Gebitsproblemen, verkoudheden etc. bij zwangerschap ?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Corina66, 22 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina66

Corina66 Nieuw lid

8 apr 2008
    4
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik heb echt een rotweek gehad vorige week met erg veel pijn. Ik had een acute ontstoken kies én een ontstoken wortel waar een kroon opzit, die is dinsdagavond doorgebroken. Antibiotica kuur, ook nog flink verkouden erbij geworden. De kuur is nu afgelopen, maar naast mijn neus / onder mijn wang is het nog steeds gevoelig en een beetje dik.
    En nu zit mijn hele hoofd vol, en hoesten etc. En steeds niet helemaal koortsvrij. Ben vanochtend nog ff naar de dokter geweest, maar komt allemaal nog van die ontstekingen zegt hij. (Nou ja, verkoudheid natuurlijk gewoon door minder weerstand).
    Volgens de tandarts komt het vaker voor dat mensen meer last van hun gebit krijgen tijdens de zwangerschap, maar ik ben nog maar 7 weken !
    Mijn moeder (die nog van niks weet) vertelde mij dat haar gebit er aan ging toen ze zwanger was. Bij de vorige zwangerschap heb ik niks geen gebitsproblemen gehad, maar zijn er meer mensen hier die gebitsproblemen, verkoudheden, griep, het een na het ander krijgen door verminderde weerstand van de zwangerschap ?

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben nu echt wel vatbaarder voor verkoudheid heb ik gemerkt, ben al 2 keer snipverkouden geweest tijdens mijn zwangerschap tot nu toe. Is erg fijn om dan te niesen (met slappe banden)
    succes

3. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hallo dat van gebits problemen dat had ik ook ook bij me dochtertje toen ik ongeveer 8 weken zwanger was ,heeft lang stand gehouden ,ook nog effe naar de bevalling ,had ontstoken tandvlees.
    Heb toen tegen de pijn bocasan gebruikt en dat hielp gelukkig wel! ;)

4. jeannette

jeannette Lid

24 apr 2008
    25
    0
    0
    hallo Corina,

bij allebei mijn zwangerschappen enorme ravage in mijn gebit ( sorry)
    geresulteerd in 3 gaatjes, 1 wortelkanaalbehandeling en 1 kroon.
    Daarvoor was mijn gebit up-to-date met de benodigde renovaties dat wel, maar tijdens de zwangerschappen escaleerde dat echt.
    Mijn tandarts was er niet mee bekend en keek er van op.

poetsen poetsen en poetsen met Elmex en spoelen met elmex mondwater heeft me behoed voor nog meer ellende, ik doe dat nu nog steeds dagelijks, lekker frisssssss :)

Deel Deze Pagina