kan de test lichter zijn door lichte urine?

Discussion in 'Zwangerschap' started by sannie1981, Jun 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal ik heb ook al n ander topic hier over geopend maar nu nog andere vraag. mijn test van vrijdag was lichter dan die van woensdag.daar maak ik mij enorm druk over. nu was t wel zo dat de urine waar ik vrijdag mee testte enorm licht vankleur was,niet gelig.kan t zijn dat daar door de test lichter kleurde? het was ook niet de ochtend urine maar goed dat was t woensdag ook niet. wat adviseren jullie mij? nog een keer testen? ik ben nu op vakantie,dus na de dokter gaat niet makkelijk. groetjes sannie

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

ja als je lichte urine hebt kan de urine minder geconcentreerd zijn en het hcg dus lager op dat moment.
    kan dus prima dat je test wat lichter was

3. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ga dus morgen nog maar n keer testen.of maak ik mij daar helemaal gek mee?ben zo onzeker.

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,156
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Lichte urine is minder geconcentreerd dan donkere urine. Dus zit er minder hcg in en kan de test lichter zijn. Zo'n test kun je eigenlijk niet gebruiken om te kijken of de hcg toeneemt. Meestal worden ze wel donkerder, maar het is ook afhankelijk van hoeveel je gedronken hebt. En wanneer je voor het laatst naar de wc bent geweest etc. Alleen een bloedonderzoek is echt betrouwbaar als het gaat om het meten van de hoeveelheid hcg. Probeer dus niet teveel aan zo'n test op te hangen!

(Als het goed is, heb je trouwens licht urine. Anders drink je te weinig! Zeker iets om op te letten met dit weer! Tijdens je zwangerschap heb je extra vocht nodig.)

Ik snap dat jij je druk maakt. Heb ik ook heel lang gedaan. ;) 't Is echt een onzekere periode die je door moet; nog geen echo gehad en je merkt eigenlijk nog niet zoveel van je kindje. D'r zit geen raampje in je buik ofzo, zodat je even kunt kijken. Dus hoe weet je nu dat alles goed gaat?? Ik denk zelf niet dat veel testen helpt om je geruster te voelen.
    Je zult deze periode gewoon doormoeten. Langzaamaan zul je steeds zekerder worden en beter weten dat bepaalde steekjes en pijntjes gewoon bij het zwanger-zijn horen.

Succes! En probeer er toch van te genieten.

Share This Page