Jeetje, mijn eerste werkdag van mijn laatste week zit er al weer bijna op. Ik werk 3 dagen en vrijdag is mijn allerlaatste werkdag en begin ik pas weer in januari. Tuurlijk vind ik het een lekker vooruitzicht dat ik vanaf volgende week "niets" meer hoef, maar ik ga mijn supercollega's en mijn heerlijke werk ook wel echt vreselijk missen, denk ik. Dus om nou te zeggen dat ik in een hiephoi-stemming ben..... Toen ik zwanger was van mijn dochter was ik werkloos en heb ik 10 maanden thuis gezeten, dus met het echte verlof heb ik nog niet zoveel ervaring. Daarnaast heb ik nu ook nog een drukke peuterpuber thuis van 3, dus echt rust krijg ik niet . Ik heb tot nu toe een zorgeloze zwangerschap en stop dus ook echt pas 4 weken van te voren met werken, maar ik heb het gevoel dat ik het nog wel een paar weekjes kan uithouden op mijn werk. Daarnaast ben ik echt zo verbaasd $) dat ik zaterdag gewoon al 36 weken zwanger ben en dus vanaf volgende week zaterdag gewoon al mag bevallen. Deze zwangerschap is echt voorbij gevlogen! Nou ja, ik zal vast volgende week wel heel blij zijn dat ik niet meer vroeg op hoef te staan, maar lekker rustig samen met mijn dochter wakker kan worden en heel relaxed nog lekker in bed tv kan kijken. Zijn er meer meiden die dit herkennen of zijn/waren jullie allemaal blij dat jullie verlof begon?
Heerlijk zeg, dat je je zo voelt!! Ik heb juist het tegenovergestelde, ben nog maar 18 weken en moet nog werken tot de kerst, dan heb ik 7 weken voor de bevalling verlof, maar pfff, het lijkt voor mij niet snel genoeg te gaan! Maar goed, wie weet zeg ik tegen die tijd ook wel dat achteraf de tijd is gevlogen. Nogmaals, fijn voor je dat jij je zo lekker voelt en geniet van je verlof!
Ik was echt zo blij dat ik anderhalve week geleden de boel de boel kon laten! Ben vorige week de hele week ook keimoe geweest, had het echt nodig dus!
Ja heb ik ook! Ik heb tot nu toe ook een superzwangerschap, zonder problemen. Nu had ik het wel makkelijk met een hele lange zomervakantie (ik werk in het onderwijs) toen een weekje werken en nu verlof tot begin januari. Maar ik was er ook echt wel aan toe om vorige week even mijn collega's en leerlingen te zien! Ik sta nog steeds te schilderen en andere klussen in huis te doen, ik kan me ook niet voorstellen dat de kleine zich al snel zal aankondigen, het gaat nu nog zo makkelijk allemaal...
Het echte verlof ken ik ook nog niet zo... Toen ik namelijk zwanger was van mijn zoon, werkte ik niet. Toen ik zwanger was van mijn dochter, werkte ik wel, en moest ik helaas met 24 weken verplicht stoppen met werken... Bekkeninstabiliteit.. Dit heb ik als ontzettend vervelend ervaren. Verveelde me dood, maar ik kon geeneens even de stad in gaan, kon bijna geen stap meer zetten! Dus dat was heel anders. Ik hoop dus dit keer, dat ik "gewoon" met 34 weken met verlof ga!
erg herkenbaar! ik heb sinds deze week verlof en moet echt mijn draai nog even vinden omdat ik ook nog prima had kunnen werken. natuurlijk is het fijn om op bed te kunnen liggen tot wanneer je wil, en in huis dingetjes te kunnen doen, maar ik had met liefde nog een paar weken willen werken . ik moet me echt nog even voegen naar deze nieuwe 'rol' als huismus, huishoudster en aanstaande mama, maar gaat ook weer goed komen natuurlijk. maar goed, ook alleen maar goed teken dat je in het juiste vak zit toch?
ik had precies het zelfde! Ik en echter wel met 6 weken van te voren gegaan, gewoon omdat ik niet meer dan 1 week vakantie mee mag nemen naar volgend jaar, en dat ik anders met 2 weken vakantie zu blijven zitten... Anyway, ik heb allerlei dingen gedaan waar ik anders niet aan toe kwam.. haha.. De trap geschilderd (ja, met verf op waterbasis) allerlei klusjes enz in en om huis.. bevalt me prima.. Merk nu dat het langzaam aan wat zwaarder word, tussen de middag ben ik moe, en kan ik zo slapen, maar verder... als ik zou moeten werken, zou ik dat nu ook kunnen.. En ja,ik ging ook met een dubbel gevoel, mijn lieve collega;s mijn leuke job... ja, die dingen mis ik ook wel! Hou lekker veel contact met werk, zo blijf ik ook op de hoogte van de ins en outs hahah. Wil natuurlijk niks missen! succes met je laatste loodjes!
Eigenlijk is het inderdaad wel fijn dat ik het zo voel, als ik er over nadenk. Ik ben normaal gesproken echt heel ongeduldig. Meestal kan de tijd me niet snel genoeg gaan, maar in dit geval heb ik dat dus niet. Ik heb ook gewoon een hele leuke, afwisselende baan in de makelaardij in combinatie met hele lieve, leuke, gezellige collega's. Toen ik zwanger was van mijn dochter was ik nu ook al lang klaar met alles en nu moet ik best nog wat dingetjes doen voor dit kleintje kan komen. Dat heeft niets met tijdgebrek te maken, maar gewoon met het feit dat ik steeds het gevoel heb dat het nog heeeel lang duurt en ik dus nog alle tijd van de wereld heb.
Vandaag is de 3e dag van mijn verlof. ben ook pas met week 36 gestopt met werken, omdat ik het nog prima redde op mijn werk. Ik heb een kantoorbaan, dus fysiek hoef je niet veel te doen. Thuis zitten frustreert me wel. Ik krijg de neiging om dingen schoon te maken (heel a-typisch voor mij), en daarna ben ik doodmoe. Of ik doe heel rustig aan en verveel me eigenlijk te pletter. Alle vrienden zijn overdag aan het werk. Weet iemand nog leuke hobby's om op te pakken komende weken??
Heb ik inderdaad ook, een kantoorbaan. Ik heb nu mijn dochter, dus vervelen zal ik me nu niet snel. Maar toen destijds heb ik heel wat films gekeken en boeken gelezen. Ik stond om 10.00 uur een keertje op, ging een kop thee drinken bij mijn moeder, schoonmoeder/schoonzus of zusje en toch ook wel een beetje winkelen. Ik heb nu en had toen ook bijna nergens last van, dus dat ging nog best. Ik kan me herinneren dat ik de laaste week bijna letterlijk heb zitten wachten. Pff, dat duurde een eeuwigheid zeg! Ze is uiteindelijk geboren met 40+2, maar ik hoop wel dat deze ietsje eerder komt