Pijnlijke steken onderbuik en hoog in vagina.

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hummeltje83, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik heb even een vraag.
    Sinds een week heb ik pijnlijke steken onderin mijn buik en hoog in mijn vagina voornamelijk bij het wandelen.
    Het is ook niet elke keer maar kan spontaan beginnen als ik bijvoorbeeld even naar de winkel loop. Soms moet ik dan echt even een paar seconden stil blijven staan.

Kleintje ligt met het hoofdje naar beneden waardoor ik weet dat het de voetjes niet zijn want die voel ik duidelijk hoger in mijn buik.

Wie herkent dit en wat zou het mogelijk kunnen zijn?

Alvast bedankt :).

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb dat ook, maar dan continue..Dus bij het lopen, zitten en liggen. Het is idd pijnlijk. Ik heb morgen controle in het zkh en zal het navragen bij de vk.

3. ProudMamaa

1 okt 2008
    96
    0
    0
    mama
    Wierden
    Sinds vandaag ik ook, vriendin raadgepleegd en volgens haar was het het zakken van de baby... Maar ja, afwachten maar;)

4. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    dat zijn indalingsweeen, ik heb het bij de eerste gehad rond de 30 weken.
    gaat als het goed is snel weer over!

5. brenda1982

brenda1982 Nieuw lid

17 jan 2011
    2
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    klein dorpje bij Roosendaal
    Dat zijn inderdaad indalingsweeen, heb ik ook bij de eerste gehad en nu weer bij 35.2.
    Soms als het kindje met zijn/haar hoofdje beweegt is het extra pijnlijk, dat voel je dan helemaal hoog in je vagina. Het hoort erbij.
    Het wil niet zeggen dat je kindje al komt, bij de eerste heeft dat weken geduurd.

6. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor alle reacties.
    Zoiets had ik zelf ook al aan gedacht maar fijn dat het normaal is.

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Gisteren controle in het zkh gehad en de vk zei dat het geen indalingsweeen zijn. De kleine is in stuit gedraaid en de pijn wordt door het geduw en de schopjes veroorzaakt.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

grappig, toen ik het bij Ties had zei de vk dat het juist wel indalingsweeen waren.

9. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hier ook al 2 a 3 weken steeds van die pijnscheuten presies zoals jullie beschrijven.
    Ik kon het niet plaatsen heb het ook niet gehad bij de vorige 2 zwangerschappen dus voor mij was het ook helemaal nieuw. Mijn andere 2 kinderen zijn ook nooit ingedaald en bij deze weet ik het eigenlijk echt niet. Zo ligt het helemaal beneden en zo zit het bijna in mijn longen dus volgens mij kan het dan ook nog niet vast liggen toch?
    Nou ja ik hoop dat het snel voorbij is of dat ik snel mag bevallen...
    Succes meiden!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @smiley: dat is vervelend. Kan de kleine nog zelf terugdraaien?

Over het algemeen zijn deze steke inderdaad indalingsweeën. Ik heb één keer gehad dat ze echt flink zeer deden. Daar schrok ik wel van. Maar het hoorde er allemaal bij.

11. Iniminie84

27 apr 2010
    78
    0
    0
    Ja vooral indalingsweeen, maar kan ook het 'schuren' van bot op bot zijn. |Hoofd of schouders ove rje bekken, erg akelig en stekelig kan dat zijn. Heb er al weken last van, vooral als ze erg druk is Zou misschien ook wel van de billen kunnen komen als dit in eht bekken hangen.

succes er mee meiden!

12. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    @tupp: de kleine zit als het ware nog erg hoog volgens de vk en de kans dat de baby draait is nihil volgens haar. Volgende week opnieuw controle en dan gaat ze weer kijken. Als de baby niet gedraaid is dan gaan zij een draaipoging proberen :(. Hoewel ik gemengde gevoelens over heb, maar we wachten gewoon netjes af.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Smiley: Ik kan me voorstellen dat je gemengde gevoelens hebt bij een draaipoging. Zorg je er in ieder geval voor dat je man / vriend erbij is? Dat scheelt toch wel een hoop in zo'n situatie.

14. Debski

Debski Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Ik heb er ook al weken last van, wat doet dat pijn zeg!
    Alsof er iemand met een mes in je vagina steekt! Hopelijk blijft ze niet tot 42 weken zitten ;)

Deel Deze Pagina