Ik wil met kerst Tiramisu maken als nagerecht... ik heb het recept inmiddels gevonden, maar hier staat ook Mascarpone bij vermeld. Geen idee waar ik dit moet vinden en wat het is... jullie wel?
Mascarpone is een verse soort roomkaas Het word veel gebruikt met Italiaanse gerechten, ik dacht dat je het bij Albert Heijn op de zuivelafdeling kan vinden. Succes ermee!
Je kan het vinden in alle grote winkels (hier bij ons in België toch) dus ik veronderstel dat het bij jullie juist hetzelfde is.
Mascarpone is een soort kaas, die voor het eerst voor kwam rond 1600 in Lombardije in Noord-Italië, ten zuidwesten van Milaan. Sommigen zeggen dat de naam uit "mas que bueno" kwam (Spaans voor "beter dan goed") uit de tijd dat Spanje Italië overheerste. Mascarpone wordt gemaakt van lichte room (25% botervet) die door de toevoeging van wijnsteenzuur een dik, rijk, romig en smeerbaar product wordt. Het kan alleen of met toegevoegde suiker worden gebruikt. Het is waarschijnlijk het bekendst als ingrediënt in tiramisù, het beroemde Italiaanse dessert. Het wordt vaak gebruikt in plaats van boter om risotto dik te maken en te verrijken. En het ligt bij de voor verpakte kaas bij de zuivel afdeling bij AH. Liefs Lover
Haha, ook allerlei toetjes uit aan t proberen voor de kerst. Toevallig heb ik dit afgelopen weekend gemaakt, ook met mascerpone. Staat bij de c1000 in t rek waar de kaas/brie/kruidenboter enzo ligt.
bedoel je dit recept ? http://surinaamsekeuken.web-log.nl/surinaamsekeuken/2005/09/tiramisu_met_ma.html die wil ik namelijk ook maken,ziet er namelijk erg lekker uit