Dag dames, Hier even mijn zorgen, dat is zo fijn aan zo forum, je kan er alles op kwijt. Waar ik mij zorgen om maak is de bevalling. Ik heb zulke vreselijke nachtmerries, over verminkte vagina etc. Schaam me er haast voor als ik het hier zo neerzet, maar die nachtmerries heb ik echt, ik ben echt als de dood. Mijn bevalling van mijn zoon verliep niet volgens plan. Ik had me er flink op verkeken. Tijdens de zwangerschapscursus idealiseerden ze het een beetje, nooit kwam ter sprake dat het ook minder goed kan verlopen, bv een keizersnede, of een vacuumpomp. in ieder geval ik heb dus een keizersnede achter de rug en ik wil absoluut dit niet nog een keer meemaken. Hoe groot is de kans op een normale bevalling vraag ik me dan af. En hebben er meer hier zulke rare dromen?Of ben ik de enige en is er wat mis met mij ofzo?Zulke dromen zijn wel bizar natuurlijk. Zijn er hier dames die ervaring hebben hiermee? cheyenne
hoi, hier in zelfde situatie, ik heb al een gesprek geha din ziekenhuis over bevallingsplan..heb je dat nog niet gehad? Stelde mij wel erg gerust.. Ze zei bij mij dat ik 70 procent kans had op een normale bevalling maar dat ze nu wel veel eerder ingrijpen.. Dat vond ik wel een geruststellende gedachte, als het dan een keizersnee wordt is dat iid geval wel snel bekend en niet na een uurtje of 24 wat vorige keer het geval ligt.. weet je wat de reden is van keizersnee vorige x??
Ik heb het ook hoor en heb het gevoel totaal niet serieus te worden genomen door mijn vk. Wil ook eigenlijk het liefst niet weer een ks, maar als het dan toch moet, dan ook niet weer pas na zoveel uur weeen en 2 uur persen!
Ik ben bij mij vorige/eerste bevalling uiteindelijk ook een spoed kezersnee gehad. na een hele dag weeen ne vacuumpomp. Hij kwam er gewoon niet uit. Ik heb nu ook veel angst omdat ik aan de ene kant wel gewoon wil bevallen maar ik ook niet mee wil maken wat ik de vorige x heb meegemaakt. dan liever meteen een keziersnede. We zullen het afwachten. suc6 allemaal
Ik ben ook best bang dat een gewone bevalling niet lukt na een keizersnede, maar ze hebben me beloofd om veel eerder in te grijpen en mij niet 3 dagen te laten wachten. Aan de ene kant wel een geruststelling, maar of ze het ook echt doen weet ik niet, ik durf ze daar niet op te vertrouwen.
Hier net als Mamavanjoshua, na een lange dag weeën + vacuüm toch een spoedkeizersnede. Niet leuk. Maar daarna ben ik nog 2x normaal bevallen, dat kan dus ook! Je mag alleen niet meer thuis, vanwege het risico dat het oude litteken in de baarmoeder kan gaan scheuren. Ik zou zeggen: bespreek het goed met je verloskundige of gynaecoloog, laat ze al je zorgen op dat gebied weten. Ik werd met zulke dingen altijd zeer serieus genomen en al onze vragen zijn beantwoord. Dan begin je ook meer 'ontspannen' aan de bevalling. Sterkte en succes!
Ik geloof dat de kans op een keizersnee ietsje groter is, maar niet vanzelfspekend. Ze grijpen wel sneller in en laten je minder lang tobben omdat het litteken van de vorige keizersnee een zwak punt kan zijn. Dat dromen herken ik wel, maar dat hoort ook wel een beetje bij een zwangerschap, het wordt natuurlijk wel vervelend als je door die dromen heel erg bang wordt voor de bevalling. Ik ben het met Tink eens, bespreek het met je verloskundige of gynaecoloog. Misschien ter geruststelling: ik was echt doodsbang, heb behoorlijk wat tranen gelaten, maar het hielp bij mij wel steeds om te denken: "men lijdt het meest door 't lijden dat men vreest" Succes!!
Hoi, Ik heb ook zulke nachtmerries, maar dan meer over het scheuren van het litteken. Er is bij ons in Hoorn in het ziekenhuis laatst een baby overleden hierdoor. Placenta van die moeder lag, net als bij mij, aan de voorkant. Zat aan het litteken vast en is gaan scheuren. Ze zouden bij haar na 3 uur ingrijpen, maar hebben haar 10 uur laten liggen. Ze had toen nog maar 2 cm. Uiteindelijk met spoed een keizersnede, maar de baby was al dood. Hierdoor heb ik heel erg angst gekregen, om weer gewoon te bevallen. Het liefst ga ik voor een geplande keizersnede. Ik slaap er niet van, dus ga het dond. met de vk over hebben. Ik hoef met 36 weken pas weer terug naar de gyn. Ik denk echter dat ze mij gewoon laten bevallen, want ze zijn niet happig op keizersnedes.
ik heb bij de eerste een KS gehad en bij de 2e vaginaal moest zoieso in het zh bevallen dat vond ik wel een prettig idee ze hebben alleen een knip gezet en op mijn buik gedrukt omdat dice scheef lag
Bedankt voor de reacties. Goh wat een verhalen, de meesten van jullie kregen dus een ks na heel wat uren leed?Bij mij was het echter vrij snel, na 12 uur, maar daarvan waren de weeen het grootste gedeelte niet echt weeen te noemen vind ik achteraf. Pas na het breken van de vliezen merkte ik wat echte weeen waren (een hel), maar toen lag ik al na een uur op de ok, omdat de hartslag van de baby omhoog ging, hij zat dus in nood. Ik vond zo ks een enorme afknapper, is niets aan en daarna zo idee van: ok, dit is dus mijn kind. Het ging zo snel en had er helemaal niet op gerekend en het koste me daarna wel wat meer moeite om te wennen/hechten aan de baby. Hierdoor zat ik tijdelijk wel wat in de put. Is uiteindelijk helemaal goed gekomen hoor qua hechting, ik ben dol op mijn ventje. "men lijdt het meest door 't lijden dat men vreest" deze uitspraak van Marlett vind ik een hele mooie, die ga ik onthouden. De angst van vlinder78 vind ik nog niet eens zo onrealistisch, echt afschuwelijk dat dat dan ook nog zo dicht bij je id buurt gebeurt. Hoe kunnen ze zo fout maken, 10 uur laten wachten, schandalig. Nou ja, het enige wat we kunnen doen is het accepteren, mocht het weer een ks zijn en idd hopen dat dat dan ook snel gebeurt en idd niet na 2 dagen ofzo.