Oh god, ik weet niet meer hoe ik moet staan, zitten of liggen. Heb sinds een paar weken zo verschrikkelijk veel pijn tussen de ribben. Het voelt echt als een ontsteking of kneuzing. Heb het al aangekaart bij de verloskundige, die gaf me de tip om er een warme kruik op te doen, maar daar wordt het alleen erger van. De fysio zei dat op die plek mijn middenrif/maag zitten. Ik heb inderdaad veel last van brandend maagzuur en wat ik ook doe, het gaat gewoon niet weg. Ben nu 22 weken en vraag me af of er toch niet iets aan te doen is. Rennies werken ook niet meer en ik begin een beetje wanhopig te worden. Het belemmert me zo gezegd flink in mijn bewegingsvrijheid.
Zou dit even aankaarten bij je huisarts. Voor brandend maagzuur kan gele vla of cola (de echte), ook nog wel enns helpen. Maar als je nog zo lang moet, echt naar de huisarts gaan..
Rennies zijn bij mij ook geen succes. Dit werkt alleen voor mini-maagzuur klachten. Probeer eens vloeibare Gaviscon...2-3 slokjes. Werkt perfect. (Te koop bij elke drogisterij)
De definitie "Maagzuur" is voor mij een brandend pijnlijk gevoel bij mn longen (slokdarm) en in mn maag. Soort van geknetter wat ik in mn maag voel, alsof mijn maag erg leeg is. Ik denk dat je hetzelfde voelt. Maar ben geen dokter Zou gewoon ff gaviscon halen als ik jou was, en werkt het totaal niet, dan naar de dokter.