Vraag over geboortekaartje! (naamvermelding)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door SterretjesMama, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Hoi allemaal,

Wij (nou ja ik) zijn druk bezig met het geboortekaartje en nu heb ik iets moois gemaakt op hipdesign.nl
    Op de rechterzijde binnenin komt dan het volgende te staan:

Trots, dankbaar en blij!

MARIETJE

Marietje Sofietje is geboren op 1 mei 2011 om 08:00 uur
    **
    3000 gram
    **
    50 cm

Man & Vrouw Achternaam
    Zusje van zoontje
    Adres 12
    1234 AB Woonplaats
    06-12345670

Dochter krijgt dus 2 namen alleen heb ik haar roepnaam (1e naam) in het groot staan met sierlijke letters en daaronder dus pas de zin waarin te lezen is dat ze 2 namen heeft.

Is dat wel duidelijk en overzichtelijk zo? Het gaat niet om de opmaak enz want dat ziet er op het kaartje heel anders uit, maar zit echt even in over de naamvermelding.

(En nee onze dochter gaat niet echt Marietje Sofietje heten :D)

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Tis mij hartstikke duidelijk!!

3. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

2 apr 2010
    3.734
    0
    36
    Gelderland
    Mij ook hoor :)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hadden de eerste naam in grote letters en dan de tweede naam in kleine letters eronder..

Maar zo is eht ook duidelijk..

5. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hadden op de voorkant de roepnaam (sjakie), en dan aan de binnenkant beide voornamen (sjakie thomas).

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Duidelijk hoor!!

Wij hadden de roepnaam in 't groot en dan de 2e en 3e naam er in 't klein onder. Bij Isabelle stond d'r roepnaam ook op de voorkant, bij Milan niet.

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Lijkt mij duidelijk! En anders vragen ze wel als ze komen kraamschudden ;)..
    Wij gaan bijv. het geboortegewicht en geboorte lengte niet op de kaart vermelden..

Succes.

8. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Dan laat ik het lekker zo, vond het zelf ook wel duidelijk dacht ik .. Maar goed, twijfel twijfel he ;)

Ga een proefdrukje aanvragen en kijken hoe onze kaart er in het echt uit ziet!

9. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Wij willen op de voorkant de roepnaam en dan binnenin beide namen. Dus op de voorkant alleen Jan en binnenin beide even groot Jan-Klaas. Omdat er bij ons een streepje tussen zit vinden we dat het duidelijkste.

10. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Op de voorkant hebben wij 'A Girl' staan ..
    Dus daar nog geen naamvermelding.

Maar als je op de voorkant de roepnaam ook hebt staan is dat inderdaad erg duidelijk dat dat het zou zijn!

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij hadden het juist andersom. Dus:

Trots, dankbaar en blij!

Marietje Sofietje

Marietje is geboren op...

Vonden wij wat duidelijker omdat je zo eerst de volledige naam (losstaand) aangeeft en daarna in een zin de roepnaam aangeeft. In het gewone spraakgebruik zou je ook niet zeggen "Marietje Sofietje is geboren op..." maar "Marietje is geboren op....", vandaar.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zelf weten natuurlijk, maar ik ben blij dat we het wel gedaan hebben. Ons zoontje was bij de geboorte al 56 cm. Maat 50 heeft ie dus nooit ingepast. Mensen die op kraamvisite kwamen hebben hier echt rekening mee gehouden. Degenen die later kwamen hadden vaak al 62 of 68 bij zich omdat ze maat 56 zelfs al niet meer aandurfden.
    Als je dus een kindje hebt dat een beetje afwijkt van het gemiddelde, zou ik er toch voor kiezen om het welk te vermelden.

Ik vind de naamsvermelding duidelijk.

13. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    @Minke daar heb je wel gelijk in .. Alleen passen de 2 namen niet samen op die 'grote regel'!
    Als ik het kleinere lettertype doe dan ziet het er heel raar uit ..

@Tupp daar heb je zeker een punt! Wij vermelden ook gewoon geboortegewicht en lengte, maar heb laatst ook een kaartje gekregen waar het niet bij op stond.
    Heb toen meteen gesmst hoelang en zwaar de kleine was, handig voor de kleertjes inderdaad.

14. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Oké, ja, dan gaat 't niet lukken. Kan me voorstellen dat je het in een ander lettertype/groter wil dan de rest. Best lastig hè, al die voorwaarden qua lay-out enzo! Wij hebben er ook wel mee zitten puzzelen. Ik heb es een geboortekaartje gekregen zonder geboortedatum: paste niet meer in de lay-out, hoorde ik later. Dan had ik denk ik een ander kaartje gekozen...

15. SterretjesMama

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Haha ja dan had ik ook een ander kaartje gekozen inderdaad .. Geboortedatum is toch wel iets wat vermeld 'moet' worden!

16. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Wij hadden de roepnaam op de voorkant, en de twee volledige namen binnenin. Dus zoiets:

Marietje (voor op de buitenkant)

Sophia Maria ;) (binnenin)

De roepnaam was niet gelijk aan een van de volle namen, maar ervan afgeleid dus. Dit is wel door mensen over het hoofd gezien, kregen we kaartjes met "gefeliciteerd met Sophia". Vond het trouwens niet erg hoor, maar het was wel iets minder duidelijk dus zo.

Deel Deze Pagina