Hallo, Ik heb sinds 4 dagen ongeveer een vreselijke pijn in mijn bovenbuik. Alsof het uitrekt maar niet zo'n klein beetje ofzo, het voelt echt alsof ze van binnen de boel open probeert te scheuren. (kramperig maar ook steken). De eerste 2 dagen deed het alleen pijn als ik bewoog, bukte of mn sokken aandeed.. Nu doet het ook pijn als ze schopt maar ook afentoe gewoon als ze slaapt. Begint het ineens hardstikke pijn te doen.. De plek waar het pijn doet is ook heet (terwijl de rest van mn buik koel / koud aanvoelt). (Dit is niet altijd zo) Kan ook nauwelijks rechtop staan.. En het begint ook pijn te doen bij het normale ademen. Ik weet het echt niet, kon niks vinden op het internet..
Hallo, Het kan door het vele bewegen van die kleine zijn dat je een beurse blauwe plek hebt gekregen, die pijn doet. Kan ook zijn dat je een spier verrekt hebt. Maar als je het niet vertrouwt mag je de verloskundige altijd bellen. Ook op bijv. een spoednr. Succes. Groetjes Ineke
Ik kijk het nog gewoon aan ik denk dat wat u zegt het gewoon is. Wel heb ik er de hele dag harde buiken bij maar dit is al een paar dagen en ik weet zeker dat het de bevalling nog niet is. Heb ook gelezen dat aan het einde van de zwangerschap normaal is dat je veel harde buiken hebt dus denk dat er niks aan de hand is. Bedankt voor de info! Groetjes, Esther
Hallo, Het is inderdaad normaal dat je wat meer harde buiken krijgt aan het eind van de zwangerschap. Zijn het er 10 op een dag is het niet erg. Ook moeten ze niet pijnlijk zijn en een regelmaat inzitten. Blijf je veel harde buiken houden, moet je wel meer rust nemen. Groetjes Ineke
Het is eigenlijk constant.. Bijna geen tussenpauze's.. Maar met de inwendige echo woensdag was niets te zien.. (Baarmoederhals 4,5cm).. Dus valt niks te doen.. Nu durf ik de verloskundige al helemaal niet meer te bellen..
Als je ongerust bent moet je altijd de verloskundige bellen. Wat het ook kan zijn is dat door het groeien van je baarmoeder, er meer rek op je huid komt te staan, waardoor je de gehele tijd een gespannen gevoel in de buik hebt. Ben je al gecontroleerd op een blaasontsteking, anders dat even doen, want daar kan je ook harde buiken van krijgen. De baarmoedermondlengte is in ieder prima. Groetjes Ineke
Oke, dan zal dat het inderdaad vast zijn.. Morgen een afspraak met de vlos en nu gelukkig om de week.. Nee geen blaasontsteking, al op getest.. Zeweten in het ziekenhuis niet wat t is maar t kon waarschijnlijk geen kwaad.. Bedankt iig voor de info!