Wanhopig, wat moet ik toch doen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kahlen, Nov 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

Jul 16, 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 kahlen, Nov 28, 2013
    Last edited: Nov 28, 2013
    Mijn zoontje is bijna 8 maanden maar hij wil 5x per dag de fles...
    Terwijl hij er maar drie mag. Snachts komt hij 2 keer voor een fles. Overdag eet hij als volgt: ontbijt: boterham met fles melk. Tussendoor fruithap met thee. Lunch; boterham met diksap. Tussendoor water rn rijstewafel en een fles melk. Avondeten met toetje en diksap of water, naar bed rond 8 uur.
    Dan half 10 wakker (uit zichzelf) en dan laatste fles.

Vervolgens komt hij rond half 1 en half 5 voor weer een fles!
    Ik heb het volgende geprobeerd:

- Bambix papfles als de avondfles
    - rijstebloem
    - Nutrilon nacht
    -water aanbieden ipv melk, weigert hij, gaat volledig uit zijn plaat tot hij melk krijgt.
    -troosten, naast hem zitten, handjes vasthouden, hoofdje aaien. Ik kan daar blijven zitten tot ik een ons weeg maar hij geraakt volledig overstuur tot die melk krijgt en dan slaapt hij direct weer.
    -hem laten huilen. Heb dat vannacht voor het eerst gedaan. Volledig tegen mijn principes want ik doe dat nooit. Maar na drie kwartier werkelijk compleet uit zijn panty te zijn midden in de nacht, toch maar opgestaan. Eerst ben je een half uit bezig met kalmeren, dan fles er in. Stil.

Ik weet het gewoon niet meer.

Naast dat hij een fles melk eist, krijgt hij tandjes, heeft hij op dit moment vreselijke luier uitslag, en zit in een verlatings angst periode waardoor ik gisteren 3 uur lang snachts met hem heb gelopen... En de dag er voor en er voor en er voor.

Ik slaap per dag 3 uur en dat is misschien nog veel. Ik moet werken en man is compleet over de zeik dat dit nu al weken echt weken voortduurt.

Ik begin echt wanhopig te worden, zeker als ik hoor dat de kindjes van vriendinnen nergens last van hebben. Gewoon altijd van 9-9 slapen.

Wat doe ik nu toch verkeerd, wat kan ik nu doen en hoe kom ik in hemelsnaam naar die drie flessen per dag ipv 5?!!!

Ps: ook voor de tandjes en verlatingsangst periode had ik al dit probleem... Sinds vorige week heeft hij een tand en nu komt nr 2 er aan, verlatingsgedoe heeft hij sinds deze week. Daarvoor was het probleem van de flessen er al...

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,249
    36,038
    113
    Geef het de tijd. Elk kind is anders, maar nachtvoedingen zijn zeker tot drie jaar niet abnormaal. Kruip er zelf ook op tijd in, draai wissel diensten met je partner en probeer het te accepteren. Hier al zes jaar gebroken nachten en ik kan je zeggen dat het echt makkelijker is als je het accepteert ipv er elke nacht tegen vecht. Mijn oudste en middelste waren allebei twee jaar toen ze begonnen met hele nachten doorslapen. De jongste wordt nog minimaal een keer per nacht wakker. 09.00 uur wakker worden hebben ze geen van allen een gedaan. Ik ben al heel blij als er niemand voor zes uur wakker is. Tja, het is niet anders en het komt vanzelf. Mi valt slaap niet af te dwingen.

3. kahlen

kahlen Bekend lid

Jul 16, 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie! Maar van cb mag hij maar 3 flessen. Is het niet slecht voor zijn nieren dat hij er 5 krijgt? Daar stress ik hem nog het meeste om :(

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    En als je de flessen verdund aanbiedt, of kleinere flessen aanbiedt? (Zodat hij er toch 5 krijgt op een dag i.p.v. 3) Zit hij al op de max wat de hoeveelheid voeding betreft?

5. kahlen

kahlen Bekend lid

Jul 16, 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verdund zou wel kunnen, ik kan bijv. De twee nachtflesseb van 180/6 naar 180/3 doen... Net dronk hij overigens maar 90cc van de 180 op en daarvoor 120 van de 180, dus niet altijd drinkt hij de fles leeg. Maar vaak drinkt hij ze wel volledig op.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij mag tussen de 500 en de 800 cc zuivel. Dus maximaal 24 schepjes.
    Hij mag zelf bepalen over hoeveel flessen dat verdeeld wordt.
    Dus je hoeft niet te stressen, je hoeft alleen maar schepjes te tellen.

Je mag per fles 25-20 cc extra water toevoegen als dit hem tevredener houdt. Maar echt aantal flessen maakt niet uit, al gaf je er acht op een dag van 90/3! Het gaat om het totaal aan zuivel (yoghurt en kwark tellen ook mee).

Nachtvoedingn zijn heel normaal op deze leeftijd.

7. adi

adi Niet meer actief

Ik zou me echt niet blindstaren op wat cb zegt. Ten eerste roept daar iedereen wat anders (afhankelijk welk persoon je tegenkomt), en ten tweede kenne. Zij jouw kind niet.

Wij gingen pas met 9,5 mnd over op 3 flessen. Hij mag nog gewoon 800cc kv per dag. Hoe hij dat verdeelt is aan je kind.

Ik zou dus al dat stress opzij leggen en genieten van je kind en zijn behoeftes.

8. kahlen

kahlen Bekend lid

Jul 16, 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe simpel kan de oplossing zijn! Zo erg vind ik het namelijk niet dat hij om die nachtfles vraagt want na die fles valt hij ij mijn armen in slaap (heeeeeerlijk momentje) en slaap ik zelf ook snel weer in als ik weer ga slapen. Ik maakte me zo'n zorgen om de hoeveelheid!

Maar ja ik kan hem natuurlijk de hele dag door verdund geven, en dan mag hij gewoon komen voor een fles zonder dat ik me druk hoef te maken over zijn nieren.

Stom dat ik zo cb leidraad aanhoud... Alsof dat de wet is ofzo, jullie hebben helemaal gelijk! Ik ben direct begonnen met 4 scheppen op 180cc ipv 6.

En nu weer lekker genieten ipv stressen inderdaad :)

Dank meiden!

9. kahlen

kahlen Bekend lid

Jul 16, 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en het toetje laat ik dan wel even weg, dan is het vast niet erg als hij een schepje meer krijgt ofzo op een dag.

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Je kan ook wat kleinere flesjes maken. Bijvoorbeeld weer terug naar 150/5 of 120/4. Mijn dochter heeft echt nog heel lang op 7 flessen gezeten per dag. Maar kreeg dan afhankelijk van de tijd ertussen de ene keer een kleinere fles dan de andere. En 's nachts eigenlijk altijd 90/3 of 120/4. En nog steeds heeft ze wel eens een voeding 's nachts. Al is het tegenwoordig meer bij papa in mama slapen ;).

Ik zou me ook niet te druk maken om dat toetje hoor. Is neem ik aan niet gelijk heel veel toch? Vooral los laten en mee gaan met hem. Dat is het rustigst voor allemaal. En zeker bij het krijgen van tandjes is vragen om een voeding heel normaal.

11. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    misschien dan overdag gewoon wat meer flessen aanbieden.
    bv idd de ochtend. fles met de boterham, fles rond 3 uur en fles net voor het naar bed gaan. dan heeft hij er vier overdag gehad. misschien pap voor het slapen dan. misschien is hij dan beter gevuld voor de nacht......en komt hij hopelijk maar een keer ;)
    hier ook tot de twee een nacht fles gehad bij mijn dochtertje, maar die at gewoon heel weinig.

12. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ons zoontje is 14 maanden en komt 's nachts nog wel eens voor een fles, meestal is hij dan niet helemaal fit. maar wat ik dan doe is ipv 150 met 5 scheppen bijv 150 met 3 of 4 scheppen ;) heeft hij het idee dat hij melk krijgt, maar toch is het minder. Ook is het misschien een idee om hem overdag bijv een boterham meer te geven? hoe zit hij verder op de groeicurve? zit hij boven het gemiddelde? Ons mannetje zit juist onder het gemiddelde met gewicht en boven gemiddeld met lengte dus ik maak me er verder niet druk over ,want hij is toch maar slankjes ;)

13. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Onze dochter wil ook vaker meer flessen dan is toegestaan. Ik verdeel de flessen dan wat en verdun de melk. Dan heb ik bijvoorbeeld geen 150 ml + 5 scheppen, maar met 3 scheppen. Dit vindt ze prima, het gaat haar erom dat ze dan even haar behoeften kan voldoen qua zuigen en de vulling natuurlijk. Ik heb hier nooit moeilijk over gedaan.

14. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Tip: probeer nooit gewoontes of behoeftes af te leren in moeilijke tijden. Dus wanneer er tanden komen, er verlatingsangst speelt of iets dergelijks, kwel jezelf niet met nieuwe gewoontes aan proberen te leren. Dat gaat alleen maar gepaard met een hoop frustraties aan beide kanten. Jullie slapen dan namelijk allebei niet en slaap is het allerbelangrijkste.

Verklein die flessen en wacht even tot de tanden door zijn en de verlatingsangst onder controle is. Dan zijn jullie allebei fit genoeg om een manier te zoeken om van 5 naar 3/4 flessen te gaan.

Succes

15. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om de hoeveelheid flesvoeding heb ik me nog nooit druk gemaakt! Mijn dochter ging een tijdje over de liter heen en dus ook over de 30 schepjes. Gewoon omdat ze dat nodig had, want ze was en is een flinke baby. Ik zou me daar dus niet al teveel zorgen om maken hoor. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 2 flessen 's nachts wel vreemd vind. Ik weet niet hoe het kan, maar mijn dochter is net zo oud en zit op 2 flessen en daarnaast voldoende bijvoeding. Ze is een vreetzak, maar komt al heel lang niet meer ' snachts voor een voeding. Ik kan me ook niet voorstellen, dat als een baby van deze leeftijd overdag genoeg eet, dat hij 's nachts nog 2 flessen nodig heeft.

Misschien moet hij dus overdag meer eten? Een extra boterham? Een flink bord avondeten?

Kan het ook de leeftijd zijn? Ik merk nu voor het eerste at m'n dochter aan het klooien is met eten, ze heeft minder eetlust en dan is er dus wel iets aan de hand. Er komen ook tanden door geloof ik, ze heeft diarree dus ze is gewoon niet helemaal lekker. Blijkbaar hebben die dingen ook invloed op het eetgedrag.

16. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier kwam ze incidenteel nog wel eens voor een nachtvoeding, maar die scheppen haalde ik er dan overdag weer af als ze anders teveel zou krijgen...
    Dus bijv 's nachts 120/3, dan kreeg ze overdag 3 scheppen minder als ze anders over die 24 scheppen zou gaan!

Het gaat inderdaad niet om de hoeveelheid flessen, maar om de hoeveelheid per dag!

17. MuisjeB

MuisjeB Lid

Sep 22, 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Dit is mijns inziens de beste oplossing. Hij is misschien ook gewend om een volle fles te krijgen. Ik noem dit 'fopflesjes'. Ze hebben bij mijn beide zoons geholpen om door te slapen. Hopelijk helpt het ook bij jou!

18. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier ook nog steeds meestal twee nachtvoedingen, BV dan wel. Maar dat was meer totdat we erachter kwamen dat hij uiterlijk om 5 uur zijn warme eten moet eten, anders slaapt hij ontzettend onrustig. Hij krijgt dan om een uur of zes nog fruit en dan tegen 7 uur naar bed.

Voor hem geldt ook: hoe minder zware kost bij het avondeten (koolhydraten), hoe beter hij slaapt.

Share This Page