Dag! Mijn gebit is niet mooi. Mijn hoektanden steken vooruit (dracula tanden). In 2014 vroeg ik de tandarts voor een verwijsbrief, ik ben pas begin 2018 naar de orthodontist geweest ivm grote angst! De orthodontist bood een kaakoperatie aan of 2 kiezen trekken. Ik ben enorm geschrokken en heb gezegd dat ik bedenktijd wil. Nu neig ik naar kiezen trekken, maar ben o zo bang. Wie heeft ooit kiezen laten trekken en kan mij gerust stellen?
Valt echt heel erg mee! Heb intotaal 6 kiezen laten trekken, 2 verstandskiezen en 4 normalen ivm beugel. Van alles geen last gehad. Sucves
Ik kan je zeker geruststellen! Heb echt een tandartsfobie en inmiddels een heel traject hiervoor gevolgd. Heb ook een aantal kiezen laten trekken (een paar onder narcose, ideaal!) en een paar ook gewoon zo. Het is me zo meegevallen! Als je het echt te spannend vind zou je behandeling onder narcose kunnen overwegen of bij een angsttandarts. Sterkte ermee!!
Ik heb inmiddels al heel wat kiezen laten trekken, 3 verstandskiezen en twee normale kiezen (om plaats te maken voor een beugel). Is mij heel erg meegevallen. Na de behandeling nooit last gehad en de behandeling zelf vond ik ook meevallen. Was wel zenuwachtig van te voren en had gevraagd of ik muziek op mocht houden, dat was fijne afleiding!
Hier niet zo lang geleden 1 kies moeten laten trekken voor een beugel. Doodsbang was ik. Ging bijna om in de stoel van angst. Echter heb ik er oprecht niks van kunnen voelen. Het gekraak klonk wat gek. Paar dagen zacht gegeten en diezelfde dag Netflix-bankhangdag gehad. Als ik vooraf had geweten dat het mij zo zou meevallen, had ik het jaren eerder laten doen. Vooraf je angst bespreken is wel raadzaam. Kunnen ze hier rekening mee houden. Succes, laat een mooi gebit niet tegenhouden door die 2 kiezen!
Hier precies hetzelfde. Bij de 4 gewone kiezen was ik een jaar of 12. Bij de verstandskiezen al volwassen. Waar ben je precies bang voor?
ik heb er 4 laten trekken toen ik 12 was en toen ik 25 was nog 4 verstandskiezen. die laatste 4 tegelijk onder narcose. dat was heel fijn. mss kan je daar eens naar informeren?
Hier 4 verstandskiezen die zijn getrokken.. Het heeft me helemaal niet zeer gedaan ik vond alleen het geluid vervelend van dat wrikken en kraken! Ik ben ook zooooo bang voor de tandarts maar is me 100 punten mee gevallen..
Ik hou ook echt niet van de tandarts... maar kiezen trekken valt echt heel erg mee. 'S middags laten trekken en 'S avonds gewoon gewerkt nergens last van.
Ik heb 2 verstandskiezen laten trekken en 1 gewone. Ik vond het reuze meevallen, weinig napijn gehad.
Afgelopen zomer 2 verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg, is me 100% meegevallen! Geen na-pijn gehad en ik kon in principe alles gewoon direct weer doen.
Ik heb alle 4 mn verstandkiezen laten trekken. Bij alle 4 dacht ik dat hij even voelde hoe vast hij zat, maar toen was hij er al uit. Viel dus reuze mee!