Ik heb de directe familie gebeld en mijn beste vriendinnetjes. Mijn man zijn vrienden. Vond het toch wel belangrijk dit zelf te melden ipv via Facebook. Mensen die verder van ons af staan hebben het vooral via via gehoord, want ik heb het pas een dag of 5 later op facebook gezet. Had er ook nog niet echt behoefte aan het met iedereen te delen, de mensen die dicht bij ons staan wisten het allemaal al. Ik was al boos toen ik via Facebook moest lezen dat mijn schoonmoeder haar huis had verkocht, terwijl we daar toch goed contact mee hebben. Vind dat zo raar.... Of dat mn zusje een hond had gekocht. Het zal er allemaal wel bij horen, maar ik kan er nog niet echt aan wennen.
ik heb zelf eerst alle belangrijke mensen gebeld of bericht gestuurd, daarna pas op fb gezet. Ik vind het not done dat iemand feliciteerd met baby of condoleert met sterfgeval voordat betreffende persoon het zelf heeft geplaatst... zou ik nooit doen.....
Mijn vriend heeft iedereen gebeld, ik moest na mijn KS naar de IC.. Helaas tot op de dag van vandaag nog niets gehoord van mijn schoonzusje. Geen kaartje, geen belletje en zeker geen bezoekje. Mijne kleine meisje is nu bijna 8 weken... Erg lullig voor mijn vriend, zeker omdat zij wel werd gebeld...
Naaste familieleden (ouders, broers, zussen) en zeer goede vrienden eerst vertellen of sms-en en daarna pas op facebook.
Mijn ouders en 1 zus, plus een aantal leden van onze kerk wisten dat ik aan het bevallen was. Mijn vader was die dag ervoor jarig en ik had niet eens gebeld... Mijn bevalling was een beetje te heftig dus er is een gebedsmail rondgestuurd zodat mensen voor me konden gaan bidden. Zus + moeder + predikant wisten dat het een keizersnee werd en hebben nog 2 uur in spanning gezeten. Toen pas mocht ik naar mijn mannen toe en heb ik mijn moeder gebeld, zus gesmst, predikant gebeld. Mijn man heeft zijn broer en zus gebeld. Mijn moeder heeft mijn andere 3 zussen en broertje en vader gebeld. 3 vriendinnen hebben het via de sms gehoord. Maar van de verpleegkundige mocht ik niet smsen. Daarvoor ging het te slecht met me. Van te voren heb je mooie ideeën, maar daar komt vaak niet veel van terecht. Zo wilde ik graag mijn vriendin bellen, maar dat kon en mocht gewoon niet. Dan maar per sms. mijn man heeft 's avonds een statusupdate met foto gemaild naar de mensen uit de gebedsgroep. tja, als je bevalling maar erg genoeg is, zeurt niemand erover hoe je het verteld... Mijn ouders vonden het wel heel erg dat ze 's avond niet langs mochten komen. Dat was ons erg afgeraden in het ziekenhuis en vind het jammer dat ze er niet waren, maar ben blij dat we dat advies hebben opgevolgd.
Als het een kindje van je broer/zus is, vind ik het persoonlijk wat vreemd...maar verder vind ik dat het wel kan! Het ligt een beetje aan de grote van de familie en het hoeveelheid contact, maar wij bellen zelf ouders/broer/zus/wat vrienden en verder wat sms-jes.. Daarna gaat het nieuws ook op FB...je wilt het toch van de daken afschreeuwen?! Misschien zou je het zelf anders doen, maar ik zou er verder niet echt een groot probleem van maken...
Het ligt eraan. Wij wilden bij de geboorte van mijn dochter iedereen persoonlijk inlichten. Mijn schoonmoeder was met vakantie en had het verkeerde nummer per ongeluk gegeven. We hebben haar meer dan 24 uur later pas kunnen bereiken via een nummer van een medereiziger. Mijn zus die gelijk na de bevalling zou komen, was wegens een kapotte telefoon en een verhuizing pas 3 dagen later te bereiken. Via meerdere mailtjes van mijn vader en uiteindelijk via haar schoonvader. Dus bij de volgende bel ik iedereen als eerste, maar ik ga ook geen dagen wachten met aankondigen op facebook.
Ligt er aan hoe mijn band met diegene is. Heb een aantal familie leden op mijn facebook maar zie ze eigenlijk vrijwel nooit. Dus dan zou ik het niet vreemd vinden. Maar zou ik een hechte band hebben dan zou ik het graag persoonlijk horen.
ik vind dat not done je zou je naastte familie zoals broer/zus je eigen ouders schoonoudders schoonzussen zwagers op de hoogte brengen