Baarmoeder niet veel gegroeid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Richa, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey Meiden,

Kom net bij de Vlos vandaan, kleine is helemaal ingedaald! :)
    Maar nu, vorige keer was mijn baarmoeder 31 cm, nu is hij maar 2 cm gegroeid, dus 33 cm..... is dat niet te weinig?

Ze verwacht dat het een kindje is van +/- 3500 gram ( lekker in het midden gaan zitten, zit ze altijd goed denk ik dan maar! )

Groetjes Richa

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Met 29 weken was het bij mij 31 cm, met 31 weken 30 cm. Ik vroeg hoe dat kon en of ik gekrompen was. (leek mij wat onwaarschijnlijk) Ach zei ze, we meten het wel, maar nemen onszelf wat dat betreft niet al te serieus :confused: (maw het is een losse pols meting)
    Ik denk dat het pas een probleem is als het heel erg afwijkt en dat het nu gewoon en meetfout is.
    Zou me er niet druk om maken.

Het geschatte gewicht is ook prima, dus ik denk dat er niks aan de hand is hoor.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hier meten ze dat niet eens. Ze voelen aan de hand van de bovenrand baarmoeder of je op schema ligt. Zou me er niet druk om maken. Als de verloskundige had gedacht dat je te weinig gegroeid bent had je ze je voor een echo gestuurd.

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Joh meis als er iets niet goed is of eventueel niet goed zou kunnen zijn dan vertellen ze je dat meteen hoor!

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    als het kindje indaalt wordt de lengte van de bm natuurlijk minder, dus op zich niet gek. En net wat gezegd wordt, maak je niet druk.

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wanneer het niet goed zou zijn geweest lijkt het me, dat je VK er wel wat van had gezegd.

7. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    Belgiƫ
    op 34 weken was de mijne 35cm

op 36 weken was ze maar 33cm meer (indalen baby)

Maar ik verwacht dan ook wel een reuzenjong :) 8)

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Zo doen ze het hier ook.... En inderdaad als het niet goed was geweest, dan had de vk je allllaang doorgestuurd.

Ik vind in cm schatten (want meer dan schatten kun je niet) wel moeilijk, heb zelf ook moeite met schatten, denk nog steeds dat m'n man er eentje heeft van een halve meter ;) hihi

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    succes dan meid, ik had met 34 weken 34 cm, met 36 35 cm en bij 39 weken 44 cm. En als we het dan hebben over een reuzenjong, dan had ik er toch echt wel een.
    Oh ja, deze cijfers zijn zonder dat hij was ingedaald...

Over het vage meten trouwens, wat vinden jullie hiervan:
    40+2 = 44 cm
    41+2 = 42 cm
    41+3 = 44 cm

het meten kan afwijking door de ligging van het kind denk ik. Benen in of uitgetrokken, dat soort grappen. Dus, TS, hang je er niet te veel aan op!

Deel Deze Pagina