Blueclear

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jahknows, Jan 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jahknows

Jahknows Actief lid

Oct 16, 2012
    109
    0
    16
    Weet niet of ik in de juiste forum zit maaaar...

Ik heb eergisteren een test gedaan met blueclear en die gaf aan 3+. En volgens de intructies betekend dat ik meer dan 3 weken geleden bevrucht ben geraakt en dat ik 5+ weken zwanger ben. Dus meer dan 5 weken. Maar ik snap nu nog steeds niet hoeveel weken ik ben en van wat k moetuitgaan want als er 2-3 kwam te staan op de scherm betekende dat ik 3-5 weken zwanger ben ofzo.

Kan iemand me please helpen haha

Liefs

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Wanneer is je laatste menstruatie geweest of is deze onregelmatig? Anders kan je hier vanuit gaan. Wanneer ClearBlue aangeeft dat je 3+ weken bent is dit inderdaad 5+ weken omdat je er de eerste twee weken bij cadeau krijgt. Je kan dan ook 6,7, etc weken zijn. Wanneer je met je menstruatie er niet uitkomt dan kan je aan de hand van een echo bepalen hoe ver je bent. Je kunt aan de verloskundige aangeven dat je niet weet hoe ver je bent zodat ze op tijd een echo plannen

Succes!

3. Jahknows

Jahknows Actief lid

Oct 16, 2012
    109
    0
    16
    Ja, want het gekkke is ik bleef iedere maand gewoon ongesteld worden. Maar ik ben zo ontzettend misselijk sinds vorige week ik kan niet meer normaal naar mijn school gaan. Ik zit continu boven de wc pot. En k ging dus uiteindelijk naar de dokter en de dokter vertelde mij dat het kans op zwangerschap dan klein is en dat ik gewoon een maagklacht heb. Dus ik kreeg medicijnen voorgeschreven, ik vertrouwde het niet dus heb ik een test gehaald en dat was dus eergisteren . Dat is de reden dus dat ik zo door de war ben! @lisa1987

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,057
    113
    Ff verloskundige bellen :).

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Jeetje wat vervelend zeg! Vooral omdat je gewoon ongesteld ben geworden iedereen maand. Dan zou ik zeker even de verloskundige bellen voor een echo, hun kunnen precies zeggen hoe ver je bent :) dan weet je het meteen en heb je meer zekerheid.

6. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik zou ook even vk bellen evt voor echo.. beide testen gaan niet verder dan 3+ en 2-3 dus je kan verder zijn dan je denkt

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    De Clear Blue (niet blueclear, sorry) rekent vanaf de bevruchting en wereldwijd is afgesproken dat je twee weken voor de bevruchting 'cadeau' krijgt. Dat is gewoon een regel.

3+ op de Clear Blue betekent dus dat je 5+ weken zwanger bent. En ook ik zou je aanraden om snel een afspraak te maken bij een verloskundige voor een echo, zodat zij hopelijk kan zien hoever je ongeveer bent.

8. Jahknows

Jahknows Actief lid

Oct 16, 2012
    109
    0
    16
    Dank jullie wel ik ga vandaag gelijk bellen dan maar even. Maar dus omdat ik die twee weken erbij kriijg kan t zijn dat ik toch nog vroeg zwanger ben en niet zo lang?

Haha en ja sorry spellings fout hihi

9. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

Sep 9, 2014
    2,966
    2,294
    113
    Female
    Houten
    Dat je die 2 weken erbij krijgt betekent niet dat ze niet meetellen, ze worden gewoon meegerekend in de totale zwangerschap van 40 weken. Ik acht de kans dat je korter zwanger bent dan ook klein in. Tenzij je lichaam zoveel hcg aanmaakt dat het voor de clearblue test lijkt alsof je al verder bent dan dat je daadwerkelijk bent, maar die kans is wel heel klein. Zou er dus vanuit gaan dat je 5+wk zwanger bent!

10. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    De test telt vanaf het moment dat je zwanger werd. Die twee weken was je nog niet zwanger maar de verloskundige telt vanaf dan omdat ze de eerste dag van je laatste menstruatie pakken (deze is gemiddeld genomen 2 weken daarvoor). Dit zijn de extra twee weken. Zo kom je dus ook op 40 weken zwangerschap (wanneer je vanaf het daadwerkelijke moment van conceptie telt ben je dus minder dan 40 weken zwanger). Je kan alleen maar meer dan die vijf weken zwanger zijn (dus meer dan drie weken vanaf de daadwerkelijke zwangerschap) omdat hij 3+ aangeeft.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,553
    3,057
    113
    En ? Mag je echo laten maken?

Share This Page