gebitsproblemen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door noppie, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Dag ladies,

Wie van jullie heeft er ook last van gebitsproblemen? In mijn vorige zw is er al 1 kies gesneuveld. Afgelopen vrijdag is er weer 1 uitgegaan. Er zit nu een daverende ontsteking in de wond. Nu ging ik ermee naar een spoedtandarts en zei ook dat mijn voortand pijn deed. Nu blijkt ook in die tand weeeeeeeer een ontsteking bij de wortelpunt te zitten. Ik mag morgen dus weer in de stoel zitten.

Ik heb veel pijn en gebruik het maximum aan toelaatbare pijnstilling: 4x 2 paracetamol + 3 200 mg Ibuprofen en ook nog een AB-kuur. Ik ben doodop en erg ongerust. Wanneer houdt dit eens op?

2. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Hoi Noppie,

Bij mij is er dan geen kies gebroken ofzo, maar ik heb wel wat problemen in me mond.
    Vorige week kreeg ik wat plekjes op me gehemelte. Werd eerst beetje dik, wat daarna meestal wel wegtrekt. Maar 't is open gegaan en nu weer redelijk genezen. Moet alleen nog opletten met scherpe randjes (broodkorstjes ofzo) waardoor t weer wat minder snel geneest.

Ook heb ik een verwijskaart van de tandarts liggen om 2 verstandskiezen te trekken. Wil dat na de vakantie doen ivm onderbezetting op me werk. Merk ik net dat de linker beetje verder door komt zetten en nu dus ook lekker irriteert.

Normaal is t wel vrij snel genezen, wondjes in me mond maar merk dat het nu wel wat langer duurt...

Over 3 weken is t gelukkig weer normaal op me werk en kan ik naar de kaakchirurg. Morgen eerst maar bellen om een afspraak te maken ;)

Maar wat een medicatie wat je krijgt zeg. Mag dat allemaal wel nu je zwanger bent? Want heb begrepen dat ibuprofen niet mag namelijk.
    Sterkte met al je tanden en kiezen. Hopen dat het een keertje stopt ipv steeds weer nieuwe pijn...

Groetjes,
    Laura

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ibu mag idd niet tenzij het onder controle van arts is. Het verdunt je bloed aanzienlijk en komt dus ook makkelijker bij de baby. Maar als t echt niet anders kan,,,,
    Kijk trouwens ook uit voor je maag want die dingen zijn funest voor je maag.

Hier ook al 2 keer een fikse ontsteking gehad.
    Poets nu met zachte borstel, met paradontax. Dit helpt wel, heb al een maand nergens meer last van

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hoi Laura en Inlove,

Hmm jullie dus ook wel wat problemen. Oei, naar de kaakchirurg... Leg de ijszakjes maar vast in de vriezer!!! Heb net mijn wond weer uitgespoten. Zit echt een heel diep gat :(. Hoe dat nog goed moet komen.
    Voor alle medicijnen die ik gebruik geldt: bij voorkeur niet gebruiken, maar als het niet anders kan dan moet het. De vlos zei gister ook al: volg het advies van de huisarts en de tandarts, de Ibu gebruik ik in laagste dosering, 3x 200 mg. Dat mag wel op strikte indicatie. Ik overleef anders de pijn niet. Mijn vriendin de gyn zegt dat ik me over een paar dagen deze dosering geen zorgen hoef te maken.

Jullie ook beterschap!

5. odet

odet Niet meer actief

hier ook een gebroken kies.
    de tandarts wil hem eruit trekken, maar hij moet eerst een foto maken zegt ie.
    dan pas kan hij goed zien of de kies nog gered kan worden.
    dus, zolang het geen pijn doet kan ik ermee blijven lopen, anders wordt ie getrokken. bah bah.

6. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Hoi Odet,

Gelukkig heb jij geen pijn eraan, misschien is de zenuw al helemaal afgestorven dan ofzo? Bij mij was de breuk sowieso helemaal niet te zien op de foto en ook niet met het blote oog. Pas onder de microscoop was het te zien.

Zit hier te janken van de pijn aan de wond. Het gat gaat maar niet dicht. Help?

Deel Deze Pagina