Gebit dochter (tandarts(assistent) aanwezig?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door me1989, 10 mei 2024.

  1. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.699
    1.057
    113
    Onze dochter is inmiddels 10 jaar, heeft een heel smal en spits gebit. Vorig jaar OMFT gehad, maar blijft de neiging houden om met mond open te zitten en door de mond te ademen.
    We zijn ook heel blij dat ze sinds dit jaar meer zelfstandig eet (nog wel zachte dingen) en dat maakt dat ik een beugel best lastig vindt want zal het zelf eten en drinken dan weer niet achteruit gaan? Aan de ene kant zal een bredere kaak slikken, poetsen etc. vermakkelijken. Maar het zal ook de mond gevoelig en soms pijnlijk maken, waardoor ik twijfel om haar te laten beugelen.

    Ik denk, dat ik een beetje nieuwsgierig ben naar jouw visie om een kind met beperking een beugel aan te doen.
    We gaan vanmiddag naar de tandarts (gewone tandarts, binnenkort gaan we ook weer naar de CBT, ben wel benieuwd naar beide antwoorden) en zal het ook eens aan hem vragen.
     
  2. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.102
    704
    113
    Ik heb niet echt een visie over een beugel bij een kind met een beperking. Mijn dochter heeft een motorische beperking, dus ik zie daar geen problemen in. Ik weet niet of jouw dochter begrijpt wat een beugel inhoudt en het haar op lange termijn zal helpen? Ik zou je zorg bij de tandarts voorleggen.
     
  3. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.911
    3.716
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heeft de afwijkende stand van haar tanden te maken met haar genetische afwijking?

    Zo nee, dan zou ik een consult bij een orthodontist aanvragen. Kun je van daaruit verder kijken.

    Zo ja, dan zou ik een afspraak maken bij een Kliniek voor bijzondere Tandheelkunde en met hun bespreken welke mogelijkheden je hebt en welke orthodontist in je omgeving aan te raden is. Je hebt dan een orthodontist nodig met net wat meer kennis van zaken.
     

Deel Deze Pagina