Dag iedereen, Ik heb een vraagje, ik heb op internet een springstoeltje gevonden voor ons kleintje. Het ziet er mij ongeloofelijk leuk uit, maar ik vroeg mij af of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben. Kan je kleintje hierin lang spelen? Ze laten weten dat dit vanaf 4 maanden, maar tot hoelang? Dit is het speeltje: Bright Starts Springzitje Bounce Bounce Baby - DreamBaby alvast bedankt! liefs xxx
Nou geen haar op me hoofd die er aan denkt om mijn kindje met 4 maanden daarin te zetten... Als k t zo bekijk zou mijn zoontje d'r nu al uitspringen met 9 maanden
Ze kunnen er best een paar maanden in vrienden van ons hebben hem gehad voor beide kinderen. De fysio zei hier dat het niet zo best voor de rug is. Of ze moeten van zichzelf al sterke rugspieren hebben maar dit is meestal niet het geval met 4 maanden
Is niet goed voor de heupen, daarbij mag je t pas gebruiken als ze zelf goed zitten en al wat kunnen staan. En dan nog mag je t niet lang gebruiken, geloof 5-10 minuten... Werk op een dagverblijf en daar mogen we zoiets dus alleen met toestemming gebruiken
zoontje zit er soms nog in Het is leuk, maar Jarne heeft er pas op 11 maand in gezeten en nooit lang. Ben jij van België?
Mijn zoontje heeft er vanaf 5 maanden in gezeten, op advies van het consultatiebureau. Hij bleef springen op m'n schoot. Had wel een ander merk (zonder zo'n soort springkussen eronder. Zij gaven aan dat dit veilig te gebruiken is en vanaf die periode geen problemen voor de heupen geeft: zolang je het niet langer dan 20 minuten per dag gebruikt. (Niet verwarren met zo'n soort stoel met wieltjes eronder, die stimuleren oa tot lopen vanuit een verkeerd bewegingspatroon, wat wel slecht is voor de ontwikkeling van de heupen). Mijn kindje zat tot zijn nek en hoofd goed ondersteund en kon zijn beweging goed kwijt. Ik ben zelf gestopt met gebruik toen m'n mannetje zich echt lekker kon voortbewegen met tijgeren (maand of 10/11). Maar de zoon van m'n zus (een nog veel grotere springer) is nu 1,5 en springt nog met veel plezier!