Eerst medisch - nu poliklinisch bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BellaLuna, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Bij mijn eerste zwangerschap is een cyste ontdekt waardoor ik medisch moest gaan bevallen. Tijdens de bevalling dusdanig veel bloed verloren dat ik bij (een eventuele...) tweede óók medisch moest gaan bevallen.

De tweede zwangerschap zou dus medisch worden; Maar omdat deze werd afgebroken bij 21 weken, werd het sowieso medisch.

Nu zwanger van de derde, en nu moet ik poliklinisch bevallen omdat er , volgend de verloskundige, geen reden is voor medische indicatie.....?

Iemand enig idee hoe dit kan?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Volgens mij blijf je medisch mits bloedverlies dusdanig was dat t onder fluxus valt

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Huisarts kan je ook doorverwijzen naar gynaecoloog als de verloskundige dat niet wil doen en die kan dan op basis van het dossier dan bepalen of het nodig is om medisch te bevallen.ik zou er wel werk van maken,want anders moet jij de rekening gedeeltelijk betalen.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het eerst nog even goed met de verloskundige bespreken. Wat is er volgens haar veranderd ten opzichte van je vorige zwangerschap, dat je nu ineens niet meer medisch zou zijn? Mocht ze bij haar standpunt blijven, zou ik aandringen op een (om te beginnen) eenmalig gesprek met een gynaecoloog om ook met haar te bespreken wat zij ervan denkt. Als je verloskundige niet wil meewerken, zou ik het inderdaad via de huisarts proberen of bij de zorgverzekeraar navragen hoe je een second opinion kunt krijgen.

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Inderdaad met de gyn bespreken. Volgens mij ben je na verlies van je kindje altijd medisch (als je dat zelf wil), ik heb in elk geval standaard een mi gekregen nadat mijn oudste overleden was bij de bevalling.

Deel Deze Pagina