wit brood

Discussie in 'De lounge' gestart door Harrinda, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Is mijn dochter de enige die geen bruin brood lust? Ze eet alleen wit brood, ik geef ze vezelrijke wit voor het gezonde. Het niet meer eten van bruin brood is er ingeslopen tijdens mijn depressie. Zelf zie ik het niet als een groot probleem, ik ben er van overtuigd dat het goed komt naarmate ik verder herstel, maar merk dat ze er op school wel een probleem van maken. Mijn dochter kreeg toen haar eigen brood niet, omdat ze eerst een hap bruin moest eten. Ze had stiekem haar brood weg gegooid en als straf heeft ze dus hele ochtend zonder eten spelletjes gedaan, omdat ik toen nog depressiever was vond ik de straf terecht, maar nu ik beter ben vind ik het verschrikkelijk. Nu vraag ik me af of ik de enige ben wiens kind alleen wit eet.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jeetje :$

Wat een school zeg... Jij bepaalt toch wat je kind eet door het mee te geven naar school? Waar bemoeien ze zich mee! Hup, op hoge poten naar school en je beklag doen over dat vezelrijk wit!

3. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Belachelijk, ik zou dat echt echt niet pikken! Hier eten we alles door elkaar dan wit,bruin,volkoren,meergranen. Zijn er overblijfmoeders op school of gewoon de leerkracht? Zo dat zouden ze bij mij moeten proberen.....ohhhhh

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik had het niet gepikt als moeder zijnde bepaal jij zelf of je ze nu wit of bruin brood geeft moet niet gekker worden
    hier eten ze ook wit brood ze lusten wel bruin brood
    ik bak trouwens wel zelf mijn brood omdat ik wat dingen had gehoord wat er in gegooit werd :)

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier thuis worden gelukkig alle soorten brood lekker gevonden. Op de school waar ik werk wordt niet moeilijk gedaan over het soort brood. Ik zou er niet aan moeten denken dat een overblijfmoeder het brood weg zou gooien! zit ik de hele middag met een aantal hongerige kinderen in de klas. Ze mogen bij ons alleen geen snoep mee tussen de middag maar dat lijkt me vrij normaal.

6. Harrinda

O wat fijn die reacties. Het was niet tijdens overblijven maar op de koningsspelen. Toen kregen ze ontbijt op school. Het moest dus een feestdag zijn. Lang geleden maar nu ik niet meer zo depressief ben ga ik anders tegen dingen aankijken en ga ik er niet meer automatisch vanuit dat een ander het altijd beter doet dan ik...

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier komt gewoon geen wit brood op tafel... dan krijg ik dat probleem ook niet.

Ik vind wel dat die school dit niet kan maken! Bruin brood leren eten is een taak van de ouders, daar horen zij zich helemaal niet mee te bemoeien. Ik zou alsnog met hen in gesprek gaan als het nog speelt.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik had ze aangevlogen zo bod had ik geworden. Tijdens koning spelen hadden ze geen witbrood maar jou kind had van mij echt haar eigen brood gerust mogen op eten. Voor dat soort gevallen kan ik mijn borderline kenmerken goed gebruiken. Explosief. Hier heb je niks aan, het is gebeurt. Nu je sterker ben. Komt die reiger weer terug. Komt goed. Niet te lang over na denken helaas is het gebeurt.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar gaf je haar apart wit brood mee dan?

Ik vind de straf wel erg streng maar een kind haar eigen brood laten eten tijdens het koningsspelen-ontbijt puur omdat ze geen bruin brood wilt had ik ook niet toegestaan als juf. Dat kun je niet maken tegenover de rest van de klas en had haar aangespoord gewoon bruin te eten. Wanneer ze het dan weggooid.. tja dan had ze daar wel consequenties van ondervonden. Overigens hadden ze ook fruit toch, had ze ee appel kunnen krijgen. Hoe oud is ze trouwens?

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik vind het absurd om daar in mee te gaan in een volle klas, dat kun je niet maken als juf. Dan moet je in de toekomst constant aanpassen omdat iemand iets niet lust.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eens.

En onze kinderen hebben pech als ze geen bruin brood lusten.
    Wij eten bijna altijd spelt of donkerbruin brood, in het begin vond onze jongste dat niet lekker en wilde het niet eten. ( ' daar zitten pitjes in, buuuuh' ).
    Ja jammer dan, dan eet je niets. Dan was hij rond 10 uur aan de beurt en kreeg hij een extra stuk fruit.
    Binnen een week at hij dat brood. Met sommige dingen hebben ze gewoon weinig te willen.

12. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    hier lust de oudste ook geen bruin brood, op school is het nog nooit een probleem geweest. hier hadden ze met de koningsspelen bolletjes. (wit en bruin)
    maar omdat mijn zoon zichzelf er al erg druk om maakt, heeft hij een 's ochtens eetst een boterham gegeten. Hij is laatst voor het eerst wezen logeren bij een vriendje, gelukkig is die moeder heel relaxed. Maar hij wou eerst niet omdat hij niet wist wat hij moest eten... Nu lust hij sowieso bijna niks, heel vervelend voor alle partijen!

13. Islah

Islah Niet meer actief

Als je met bruin echt dat donkerbruine bedoelt, kan ik me wel voorstellen dat ze het niet lust: het wordt gekleurd met moutpoeder en veel mensen krijgen daar buikpijn van.

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik bepaal of mijn kind wel of geen wit brood eet!! Het is nog echt de keuze vrijheid van de ouders of je wel of geen witbrood mee geeft.

Heel wat anders dan snoep mee geven of andere dingen naar school brood is gewoon keuze vrijheid en school hoeft mij het niet te verbieden omdat het dan wel heel erg ver gaat van wat school wel of niet beslist.

15. Harrinda

Had brood voor haar mee gegeven ja en aan en aan de juf gegeven. De kleuterjuf kwam ertussen pakte de trommel en zei: iedereen eet hier bruin ook G.
    Maar deze reacties sterken me dat ik best voor mijn kind op mag komen 😊

16. Koon

Koon Niet meer actief

Wat maakt het uit? Als ouders zorgen dat er eten mee komt, hoeft een juf zich daar niet druk om te maken. Voor haar geen extra werk.
    Wat maakt de kleur brood nou uit?
    Ik ben niet zo van die eetregeltjes. Iedereen lust nou eenmaal bepaalde dingen niet. Ik zou ook wel even met de juf gaan praten als zoiets zou voorvallen.
    Mijn zoontje eet bruin, maar als hij thuis komt miepen omdat een ander wit brood eet, zal ik hem uitleggen dat iedereen anders is en andere papa's en mama's andere regels hebben.

17. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Toch snap ik de juffen ergens wel. Als alle kindjes een ontbijt aangeboden krijgen vanuit de school dat jou kindje daar ook aan mee "hoort te doen". Als ze nou een allergie had oid zou het een anders verhaal zijn natuurlijk.

Buiten dat is er niets mis met opkomen voor je kind! Goed dat je alsnog nadenkt over situaties, en dat je uit je depressie aan het krabbelen bent.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    De hele klas eet hetzelfde koningsontbijt, er werd met die box al rekening gehouden met allergien, er zat fruit en groenten in.. dan vind ik het persoonlijk wel overdreven om je kind wit brood mee te geven omdat het geen bruin lust. Geef je kind gewoon thuis te eten dan dan had ze gewoon andere dingen kunnen eten en drinken bij dat ontbijt die ze wel lekker vind.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ben ik het mee eens. En ik zou vanaf nu gewoon bruin brood kopen. Als er niets anders op tafel komt eet ze het na een paar dagen heus wel. Wij hebben altijd volkorenbrood (wel lekker volkorenbrood natuurlijk niet van die droge hap) en ik heb nooit problemen. Af en toe krijgen ze een keer een krentenbol of een wit broodje voor de afwisseling maar ze weten dat het volkorenbrood de standaard is.

Deel Deze Pagina