Welke flesvoeding?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door angel229, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Het duurt nog even, maar straks wil ik na de bevalling meteen KV gaan geven. Nu zie ik alleen door de bomen het bos niet meer op het gebied van de verschillende merken voeding.
    Is bijv. Etos eigen merk net zo goed als Nutrilon.

Wie o wie kan me hier wat wijzer over maken???

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

volgens mij maakt het qua kwaliteit niet uit. Het is misschien wel handig om rekening te houden met 'later". Ik kreeg een keizersnee en heb geinformeerd welk merk ze in het ziekenhuis gaven en ook wlek merk ze op het KDV geven. Dit was bij allebei nutrilon en daarom heb ik hier ook voor gekozen (hoeft je kindje niet over te schakelen). Daar ging trouwens ook mijn voorkeur naar uit. omdat hij gemakkelijk klaar te maken is, makkelijk af te strijken en overal verkrijgbaar. Is denk ik verder een gevoelskwestie, waar jij je goed bij voelt.

3. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik heb met dezelfde vragen gezeten en heb daar ook geen antwoord op kunnen vinden. het enige wat ze kunnen vertellen is dat kv aan eisen moet voldoen in nederland anders mag het niet verkocht worden. dus het zal wel hetzelfde zijn miss een andere samenstelling.

wij hebben gekozen voor friso omdat het ons het meeste aansprak. je moet doen waar jij een goed gevoel bij hebt. verkeerd zal de voeding niet zijn.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je verder geen allergieen in de familie hebt, kun je in ieder geval gewoon beginnen met standaard voeding. Anders kun je overwegen om hypoallergene voeding te gebruiken.

De flesvoeding voldoet allemaal aan een standaard, dus zijn allemaal goed. Welke voeding je kiest is aan jou. Wij hebben voor nutrilon gekozen omdat mijn zoontje dat in het ziekenhuis ook al kreeg.
    Mijn zusje is met de ene met friso begonnen, maar dat jochie deed het beter op kruidvat. terwijl nr2 daar van kruidvat ging spugen en friso wel weer goed dronk. Dus dat verschilt ook nog per kindje.

Als je kindje straks naar het KDV gaat, kun je in ieder geval vragen welk merk/welke merken zij aanbieden.

Bij een volgende kindje zou ik ook weer met nutrilon beginnen, dat beviel gewoon goed. En ook goede hulp gehad van hun telefoonlijn. Maar ik ben niet bang om over te gaan naar een ander merk als nurtilon niet voldoet ;)

5. angel229

Ons kindje gaat niet naar KDV dus daar hoeven we geen rekening mee te houden. Wat ZH gebruikt is wel handig. Dus daar tzt eens navragen.

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    onzin, pak voeding is zo meegegeven.
    onze kleine krijgt Ah/etos standaard. op het kdv hebben ze nutrilon. maar ik geef dus een eigen pak mee voor op het kdv. heb in half jaar tijd denk ik 3 keer nieuw pak mee moeten geven (zoon gaat 2dpw naar kdv). die 'extra kosten' worden ruimschoots goedgemaakt door prijsverschil tussen huismerk en nutrilon.

ik ben van mening dat alle flesvoeding even goed is, moeten immers allemaal aan strenge eisen voldoen, en er is weinig ruimte voor afwijkingen. nutrilon dacht daar van de week op de chat anders over, maar dat weet ik prima naast mij neer te leggen.

kruidvat is nog goedkoper dan ah/etos, maar ik heb een pokkehekel aan die tent, plus als het dan een keer niet op voorraad is, zit je. hier in de buurt meer ah's, en als die het niet had, kon ik ook nog de etossen afschuimen.

7. angel229

@ DJ Momo: Hoeveel prijsverschil zit er tussen etos/ah-huismerk en nutrilon? Voel zelf ook echt het meeste voor gewoon huismerk. Aangezien de eisen voor voeding toch streng zijn, lijkt het me totaal geen probleem.

8. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ah kost 6,49, etos 6,79, nutrilon 10,59. je gebruikt ca een pak per week.

9. angel229

Dank je. Ga eens rondneuzen en dan denk ik dat we die van de AH gaan proberen. Is het makkelijkst aangezien we daar ook de rest van de boodschappen doen.

10. samanthaukkie

samanthaukkie Nieuw lid

27 mrt 2010
    3
    0
    0
    ik heb het met isabella ook gedaan heb haar tot 6 maand op nutrilon gegeven en daarna ben ik oven gegaan op het jumbo merk

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hou het nu eens een tijdje in de gaten dan ook, of het ah merk er altijd staat als je gaat winkelen.. dan weet je of het ook goed verkrijgbaar is en dat je niet vaak misgrijpt... is ook wel handig om te weten :)

Wij zijn via bv op nutrilon uitgekomen maar daarna naar kruidvat gegaan en uiteindelijk naar Etos .
    Nu zitten we op h.a voeding van nutrilon - maar straks met voeding 2 -gaan we weer naar etos. Prima betaalbare voeding.

12. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Wij zijn begonnen met Nutrilon maar dit werd echt te duur (gaan hier 2 pakken per week doorheen), toen overgestapt naar Kruidvat eigen merk... Ook prima maar het viel me op dat ik alleen voor voeding naar Kruidvat reed en voor de rest naar de Etos dus daar naar overgestapt en bevalt super! Nog een klein voordeel, vanaf voeding 2 krijg je babyzegels :)

13. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb voor Nestle gekozen.

14. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    en regelmatig in de aanbieding! in mijn beleving vaker dan nutrilon.

15. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Nutrilon heeft wel een verpakking van 900 gr en de rest maar 800 gr. Het is maar net waarvoor je wilt betalen. Wij gaan de 1ste 3maanden friso doen en daarna verder kijken, maar als het goed bevalt dan miss tot 6maanden.
    Wij hebben ook gekeken waar we het meeste boodschappen doen en vindt het wel handig dat het overal te koop is. Zit best veel prijs verschil in winkels.

16. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Zoals je hierboven al leest is het puur een kwestie van gevoel. Ik heb gekozen voor Nutrilon hypo-allergeen en nooit overgestapt naar een ander merk. Dit bevalt prima en ik hoef ook niet puur voor het geld wat anders te kopen. Volgende keer zou ik weer zonder twijfel voor Nutrilon gaan.

17. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij zijn meteen begonnen met AH-HA voeding. AH omdat we daar idd altijd de boodschappen doen. Nutrilon mag dan wel 900 gram zijn ipv 800, per schepje zit er ook meer poeder in en dat past net niet meer in mijn poedertorentje... Bij ons KDV moet je zelf voor de voeding zorgen trouwens. Ik vond trouwens die bussen van Nutrilon (we hadden laatst een keer nutrilon HA, omdat mijn man de boodschappen had gedaan, haha ;)) niet handig, iedere keer met afstrijken vloog er poeder door de lucht. Ik heb de AH voeding nu in zo'n bewaarcontainer van Friso gedaan, dat werkt wel goed.

Van de Nutrilon ging ze trouwens veel meer spugen dan van de AH.

18. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Bij mijn zoontje heb ik buret in gebruikt en daarna nog van de kruidvat
    Ik ga nu gelijk flesvoeding van de kruidvat gebruiken

19. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik ga voor de voeding van Kruidvat, en als die niet goed bevalt, dan stap ik zo over naar een ander

20. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    de friso bewaarbox is idd heel handig. ik heb via marktplaats gratis het oude model op de kop getikt.

Deel Deze Pagina