tweede tweeling!! welke indeling?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Blackey, 16 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blackey

Blackey Actief lid

2 dec 2012
    242
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Hallo, ik plaats niet vaak een berichtje maar lees graag mee.

Nu zijn we zwanger van nummer 4 en 5, maar twijfel ik hoe we ze het best kunnen neerleggen met slapen gaan.
    Onze gezinssamenstelling is als volgt:
    Zoon, 3 jaar, dochters, tweeling, van 1 jaar en momenteel zwanger (december uitgeteld) van een meisje en een jongen.
    Nu is het uiteindelijke doel om een "meisjes" en "jongens" slaapkamer te maken, we hebben 2 babykamers.
    Wat ik me afvraag is vanaf wanneer..
    De meisjes tweeling wilde ik niet uit elkaar halen, heb ze dus altijd bij elkaar laten slapen, op dezelfde kamer.

Nu zou ik graag de grote broer met kleine broer laten slapen en de meisjes tweeling ook met hun nieuwe zusje.
    Graag wil ik wachten tot ze doorslapen 's nachts, hoewel ik me dan afvraag of ik niet beter kan wachten tot ze door hun eerste jaar spuitjes heen zijn.

We hebben sinds 3 dagen grote broer met tweeling zusjes op 1 kamer liggen, voorheen werd er tot 8 uur geslapen en vanmorgen werd ik om 6 gewekt..groot verschil dus.

Nu gaat er ook door mijn hoofd de tweeling vanaf het begin in te delen in jongens en meisjes kamer.

Wie heeft enig idee?

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Past het niet op jullie kamer,alhoewel 2 ledikanten natuurlijk wat meer ruimte innemen dan 1.en dan later de indeling jongens,meisjes.
    Want anders heb je straks het hele huis wakker als de baby's wakker worden.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik denk dat een tweeling erg aan elkaar hangt en het lijkt mij zielig om ze te scheiden, nadat ze 9mnd samen zijn geweest. Mijn neefjes wilden zelfs per se in hetzelfde bedje slapen, eerder werden ze niet rustig.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik zou de 'nieuwe' tweeling eerst ook nog niet scheiden, maar pas een aparte jongens en meisjeskamer maken als ze wat ouder zijn.
    Als het mogelijk is de baby's eerst bij jullie op de kamer en dan toch proberen eerst de oudste drie bij elkaar, moet misschien ook even tijd hebben om te wennen? Is natuurlijk spannend een nieuwe kamer en ineens bij je zusjes/broer dus op zich wel logisch dat ze wat eerder wakker zijn denk ik.

Ik weet niet hoe groot de kamers zijn, anders is opsplitsen misschien nog een optie? Of met een kast ofzo de kamer opdelen, hebben ze iets meer 'privacy'

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou als het kan de jongste tweeling apart houden van de andere kinderen, zolang ze niet doorslapen. Of bij jullie op de kamer, of op een eigen kamer. Volgens mij loop je anders tegen problemen aan. 'S nachts houden ze de andere kinderen wakker en overdag kunnen de grotere kindjes niet op hun kamer spelen.

6. Blackey

Blackey Actief lid

2 dec 2012
    242
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Bedankt voor jullie reacties. We gaan ze sowieso eerst bij elkaar leggen, dit zal op de kleinste kamer worden maar uiteindelijk wil ik ze inderdaad "scheiden", overigens alleen met slapen, mochten ze beiden zonder elkaar kunnen slapen.
    Ik vraag me alleen af wat het beste moment is..

Wat betreft de neefjes, weet je of het om 1eige tweeling ging?
    Daar hoor je dit vaker.
    Dezelfde wieg doen wij overigens nooit, behalve als we erbij zijn, dit ivm interactie onder elkaar en de verhoogde kans op wiegendood..

7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Hoeveel kamers heb je?
    Als je 4 hebt 1 voor julie 2 grotere kamers voor de 2lingen.
    En de kleinste voor je zoon?
    Of kun je scheiden 1 kamer.

Wel erg bijzonder 2 2lingen

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ken een gezin met een dochter (3,5 jaar ouder t.o.v de eerste tweeling), tweeling (twee meisjes, niet eeneiig) en tweeling (jongen en meisje). Zij hebben de oudste apart, tweelingmeisjes samen en de jongste tweeling ook samen.

Zou dus misschien juist de oudste een nieuw klein kamertje geven en de tweelingen ieder een eigen: zal vast voldoen voor de komende 4-5 jaar. Daarna moet je misschien opnieuw bekijken of er geruild moet worden of in een andere samenstelling slapen. Onze oudste zou absoluut niet graag met haar zusje van 3,5 jaar jonger samen slapen: ze hecht echt aan haar eigen kamertje waar ze rustig kan schrijven, knutselen, soms iets voor school doen etc.

9. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Mijn twee nichtjes ook precies zo! Je merkt echt dat ze na elkaar toe trekken en elkaar rustig krijgen.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Weet ik niet zeker.. Ze hadden ieder een eigen vruchtzak, zegt dat iets? Heb niet zoveel verstand van tweelingen :D

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

jullie hebben in totaal 3 slaap kamers dus. Past jullie bed in 1 van de andere kamers? Zo ja zou ik de grootste kamer "tijdelijk" scheiden in 2 kamers. 1 voor oudste zoon en voor 1 van de tweelingen. Andere kamer voor andere tweeling. Ik denk persoonlijk dat ik oudste zoon ook zijn eigen kamer zou lol aten houden. Een eigen plekje net 4 kleinere zusjes en broertje is ook wel erg fijn denk !

12. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Misschien de grootste kamer voor beide tweelingen en oudste op de kleinste.
    Wanneer je een jaar verder bent kan kleine broer bij grote en de dames bij elkaar?
    Misschien past het helemaal niet hoor maar alle kleintjes bij elkaar lijkt mij het makkelijkst.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik zou even wachten tot ze ouder zijn. lijkt me best sneu om een tweeling uit elkaar te halen. je hoort vaak dat ze aan elkaar "hangen".
    en daarnaast, ik zou never nooit een baby bij een grote kind op de kamer leggen.
    om meerdere redenen.
    - baby's hebben een totaal ander ritme dus kans dat ze de grotere wakker maken/houden.
    - andersom ook, kans dat de grotere de baby's wakker houden.
    - en het belangrijkste punt: veiligheid. kleine kinderen kan je NOOIT
    met kleintjes vertrouwen. zeker niet als de oudere kindjes op een gegeven moment zelf uit hun bedje kunnen. heb het hier gezien bij mn oudste en jongste. jongste huilde en oudste wilde troosten. heeft
    er dekentje overheen gelegd omdat ze het koud had..
    of een kussen erbij want ze wilde een kussen..
    en een keer wilde ze erbij gaan liggen. allemaal goed bedoeld maar gewoon gevaarlijk. ik heb vroeger mn jongere baby zusje uit bed gekregen en ging richting de trap. ik was 3..

14. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Zoals eerder voorgesteld; Met drie slaapkamers zou ik de grootste in tweeën delen (met bijv. Een schuifwand) voor de oudste en de oudste tweeling. Dan zelf de middelgrote kamer nemen en de jongste tweeling op de kleinste kamer.

15. Blackey

Blackey Actief lid

2 dec 2012
    242
    0
    0
    NULL
    Limburg

Je hebt helemaal gelijk en erg genoeg heb ik er nog niet eens op die manier over nagedacht.
    Bedankt allemaal voor jullie tips, het slapen van de 3 kindjes samen op 1 kamer gaat nu heel goed, mocht het dadelijk zo zijn dat ze er alsnog een potje van maken dan gaan we de kamer inderdaad indelen in 2 kamers!
    Bedankt voor de reacties!!

Deel Deze Pagina