Naar de tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door kirst78, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou nog 2 uurtjes en dan zit mijn nachtmerrie er weer op voor een jaar (hoop ik). Moet namelijk naar de tandarts ;) en ja het is gewoon voor controle en ik weet het, heb slechts 1 gaat, maar ben echt als de dood hiervoor :). Heb jarenlang bij dezelfde tandarts gezeten, maar heb nu eindelijk het lef gehad om een tandarts in het dorp te zoeken ipv 35 km verderop. Pfff hoe is het toch mogelijk dat ik zo bang ben hiervoor. Mijn meiden gaan ook mee, dus ik moet me groot houden, want anders dan worden ze ook nog bang en dat wil ik absoluut niet! Dus dan maar even de angst van me afschrijven...

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    heeeeeeeeeeel herkenbaar, dapper dat je gaat en dat je je groot houdt voor je meiden, misschien kun je bij je nieuwe tandarts beter wel even aangeven dat je 'niet zo'n held' bent....

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja ga ik zeker aangeven, haha. In die stoel verander ik echt in een klein kind :) ik stel vragen als, wat gaat u doen, doet dat pijn, heb ik geen gaatjes weet u het zeker? Echt heel erg. ;)

4. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    doe t ook hoor hihi! t gemeenst vond ik altijd dat ie mn mond vol watten stopte en dan vroeg hoe mn vakantie geweest was....

sterkte vanmiddag! (ik denk onder de behandeling altijd aan gebraden kipjes met friet en appelmoes, geen idee waarom, eten t nooit, maar t helpt wel!)

5. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    en dan moet ik gelijk hier aan denken hahahahaha Kinderen voor Kinderen Festival 1991 - Kip, patat en appelmoes - YouTube :D

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Pfff gelukkig ben ik niet de enige die zo doet. Ik zal ook eens denken aan frietjes en pannenkoeken.... En tja vragen stellen wanneer je met watten in je ond ligt, hij zou beter moeten weten ;) maar ik heb nooit met watten in mijn mond gelegen en hoop dat ook nooit te hoeven ;)

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
  8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik heb ruim 8 jaar bagger gescheten toen het woord tandarts naar voren kwam. Je kon bijna zwemmen op mijn rug van het angstzweet.

Uiteindelijk bij een hele lieve tandarts terecht gekomen. Wat ik je kan aanraden is zeggen dat je bang bent! Hielp bij mij enorm want dan gaan ze alles beter uitleggen etc.

Als ze een gaatje vinden, vraag dan of het op een ander moment gevuld kan worden (als je kinderen er niet bij zijn), dan kun je echt gillen als je dat wil :)

Ik dacht altijd aan mooie witte stranden en mooie chippendales....
    Ze hoefden nooit te dweilen (kwijl) want daar hing dat afzuigding voor in mijn mond hihihi

Succes en hopelijk heb je iets aan mijn tips ?!?

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    @marjolente, bedankt voor je bemoedigende woorden! Een gaatje vullen (waarvan ik vreselijk hoopmdat dat niet nodig is...) zal ik idd niet gaan vullen waar mijn meiden bij zijn. Lijkt me voor niemand goed. En ja ik ga zeker zeggen dat ik bang ben! Het liefst had ingezien dat mijn vader meeging en mijn handje vast zou houden, whahaha maar ja ben ondertussen 33, dus moet het echt zelf kunnen.

10. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Je kan altijd vragen of je vader mee gaat om de kinderen bezig te houden terwijl jij in de stoel ligt ;)

11. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zo herkenbaar! Super knap dat je je meiden meeneemt! Succes!

Ik ben uiteindelijk, na jaren niet te durven, bij een angst-tandarts terecht gekomen. Ik durfde bij haar zelfs een zenuwbehandeling te ondergaan! (zo trots op mezelf!) Maar goed...ze kreeg last van haar handen en stopte ermee :( Zit nu bij een hork van een tandarts. Toen ik daar de eerste keer kwam wilde ik met mijn vriend mee naar binnen, zodat ik kon zien hoe het ging enzo. Dat mocht dus niet! Ik heb staan huilen als een klein kind, uitgelegd hoe bang ik was en toen zei die tandarts doodleuk dat als ik niet alleen wilde, ik dan maar weer weg moest gaan. :(
    Resultaat: ik ben alweer een paar jaar niet geweest :)

12. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik weet niet waar je woont, maar er zijn zowieso 2 angst tandartspraktijken he. de ene in Alphen a.d. Rijn (ZH) en de ander meen in kerkrade(L) Google even en misschien kun je daar terecht :)

13. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    @linn84, jeetje wat een piemel is dat zeg! ik zou alleen echt een tandarts zoeken, ben ook in het verleden jaaaaren niet geweest vanwege enorme angst, en toen ik wel ging (MOEST) moest er in een keer ook heel veel gebeuren, dus probeer wel een tandarts te zoeken waar je je op je gemak voelt. (ook als voorbeeld voor je kindje...)

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik ben bij haar toen terecht gekomen via de praktijk tandheelkunde voor bijzondere gevallen in het ziekenhuis in Zwolle. Daar ben ik toen begeleid door een psycholoog en de tandarts om zo een beetje van mijn angst af te komen. Daarna moest ik dus naar een "gewone" tandarts en bleek de tandarts die mij in het ziekenhuis behandelde een eigen praktijk te hebben waar ze de overige dagen werkzaam was. Dus zo ben ik bij haar gekomen.
    Woon zelf in Drenthe, dus die genoemde praktijken zijn wel erg ver weg.

Maar jullie hebben wel gelijk, ik moet wel. Voor ik er weer een te groot ding van ga maken en alles weer van vooraf aan moet overwinnen... Maar vind het zo lastig om een goeie te vinden. Hoe doe je dat? En nu helemaal, je moet nog op prijzen gaan letten ook! Voor je het weet zit je ergens waar je verzekeraar niet voor wil vergoeden...

15. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    waar zit je in de buurt in drenthe?

16. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    kun je je verzekeraar niet bellen? die van ons geeft advies wat dit soort dingen betreft.

17. ik heb net voor mezelf afgebeld, en niet omdat ik bang ben, maar omdat ik altijd voor een hoop geld tandsteen gaatjes en nog van allerlei dingen heb...

Ik wil eerst weten hoe duur hij is geworden voordat ik zelf weer voor controle ga, ben niet van plan 500 euri naar de tandarts te brengen....

Maar mijn meiden gaan trouw
    De oudste is aan het wisselen voor de tweede ronde, dus belangrijk om te weten hoe het met haar gebit is.

en de jongste gaat gewoon altijd mee op de controles

Ze hebben overigens allebei een prachtig sterk gebit, en dat wil ik zo houden ;) dus ik poets iedere avond de oudste van 9 na...

ooo ik ben wel offtopic geloof ik. sorry :)

18. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Linn bel eens rond en vraag om een jonge tandarts.
    Klinkt heel raar, maar die komen net van de opleiding af. Een van de dingen die ze leren is "hoe ga ik met een angstige patient om" en dat is verrekte handig (voor mij wel in elk geval :) )

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik woon bij Hoogeveen, daar zat die fijne tandarts ook... Inderdaad m'n zorgverzekeraar eens vragen, baat het niet dan schaadt het niet :)

@TS Ben je al terug? Hoop dat het meeviel!

20. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    @linn84: jeetje wat een eikel! Ik zou daar idd niet meer terugkomen. Die vent heeft ook nodig een cursus omgaan met mensen in algemene zin nodig en dan of extra bijscholing in omgaan met angstige patiënten... Belachelijk!

Nou ik ben dus geweest en echt een superlieve tandarts. Zelfs jasmijn durfde op de stoel te zitten en te laten kien, terwijl ze voorheen dat nooit deed. Ben supertrots op mijn meiden. Ze hebben ook een cadeautje gekregen en ook de assistente was heel lief. Helaas wel een gaatje:( en deze moet ik 10 april laten vullen ieuw. Maarja de tandarts had wel alle tijd en begrip. Weer goed getroffen. Maar feit blijft dat het geen hobby van me gaat worden :D

Deel Deze Pagina