Gebit kind van 8 jaar

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Thea, May 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Thea

Thea Bekend lid

May 19, 2006
    507
    0
    0
    Mijn oudste dochter Isabel was vorige week voor controle naar de tandarts. Alles ziet er prima uit dus geen zorgen.

Er is voor de eerste keer een rontgenfoto bij haar gemaakt en wel eentje waar haar hele hoofd op staat. Ze kreeg geen plaatjes in d'r mond maar moest bij een soort van bord staan met haar armen daaromheen en toen draaide dat fotoding om haar hoofd en daar kwam geluid uit. (Ik mocht zelf die kamer niet in dus heb het van haar gehoord).

Uit die foto blijkt dat er 2 tanden of kiezen nooit door zullen komen. Er missen 2 tanden of kiezen in haar kaak....

Nu moet ze rond 10 jaar naar de orthodontist en die moet dan gaan kijken hoe dit opgelost kan/moet worden. De TA kan daar nu nog niks van zeggen, want het gebit moet eerst verder groeien en gewisseld zijn om te kijken wat de tanden en kiezen die wel in de kaak zitten gaan doen.

Ik heb meteen ff bij onze zorgverzekering gecheckt wat zij dekken mbt beugels en zo maar dan zou ik nu dus niet echt goed verzekerd zijn. We zouden nu 90% tot een max van 750 euro terugkrijgen. En als je dan weer snuffelt op google kom ik op beugelprijzen van toch wel tussen de 1500 en 2000 euro....

Eind 2010 dus nog maar eens kijken hoe het pakket in elkaar zit en anders maar het duurdere pakket nemen: daar krijg je vergoed tot een max van 1500 euro. En als de maandpremie dan meevalt is dat hogere pakket wel beter, denk ik...

Maar goed, die zorgen hebben we nu nog niet.

Mijn vraag is nu:
    Heeft een van de meiden op het forum met oudere kinderen hier ervaring mee of hebben al jullie kids complete gebitjes?

2. gemke

gemke Niet meer actief

mijn dochter van 8 heeft een compleet gebit maar is ook erg vroeg (3 maanden) met haar tanden begonnen
    mijn stiefdochter van 11 daarentegen wisselt nog steeds

Share This Page