. Niet eerlijk tegenover de vader maar ook niet tegenover het kind. Maar ja... Wie ben ik.
Gebeurt idd vaker dan je denk of dat men zegt idd. Wat die vrouwen bezielt geen idee. Maar ik vindt toch wel als je bewust de pil laat staan en daarna overgaat op abortus, je de ogen uit de kop moet schamen. En ze je eigenlijk de baarmoeder en eierstokken gelijk weg moeten halen. Zulke vrouwen zijn hun baarmoeder niet waardig
Hier in de omgeving ook mee gemaakt. Ik snap dit ook echt niet ... Een hele grote fout die maakt.. Alsof alles 'beter en gezelliger' is met een kindje erbij..
Precies. Het kind heeft er niet om gevraagd ook. Hoe leven die vrouwen met zichzelf? Ik denk dat “wij” collectief vinden dat het bizar en achterlijk is. En toch gebeurt het zo vaak... Hoe dan. Wie zijn die vrouwen.
Dit voorbeeld was eind vorig jaar. Ik onderging een HSG op de dag dat zij “dat ongewenste kind” door de stofzuiger liet trekken. Ben er echt ziek van geweest. Deel je mening dan ook volledig.
Verschrikkelijk! Helemaal als je zelf op zon dag een hsg hebt. En begrijp me echt niet verkeerd ik ben echt niet tegen abortus. En ik vindt juist goed dat die kans er is, wel in bepaalde situaties natuurlijk! Maar voor zulke situaties nee now way
Ik ben absoluut pro-choice. Mits om de “juiste” redenen. Dit was wat mij betreft echter way past acceptable. Maar ik zei de gek...
Een vroegere vriendin van me is ‘per ongeluk’ zwanger geworden op haar 17de. En niemand weet dat ze dit heeeel bewust heeft gepland. Stiekem de pil niet slikken, maar wél de pil uit de strip halen en weggooien. Stiekem ovulatietestjes gedaan. En zo echt heeeel goed de seks met haar vriendje toen gepland. Vervolgens vindt iedereen hém een klootzak omdat hij écht geen kind wilde en hij écht overtuigd was dat ze de pil slikte - volgens haar was ze dus door de pil heen zwanger geworden. Ik maakte het hele proces mee, maar nadat ik haar er nogal fel op had aangesproken is ze helemaal met me gebroken. Vervolgens zag ik haar op school een steeds dikkere buik krijgen en wist ik dus dat haar plannetje was gelukt. En iedereen vond haar zoooo dapper, dat zij voor dit ongeplande kindje koos etc. Inmiddels weer contact - ze is heel erg veranderd gelukkig en haar dochter is een fantastisch kind. Maar ik blijf dat hele verhaal wel in m’n hoofd houden, ik zal het nooooit vertellen hoor, daar heeft niemand iets aan.
Ik vind het echt verschrikkelijk. Walgelijk hoe egoïstisch mensen kunnen zijn. De ergste en meest uitgekookte manier om je partner te belazeren in mijn ogen. Dan stelt je relatie ook geen moer voor.. iemand dwingen tot het ouderschap. Om te kotsen inderdaad!
Vreselijk! Indd, deze dames zijn hun baarmoeder niet waardig! Schandalig hoeveel dames er meteen al in dit topis reageren met kennise /vrienden/verhalen van dit soort. Iemand in onze vriendenkring is gestopt met de pil, maar haar vriend is er zo duidelijk niet klaar voor. Hij noemt het ‘oefenen met een risico’. Of iemand die een tweeling weg liet halen omdat ze er niet 2 wil. Ze hebben het geld en de ruimte er wel voor.
Ja ik heb het ook weleens gehoord bij een collega, die overigens niet heel stabiel op mij overkwam. Naast dit soort bizarre dingen valt mijn man en ik des te meer op, naast de moeite wij hebben gedaan zwanger te worden, wat een verstoorde ouder/ gezins situaties wij troffen. We hebben zo vaak “waarom” gedacht.. helaas is het een wel een afspiegeling van de maatschappij waar veel naars achter deuren schuilgaat. Wat dacht je van een “liefdesbaby” om een relatie te redden, deze is ook al regelmatig de revue gepasseerd. Vervolgens ontstaat er een relatie crisis omdat een van beide het niet meer trekt. Want ja, een kindje vraagt aandacht. Of een goede vriend van mijn man die voor de zoveelste keer vreemdging en zijn eigen vriendin een maand later zwanger was. En oh wat zijn ze nu gelukkig.. Ik vind dat zo verdrietig dat sommige kinderen gewoon geen stabiele gezinssituatie krijgen, wat ze nodig hebben. Laat staan zulke gestoorde acties als stiekem zwanger worden, wat voor moeder ben je dan? Wat kun jij een kindje bieden, dat is wat mensen zich eens moeten afvragen voor ze ad random met de pil stoppen. Zoals je merkt, zitten de emoties op dat gebied hoog bij mij, en als ik dit soort situaties tegen kom vertel ik die persoon ook vaak de waarheid.
Oh echt verschrikkelijk, kan daar zo boos om worden! Ik ken 2 meiden die dat gedaan hebben, een van de 2 heeft het zelfs tot 3 keer toe gedaan. Die was dus ook gestopt met de pil terwijl haar vriend dus echt geen kinderen wilde, zwanger van een tweeling. Dit was mis gegaan en een aantal maanden later zwanger van haar zoontje, die is inmiddels 3 jaar. Haar vriend heeft duidelijk gezegd niet nog een kindje te willen. En ja hoor, weer "per ongeluk" zwanger, pas bevallen en inmiddels dus 2 kids wat zij alleen besloten heeft. Die jongen is wel erg leuk met zijn kids, maar toch.. het idee dat zij dat zo heeft gedaan vind ik echt niet kunnen en snap ook echt niet dat zij zich nog recht in de spiegel aan kan kijken.
Ik ben zelf tweemaal door twee verschillende pillen heen zwanger geworden. Ik heb bij de eerste keer de zwangerschap afgebroken omdat mijn vriend het echt niet wilde en ik vond dat ik niet voor hem kon bepalen dat zijn leven zo permanent zou veranderen. Ik was/ ben er kapot van. En heb dit met 2 vriendinnen gedeeld vanaf het begin. Zij wisten het vanaf de positieve test. De een zei nog dat ze mij zo sterk vindt, dat ik de keuze gemaakt zoals ik had gedaan. En dat zij geen kinderen wilde. Een half jaar later vertelde zij dat zwanger was. Ze was gestopt met de pil, de vriend wist het. Maar tegen de buitenwereld incl. Haar ouders vertelde ze dat het door de pil heen was gebeurd. De andere vriendin die toen 18 was vertelde mij een week later dat zij zwanger was. Ze wilde ook zwanger zijn en heeft geen ac gebruikt toen ze met een jongen (geen relatie) vaker seks had. De jongen wilde het niet, wist ook niet dat zij geen ac gebruikte. Ze hield het kindje en werd alleenstaand. Ook zei vertelde de buitenwereld dat ze door de pil heen zwanger was geraakt. Ik heb ze beide nooit meer willen spreken.
Dit heb ik me dus ook vaak afgevraagd! Ik geloof niet zo in het gescheurde condoom en door de pil heen zwanger raken. Het zal vast die 0.1 procent gebeuren maar je hoort het veel vaker. Niet dat het altijd met opzet gebeurd, kan ook dat mensen een keertje het risico genomen hebben en dit niet goed uitpakte, of toch diaree hebben gehad... En dan heb je inderdaad nog de 'ongelukjes'. Ik kende een meisje van eind 20 die (ze heeft het me zelf verteld) een scharrel had. Ze hebben nooit een condoom oid gebruikt, hij heeft nooit gevraagd of ze aan de pil was. Hij ging daar overigens wel van uit, waarom weet ik niet meer. Na een tijdje was zij zwanger en helemaal blij, hij (met zn net 19 jaar) wist niet hoe hij het had. Daar ging zn onbekommerde studententijd en maandjes reizen. Uiteindelijk zijn ze geen stelletje geworden maar speelt hij wel en rol in het leven van zn kind. Vond het zo oneerlijk voor die gozer...