Hoi dames, Ik heb even een vraag betreft de maxi cosi en hoe je die vervoert in de auto. Maken jullie die gewoon vast met de autogordel of hebben jullie z'n familyfix ? Ik hoor veel verhalen over de familyfix, nu hoor ik graag van jullie of die bevalt of dat je de maxi cosi net zo goed gewoon met de autogordel kunt bevestigen. Ik hoor graag jullie mening!
wij hebben een easybase. Vind het toch wel érg handig. Maar mijn auto heeft een gordel, die als je hem uittrekt en een klein beetje terug laat zakken, dan slaat hij gelijk op slot als het ware. Dus dan moet je hem eerst wil helemaal terug doen en weer op nieuwe beginnen. Erg irritant als het niet in één keer goed gaat en je staat met je kont in de regen. De easybase is gewoon klikken en gaan... Zeker als je wat vaker met je auto weg moet, toch wel erg prettig. Zeker nu bij een 2e - de oudste moet nog weleens weg.
wij hebben na vijf weken alsnog een easyfix aangeschaft.. Is gewoon handiger als steeds met die gordel liggen klooien...
Iemand heeft ooit eens de volgende vergelijking gebruikt: 'je kan afwassen met de hand, of met een vaatwasser. Van allebei wordt de vaat schoon.' Je kan de easy base gebruiken, of de Maxi Cosi met de gordel vast zetten. Hoe dan ook, op allebei de manieren kan je de Maxi Cosi plaatsen Het hangt er maar net vanaf wat jij handig vind. Heb je het geld ervoor over? Gebruik je het vaak? Stel jezelf dat soort vragen, en dan kom je er vanzelf wel uit!
Ik heb voor het 2e kindje nu toch een easybase gekocht en een andere maxi cosi, vind het wel lekker met 2 kindjes als ik klikkerdeklik de m-c in de auto kan zetten.
Ik wilde hem al kopen voor de tweede, omdat ik het bij Milan zo'n geklooi vond met die gordel. Nu ben ik helemaal overtuigd!!
Wanneer je regelmatig de maxicosi in 2 auto's gebruikt is het dan handiger om gewoon de gordel te doen??? Ik gebruik zowel mijn eigen auto vaak als de auto van mijn vriend. Omdat ik mijn eigen auto ook met mijn moeder deel weet ik het nooit van te voren. Daarom heb ik niet zo'n ding aangeschaft omdat die dan in 1 auto zit....
Haha zo had ik het nog nooit bekeken maar wel heel erg waar. Hier ook een easybase vind het verrekte handig. wij hebben een 2 deurs auto dus de ruimte is dan helemaal beperkt dus met de base gaat dat een stuk makkelijker. klik en vast!
Ja dan is het wel handiger om gewoon de gordel te gebruiken. Ik heb maar 1 auto en dan vind ik de easybase erg handig, maar met gordel kan het ook natuurlijk.
Family Fix: ideaal. Geen geklooi, vond het vooral ideaal toen het zo koud was. Deur open: klik kind zit veilig vast en deur dicht. Je krijgt ook een signaal dat hij er goed in zit en volgens mij is een maxi cosi in combinatie met zo'n fixsysteem het veiligste gestest? In ieder geval, ik vind het een aanrader.
ja de easy base steeds over zetten is niet moeilijk maar wel een klusje omdat het er aan ligt of de auto's even diep zijn. omdat je de poot moet instellen. (weet niet hoe dit gaat met een famylifix ) en dan is een gordel net zo makelijk omdat je dan dat ding ook steed over moet ztten maar voor de rest i love it. en ik zou niet zonder willen
Ik gebruik gewoon de gordel en vind het een kleine moeite. En Lisa vindt het erg fijn de gordel vast te houden en ermee te spelen
Hier gebruik ik de auto niet vaak dus vond dat onderstel overbodig ... niet gekocht niet gemist. Het is voor een jaartje dus als je niet vaak de auto gebruikt en dus de maxi cosi niet zou ik persoonlijk het geld in iets anders steken. Nu ligt het er ook aan of je een 3 deurs hebt of een meer deurs ... kan me voorstellen dat je 3 deurs er eerder naar verlangd.
nee hier ook niet z'n ding. ik vind het echt maar een hele kleine moeite om hem vast te zetten. hooguit 10 sec werk. ik vind het ook zonde geld. de maxi cosi die we hebben hebben we gekocht toen fynn 6 maanden was en hij heeft er 2 maanden in gezeten. ik koop dan liever iets anders van dat geld.
Super uitvinding de Family-fix! We hebben er zelfs 2, voor in beide auto's. Niks geen geklooi en/of gehannes met de gordels die niet gelijk 1,2,3 goed zitten...
Wij gebruiken gewoon de gordel....we hebben 1 auto en de maxi cosi blijft daar in principe ook altijd in staan, dus hij hoeft er niet elke dag in en uit.
Leuk die vergelijking met de vaatwasser. Die zou ik echt niet meer willen missen en datzelfde geldt voor de easybase! Ik gebruik de auto wel veel. Soms gebruik ik een andere auto en als ik dan sta te klooien met de gordels ben ik altijd weer erg blij met m'n easybase. Maar als je altijd de gordels gebruikt, krijg je daar dan handigheid in en dan kost het vast ook niet veel tijd om de maxi cosi in de auto te zetten.