gebit :S, kies afgebroken.

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamavanM1, Sep 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    Help help..

Ik kom net kauwgom kauwend thuis, en ineens kgrr.. stuk tand in m'n kauwgom:(. Lekker dan, manlief zegt; bel de tandarts maar.
    Maar ik wil niet!!!! 't is niet dat ik heel bang ben voor de tandarts maarja, wie gaat er graag heen.

Ik heb trouwens deze zwangerschap echt dat m'n gebit ook achteruit is gegaan..:( heel vervelend, en had laatst ook al een stukje ergens vanaf. En dat terwijl ik juist beter ben gaan poetsen tijdens de zwangerschap, en ook met een elektrische tandenborstel!

Maar eigenlijk mijn vraag, als ik dus wel even naar de tandarts ga.. En ze moeten boren etc. doe ik dit niet zonder verdoving, maar mag ik wel eens verdoving?

pff baaaaalen, kan wel janken. :(

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    naar mijn idee, mag je gewoon verdoving tijdens de zwangerschap. Zou wel even gaan hoor, t kan er alleen maar slechter op worden als je er niks aan laat doen. Neem aan dat je eerst belt voordat je erheen gaat, misschien even na vragen of t mag tijdens de zwangerschap.

3. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    Oke.. pff. Gadver, heb ik wel weer.
    Ja ik moet sowieso eerst bellen, en dan vraag ik wel even extra!

dankjewel voor je snelle reactie :)

4. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Ja je mag gewoon verdoving.. Foto's doen ze liever niet.

5. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    heb nu al buikpijn als ik er aan denk dat ik er heen moet.. :S

Wel blij dat verdoving gewoon mag. :)

6. Elvina

Elvina Actief lid

Jun 14, 2011
    392
    0
    0
    Gewoon gaan hoor!

Ik lig ook zielig en half verdoofd op de bank nu, bij mij kwam ook ineens een stuk uit mijn tand zetten..

7. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Ik heb ook n stuk van mijn kies af, maar mijn tandarts wil het liever niet met verdoving doen, en ik niet zonder.
    Hij zei 'zolang je geen pijn hebt spuit ik liever geen vloeistoffen in je lichaam die je niet echt nodig hebt'
    Vond ik heel fijn, moet het nu goed schoonhouden, en als ik pijn krijg bellen, en dat uiteraard wel met een verdoving..

Het is heel verschillend, en per tandarts anders..

8. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Mijn kies is in het begin van deze zwangerschap ook afgebroken tijdens het kauwgom kauwen en ben toen ook gewoon verdoofd. Zou bellen voor een afspraak en het voor je eigen gemoedsrust nog even navragen. Succes!!

9. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    hmm, ik heb net de tandarts gebeld. maar kan geen afspraak maken. dan moet ik spoed bellen. Nou ik heb er geen last van nu, en ik ga het gewoon heel goed schoonhouden, en als ik er wel last van krijg dan bel ik morgen en anders gewoon na het weekend. Dan hoop ik dat ze het dicht maken, en dan na de zwangerschap laat ik m'n gebit weer even helemaal mooi en goed maken!!

Dankjewel dames voor de reacties. :)

10. brunette02

brunette02 Actief lid

Oct 11, 2012
    326
    0
    16
    België
    Ik heb al horen zeggen dat bij elke zwangerschap er een tand aan moet geloven :) Ik heb nog geen problemen gehad met mijn tanden, mijn grootmoeder daarentegen heeft een volledig vals gebit mogen steken na haar zwangerschap.

11. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Rot he?

Bij alle 2 mijn voortanden zijn er stukjes afgebroken tijdens mijn zwangerschap :(
    Gemaakt met verdoving die niet schadelijk was.

12. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Het kan goed zijn dat je kalk tekort hebt waardoor je tanden afbreken. Het hoeft niet zo te zijn, maar het kan! Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij al haar voorste tanden verloren doordat ik teveel kalk opnam en zij er dus niet voldoende op na hield voor haarzelf. Zij heeft dus een vals gebit moeten laten steken.

Ik wil je niet onnodig bang maken, maar wou het maar even melden. Even laten checken kan geen kwaad ;).

Véél sterkte met je afgebroken kies! Hopelijk heb je er niet teveel last van!

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik heb in mn vorige zwangerschap 2 X een wortelkanaalbehandeling moeten krijgen! Een op het begin en een halverwege.Terwijl ik een maand voor de zwangerschap nog een controle had gehad.sterkte met je tand.

14. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    Oooh jeetje zeg.. heel nieuw gebit, moet er niet aan denken. Kalk, hmm melk producten denk ik of niet?!

Ik heb bij de zwangerschap van m'n dochter ook niks geen last gehad.
    Maar baal er echt goed van. In het begin werd t al ietsje slechter, elektrische tb gekocht. Maar het heeft dus niet mogen baten. Gelukkig dat m'n kies afbrak en niet mn voortand..

Nouja mooi klo.te dus.. straks na de zwangerschap m'n hele gebitje maar even laten fiksen! :)

ik heb trouwens geen last van die tand hoor, dat scheelt.

15. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

Mar 25, 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Ik zou toch voor de zekerheid even na laten kijken. Ik heb dit ook bij mijn vorige zwangerschap gehad en had totaal geen pijn dus ik dacht dan ga ik wel als ie geboren is. Nou, dat heb ik geweten! Mijn kies was schijnbaar tot het bot toe gescheurd dus die ben ik nu ook kwijt;)

16. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    @mama's boefje; ja ik ga er ook zeker na laten kijken. Maar het doet geen pijn dus bel ik liever geen spoed. IK houd het nu goed schoon, en ik bel zodra de lijnen weer open zijn haha. ;)

17. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Verdoving mag hoor, maar als er een stukje van je kies is afgebroken dan slijpen / vijlen ze het gewoon zonder verdoving als het afgebroken stuk niet tot de zenuw loopt.
    Ik had tijdens mijn zwangerschap onwijze kiespijn, heb 2x een "wortelkanaalbehandeling" gehad bij een prutser, en daarna kon ik bijna 2 uur met m'n mond open liggen bij een endontoloog die de schade moest beperken wat die prutser had gedaan, en dat met 38 weken zwangerschap. Ben gisteren weer voor het eerst na de bevalling terug geweest voor verdere behandeling, 2 uur en een kwartier met m'n mond open moeten liggen, bah!

Share This Page