Zwangerschapsbh's

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Minerva, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minerva

Minerva Niet meer actief

Hmmmm.... niet helemaal babyuitzet, maar het was dit subforum of de lounge ;)

Even een vraagje over zwangerschapsbh's, dus voedingsbh's en meegroeibh's: weet iemand een goed adresje waar ik van deze bh's kan kopen met een omtrek van 65 / 70 (b, c)? Ik heb (had, voor de zwangerschap ;)) nu namelijk 65b en heeeeel soms 70b. Vandaag heb ik bij de Hunkemoller bh's gepast met 75c (de kleinste maat die ze hadden) en daar verzoop ik in! Ook als ik bij de babydump kijk, zie ik 75c als kleinste maat....

Zo ondertussen begint mijn bh toch wel aardig te knellen en wat ongemakkelijk te zitten. Ik heb dus maar bij de Hema een paar bh's in maat 75b gekocht, in de hoop dat het misschien mee gaat vallen... maar de omtrek is niet ideaal.

Een adresje (webshop?) of merk zou ideaal zijn! Iemand? :D

2. Baboes

Baboes Actief lid

26 jan 2013
    252
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij lingeriezaken kan je tussenstukjes voor je eigen bh's kopen om ze iets wijder te maken. Mogelijk helpt dit je voorlopig even uit de brand?

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Goede tip! Bedankt :)
    Moet ik wel zeggen dat het voornamelijk de beugel is die knelt :) Mijn omtrek is niet zozeer groter geworden als wel de "inhoud" :p

Maar als ik weer in de stad kom, zal ik eens even kijken!

4. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    oh ken het probleem, hier ook omtrek 70 alleen dan d/e :D
    maar met b / c moet dat wel makkelijker te vinden zijn,
    zoek eens op internet
    prenetal heeft volgens mij ook die maat wel :)
    alleen met c begint het vaak vanaf 75 pas

en het tussen stukje is idd geen optie omdat de omtrek dan al vaak te wijd is ;)

5. Minerva

Minerva Niet meer actief

Oei doowspenniej.... Dat is vast ook een lastige!
    Net even gekeken bij de Prénatal en het begint pas bij 75b, net als bij de Hema. Sommige modellen beginnen pas bij 75c. Ik vind het echt ongelooflijk!

Ik heb nu maar even een oude beugelloze bh uit de kast getrokken en ik hoop dat dat een beetje beter zit.

Ik denk ook niet dat een verlenger/tussenstukje gaat werken, aangezien het inderdaad niet aan de omtrek ligt. Kan natuurlijk altijd even kijken en anders heeft iemand anders misschien iets aan de tip :)

6. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de mijne in Duitsland gehaald bij de dm
    Was niet duur en hadden echt heel veel maten

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

@chelle: de dm?

8. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    !@ minerva

vind zojuist deze site misschien staat er wat tussen :D ik ga ff loeren iedergeval :p

misschien ff googlen op je maat ? zo heb ik deze site ook gevonden

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Minerva: ik had hetzelfde probleem ( heb 75b normaal) tijdens zwangerschap 75c maar kon niks vinden.
    Triumf heb ik gekocht bij batavia 15 euro voor 2 stuks. Zitten super lelijk maar was enige die tenminste op maat waren.

Wel uitkomt us bv top! Zit lekkerder uit en steunt ook nog je buik!

Bv bh zitten niet lekker hoor dus ik zou gewoon tot bevalling normale bh kopen! Ik wilde ook bh gelijk dragen maar toch gewoon grotere bh gekocht normale sapph en marlies dekkers die zitten het lekkerst

10. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Ik zou naar een goede speciaalzaak gaan.
    Je wordt daar goed geholpen en hier is het zo dat ze gratis je bh aanpassen voor je. (Bandje verzetten, breder, smaller enz. mocht dat nodig zijn.) Maar vaak hebben ze in dat soort winkels ook de meer afwijkende maten.

11. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn tip: koop niet teveel. Ik heb meerdere keren een grotere BH nodig gehad tijdens mijn zwangerschap. Rond week 37 kocht in de maat die ik nu nog gebruik (kindje is 4 maanden)

12. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    DM inderdaad. Is er in elk dorp of elke stad wel minstens een van. De duitse Kruidvat zeg maar. Ook een stuk goedkoper.

13. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Hier worden beugels afgeraden!! Ik heb er vorige week een gekocht zo'n top ding in maat medium zeg maar.. Ik vond mn bh zo vervelend zitten na een paar weken al, ik heb gekeken voor zwangerschaps bh's maar de ene winkel rekent me op 80c en de ander op 65-70 dd of zelfs E ja daar raak ik de weg zo van kwijt dan liever zo'n soft bh
    dit dus

De tussen oplossing voor mij, dan doe ik ook niet moeilijk met de juiste maat die ik niet kan vinden haha :)
    Beugels zijn trouwens niet goed voor de melk aanmaak.. Knelt af enzo...

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Allereerst: bedankt voor alle reacties!
    Die tip van de Duitse Kruitvat ga ik ter harte nemen, want ik woon redelijk dichtbij de Duitse grens. Even de grens oversteken om te shoppen is dus goed te doen :)
    Ik heb (ergens diep onderin mijn lingerielade) nog een oude beugelloze bh gevonden die vrij redelijk zit. De cups waren wat te groot, maar nu passen ze dus prima :) Die draag ik nu :)

Ik wil inderdaad ook geen beugelbh's meer gaan dragen tijdens de zwangerschap. De bh's die ik heb besteld bij de Hema (2 bh's), zijn inderdaad beugelloos: meegroeibh's.

Ik ga ook eens kijken naar die softbh's :)

Bedankt allen voor het meedenken!

Deel Deze Pagina