Pijn links onder ribben, iemand een idee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maanvlinder, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

16 feb 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedenavond medezwangeren,

Ik ben inmiddels ruim 35 weken zwanger, en sinds een week of 2 heb ik continu een soort drukpijn onder mijn ribben links. Het is het ergste als ik rechtop of voorover zit en gaat dan ook met de minuut meer pijn doen. Ook lijkt het met de dagen steeds erger te worden. Als ik lig heb ik minimaal last, dan voel ik het nog wel maar veel minder pijnlijk.
    Ik vraag me af waar dit van komt aangezien kleintje alleen rechts en in het midden te voelen is en eigenlijk nooit in mn ribben schopt(e). Voel regelmatig druk en duwen links en dat is duidelijk de baby. Maar deze pijn lijkt onverklaarbaar.
    Mocht het zo erg blijven bel ik mijn vk sowieso nog wel, maar dacht misschien herkent iemand hier deze pijn?

Groetjes

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Kan het niet een handje / voetje zijn wat onder je ribben zit?

3. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

16 feb 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk zelf van niet. Als kindje beweegt dan voel ik duidelijk duwen of bewegen en soms ook druk maar dat is dan tijdelijk. Lijkt me sterk dat al 2 weken een voetje op dezelfde plek zit ;). (Ligt met hoofdje beneden)

4. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Heb je misschien last van maagzuur? Bij mij zat t voor me gevoel ook onder me ribben, dacht dat ik een hartafwijking had gekregen bij mijn vorige zwangerschap..:D Na een daagje maagzuurremmers slikken, zoals rennies, was t weer beter.. Al je organen zijn verschoven dus ik wist t ook niet tot ik bij de huisarts kwam en dit gelijk herkende.

5. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Misschien een vraagje voor de vk. Die kan ook inschatten waar je ingewanden heen geduwd worden door je groter wordende baby. Succes!

6. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik heb het ook maar dan wel aan 2 kanten. Alsof er een band om me heen zit. Ik neem aan dat dit mijn ribben zijn die gewoon een beetje gecrushed worden...

7. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    ik heb het ook, heel vervelend maar naar mijn idee zullen het wel ingewanden zijn die opzij geduwd worden.

8. maanvlinder

maanvlinder Actief lid

16 feb 2015
    318
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat zou inderdaad kunnen Disneymama, heb wel af en toe maagzuur maar alleen dat gevoel in mijn keel zeg maar haha.
    Zal dat eens proberen dankje :).

Oreokoekje dat klinkt anders.. zeker dat bandgevoel.. geen hoge bloeddruk of vocht vasthouden?

Ingewanden zou natuurlijk ook nog kunnen en de enige remedie is bevallen haha. Maar dat mag nog wel even duren :).

Ga het sowieso na het weekend even vragen aan de vk. Maar dacht het is weekend, probeer het even hier ;).

Deel Deze Pagina