Ik heb sinds voor ik wist dat ik weer zwanger ben, last van mijn voortand. Deze tand is het probleemkindje in een verder ijzersterk gebit: op mijn 13de kreeg ik een beugel en door de druk zijn de zenuwen in deze ene tand afgestorven, hij is dan ook donkerder dan de rest. Zo'n 13 jaar geleden (jaja, ik ben al op leeftijd ) heeft de tandarts die zenuwen verwijderd maar niet alles kwam eruit. Maar omdat er verder geen ontsteking was kon dat zo blijven. En nu heb ik er last van, hij lijkt los te zitten, ik kan niet goed bijten en het is een beetje gevoelig (niet pijnlijk). Zijn er anderen die last kregen van hun gebit tijdens de zwangerschap of overdrijf ik als ik dit als een kwaal zie?
het zou zo maar eens kunnen hoor want je tanden en tandvlees zijn wel heel erg gevoelig tijdens de zwangerschap. ik zelf heb echt giga last van bloedend tandvlees of ik nou hard of zacht poets dat maakt geen verschil. dus echt een bekende zwangerschaps kwaal is het wel.
Hoi hoi sinds ik zwanger ben breekt de ene tand na de andere af en m'n verstandskies is nu helemaal kapot terwijl deze goed was.. Heel mijn gebit is altijd sterk geweest maar nu??? pfff... T spreekwoord een zwangerschap kost je een tand komt dus hiervandaan haha
hier ook al hele zwangerschap last van een kies.. zon heeeel gevoelige tand word dat dan.. als je er al met de tong over gaat kan je door grond gaan.. en 5 minuten later is de gevoeligheid weg.. kan dan aantal dagen weg blijven om dan gewoon opnieuw te beginnen.. heel irritant
al 6 keer geweest deze zwangerschap... 2x wortelkanaalbehandeling, verstandskies gestrokken was helemaal afgebrokkeld en tandvlees helemaal gereinigd in 2x 50 min.. auwww. tandvlees bloedde als een bezetene!! nu een heel poets en schoonmaakprogramma elke dag... dus jaaa het is echt een zwangerschapskwaal!!!! en ga op tijd naar de tandarts want straks word het heel erg en dan zit je straks hoogzwanger!! succes.
Maandag ga ik een afspraak maken! Echt een vreemde kwaal hoor, ik heb echt nooit last van mijn gebit. Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik de laatste twee jaar niet meer ben geweest...
hoi miepie zou inderdaad een afspraak maken. is inderdaad niet goed dat je tand los is gaan staan. Gevoel zit er niet meer in omdat de zenuw eruit is. De gevoeligheid die je nu voelt is waarschijnlijk een ontsteking aan de wortelpunt en als je er wat druk op krijgt drukt dat tegen de ontsteking.
Bij mij is aan het begin van m'n zwangerschap m'n verstandskies er opeens uitgekomen. Ik kon alleen niet naar de kaakchirurg, dus ik mocht fijn 2/3 weken wachten en hopen dat het weer zou stoppen (wat het gelukkig ook deed...pfoei). Het is wel heel erg belangrijk dat je om de 3 maanden naar de mondhygieniste gaat en elke dag flost. Is shit en ffe doorzetten, maar het is zo zonde als je gebit eraan gaat....
Kijk, een kennert, dankjewel! Klinkt heel aannemelijk! Ik ben 13 jaar geleden naar de kaakchriurg gestuurd door de tandarts om dat restje dode zenuw weg te laten halen wat hij er niet uit kreeg. Maar de kaakchirurg heeft me weer naar huis gestuurd omdat ik er geen last van had en het niet ontstoken was. (letterlijke woorden bij het bekijken van de foto: "waarom ben je hier?" Ik vond het allang best...) Wel jammer dat het nu dan net gaat opspelen maar het zat er vroeg of laat aan te komen...
Doosje, dat is ook schrikken zeg, als je verstandskies er dan ineens uitkomt! Ik ben gezegend met een heel goed gebit en dat maakt me wel lui wat tandartsbezoeken betreft idd. Maar dit heeft niet echt iets te maken met mijn gebitsverzorging maar met iets uit een ver verleden dat toen niet is opgelost en nu gaat opspelen en ik denk door de zwangerschap. Maar sowieso is het idd tijd voor een "grote beurt", hihi.
Haha ja dat was idd balen! Zeker als je misselijk met je schoonouders in Parijs net zwanger loopt te wezen en getrakteerd wordt op stokbroodjes...hihi. Maar ik heb zelf ook een sterk gebit. Toch is het aan te raden om extra voor je gebit te zorgen, omdat je nu sneller een infectie kunt krijgen of ontstoken tandvlees...enz. enz. En je wilt er toch wel met een nog even sterk gebit uitkomen. Heel veel succes met je tand!!