trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 19 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nadat ik een aanzoek kreeg bleek ik zwanger en hebben we het even uitgesteld om te genieten van de zwangerschap en daarna volop te genieten van ede voorbereidingen op ons huwelijk....en het is zover we hebben een datum geprikt!

in februari 2008 gaan we trouwen!

nu willen we het niet al te groot houden, en misschien zie ik dingen over het hoofd die ik moet regelen.

de bedoeling is dat we gaan trouwen en savonds een uurtje of 2 een receptie / feestje houden dus niks groots.

Of trouwen en naderhand met eigen uiteten.

Hoe hebben jullie het gedaan met een kleine trouwerij?

miss een stomme vraag maar kan ik rekening houden dat je geld krijgt als kado :oops: , wil daar rekening mee houden met de kosten.

alle info is welkom. ;)

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Wij zijn 18 aug 2006 getrouwd. Een leuk autotje van iemand geleent als trouwauto en zelf naar de trouwlokatie gestuurd. We trouwden eind van de middag..zodat je niet een hele middag mensen moet bezig houden en hapjes en drankjes moet bekostigen. In de vrienden kring zit een prof. fotograaf dus die heeft een kleine foto shoot gehouden met ons en met de gasten (familie) gegeten in een restaurant. Daar hadden we een keuze menu samengesteld voor vast bedrag pp kunnen de mensen toch wat kiezen en staat de prijs vast....daarna een feestje van 3 a 4 uur in een zaaltje ernaast met hapjes en drankjes.

Express GEEN receptie gehouden want dat vind ik hebberig. Kado/envolop inleveren koffie en taart erin en doei doei... Nee alleen echte vrienden uitgenodigd voor het feest. Vage mensen/kennisen en buren zijn leuk maar daar heb ik geen emo band mee.

We habben op ons kaartje ook geen kado tip gezet maar evengoed een smak geld gekregen. We gingen op honeymoon 2 dagen later..China, Australie en Nieuw zeeland..dus we konden het wel gebruiken maar nooit vannuit gegaan..dat is ook weer zoiets. Je moet je geld uitgeven als je het heb en niet voordat je het hebt is onze instelling.

Ik zou prijs afspraken maken met restaurant enzo als je straks weet hoe je het viert. Het is in iedergeval een emotionele, mooie dag die ik nooit had willen missen.

3. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wij zijn 10 december 2007 getrouwd :D en wij hebben het ook klein gehouden.

Wij zijn getrouwd om half 9(gratis)en daarna zijn we naar ons huis gegaan en daar hadden we een buffet laten maken door een vriend van ons.
    We hadden een buffet en een bruidstaart voor 150 euro(voor 10 personen)
    De meeste mensen zijn gebleven tot een uur of 3 en daarna zijn we met mijn moeder haar vriend en mijn broertje en zusje bij ons thuis gaan gourmetten.

Wij hebben wel geld gekregen maar daar hebben wij niet opgerekend.

Onze ringen waren het duurst van alles.

4. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Gefeliciteerd met jullie trouwplannen!

Wij zijn 21 maart 2006 getrouwd. Ook klein en low-budget. Omdat we allebei niet houden van een grote bruiloft en omdat we er niet 10.000 euro (of nog veel meer) aan wil uitgeven.
    Wij zijn 's ochtends om 10 uur getrouwd. Daarna met familie en goede vrienden (+/- 36 personen) gaan brunchen incl een heerlijk dessert. Tegen 16.00-16.30 ging iedereen naar huis. 's Avonds zijn we met ons 2tjes naar Maastricht gereden en daar heerlijk gegeten en overnacht in een hotel. Het was een superleuke mooie dag en alles bij mekaar (incl kleding, ringen, brunchen, enz) heeft het ongeveer 3000 euro gekost.

Gr Otje

5. Daantje82

Daantje82 Fanatiek lid

3 dec 2006
    3.812
    0
    0
    Huismama
    Arnhem
    Wij gaan 9-9-2009 trouwen, maar heb alles al zo goed als rond hoe het gaat lopen.
    Wij gaan ook klein trouwen.

Net als Beastie trouwen we aan het eind van de middag (scheelt je echt een hoop aan hapjes en drankjes).
    We trouwen wel op een kasteel, na de trouwerij gaan de gasten op rondleiding.
    In die tijd doen wij een fotoshoot op het landgoed met directe familie.

Daarna bij ons thuis taart aansnijden met een glas champagne.
    De rest van de gasten gaan daarna naar huis, die eventueel 's avonds terug mogen komen voor ons (tuin)feestje.

Met directe familie die van ver komt gaan we lekker uitgebreid eten bij de Chinees.
    Lust iedereen, iedereen kan zelf kiezen wat die eet en het is niet duur.

Wij hebben een begroting gemaakt aan de hand van de offertes en incl. huwelijksreis naar Italië van 2 weekies komen we op 4000 euro.

6. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Wij zijn 12 december getrouwd, ook gratis om 20 over 10 's morgens. Daarna zijn we met de getuigen (zus en schoonbroer, én onze 2 beste vrienden) naar het natuurhystorisch museum in Brussel gegaan en daarna nog eens uit eten. Het was een vermoeiende maar zeer geslaagde dag en in totaal met alles erop en eraan (inclusief tanken en administratiekosten voor de bruiloft) waren we zo'n €300,- kwijt voor 6 personen. Uiteraard hebben wij alles betaald.

In eerste instantie wilde ik ook wel met z'n 6-jes naar de therme 2000 in valkenburg en dan daar lekker de hele dag brubbelen en stomen en zwemmen, maar 1 van mijn getuigen (ik had er 2) heeft een huidaandoening en voelde zich er niet prettig bij, en zonder hem wilde ik natuurlijk niet gaan hihi... maar als ie wel gewoon mee had gekund dan waren we dat gaan doen ipv. natuurhystorisch museum (€7,- pp.) en uitgebreid uit eten, en dat had ons dan zo'n €25,- per persoon gekost voor de hele dag. Met uiteraard daarna een iets simpeler etentje.

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Gefeliciteerd joh! Dat wilde ik even wensen ;)

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    :) dankt je!

en ook bedankt voor de verhalen...
    nog meer? alles is welkom!

Deel Deze Pagina